آموزش ساخت دستبند دوستی با کاموا

عکس آموزش ساخت دستبند دوسختی

بدلیجات – آموزش ساخت دستبند دوستی بسیار آسان است. برای ساخت این دستبند تنها به نخ کاموا در رنگ های مختلف نیاز دارید. با گره زدن های منظم نخ کاموا، دستبند دوستی ساخته می شود.

بساز و بفروش (B&B) | بباف – دستبند دوستی یکی از زیورآلاتی است که برای ساخت آن دست شما برای اعمال سلیقه کاملا باز است و می توانید آن را در طرح های مختلف تهیه کنید. دستبند دوستی می تواند از جنس های مختلفی باشد اما ساخت هیچ دستبندی در تنوع رنگ مانند ساخت دستبند دوستی با کاموا نیست. در این مقاله سعی داریم تا ساخت این دستبند با کاموا را به شما آموزش بدهیم.

تاریخچه دستبند دوستی

دستبند دوستی نخی با رنگ های مختلف برای اولین بار توسط سرخپوست ها مورد استفاده قرار گرفت. آن ها از این دستبندها به عنوان نماد دوستی استفاده می کردند. به عنوان مثال آن ها دو دستبند دقیقا مشابه هم درست می کردند و بین دو نفری که این دو دستبند را داشتند پیوند دوستی برقرار می شد. آن ها معتقد بودند که دستبند دوستی می تواند آن ها را در برابر ارواح شیطانی محافظت کند. آن ها حتی از این نوع دستبندها به عنوان حلقه ازدواج هم استفاده می کردند. هر رنگی در این دستبندها می تواند معنا و مفهوم خاصی داشته باشد. مفهوم بعضی از رنگ هایی که در این دستبندها به کار می رود به این شرح است:

قرمز: عشق، شور، آتش

صورتی: عشق، مهربانی

نارنجی: صلح، دوستی، لطافت

زرد: خورشید، زیبایی، ایمان

سبز: جوان، طبیعت، زندگی

آبی: آرامش، روح، بی نهایت

بنفش: فانتزی، اصالت، تعجب

قهوه ای: خانه، آسایش، میهن

سفید: خلوص، بی گناهی

سیاه: تنهایی، بی تفاوتی، اشتیاق

شما هم می توانید دستبند دوستی را در رنگ ها و مدل های مختلف تهیه کنید و به بهترین دوستانتان هدیه بدهید.

یک نوع از دستبندهای پرکاربرد و رایج در بازار دستبند کاموایی است. این دستبند به راحتی تهیه می شود و بسیار زیبا و فانتزی است و شما می توانید متناسب با ست لباس و شال خودتان انواع رنگ ها را در دستبند با کاموا داشته باشید.

نکاتی درباره ساخت دستبند دوستی

قبل از این که ساخت دستبند دوستی را شروع کنید به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • در انتخاب جنس نخ و رنگ آن دقت کنید. نخ های محکم گلیم بافی، خیاطی، فرش بافی یا کاموا بهترین گزینه برای ساخت دستبند با کامواست.
  • نخ انتخاب شده باید علاوه بر استحکام، رنگی و زیبا باشد و رنگ پس ندهد.
  • این دستبند یک بار دور مچ دست بسته می شود و به نظر می رسد که اگر آن را دو بار دور دست بپیچانید حالت زمختی پیدا کند.
  • برای بافت دستبند دوستی بهتر است از سه تا چهار رنگ مختلف کاموا یا نخ 90 سانتی استفاده کنید.
  • اندازه دستبند دوستی به نسبت سایز مچ دست شما بستگی دارد. در مورد ضخامت این دستبند هم باید بگوییم که اگر دستبند ظریف می پسندید باید ضخامت 15 میلیمتر را برای کارتان در نظر بگیرید که البته این ضخامت هم به تعداد رنگ ها و نخ های انتخاب شده برای ساخت دستبند بستگی دارد.
  • برای افرادی که دستبند قطورتر می پسندند، دستبند تا 40 میلیمتر هم پیشنهاد می شود.
  • تعداد رنگ ها و تنوع رنگی دستبند، به تعداد رشته های آن بستگی دارد. مثلا شما می توانید دستبندی با رنگ بندی سفید آبی درست کنید. برای این کار شش رشته نخ را تهیه کنید که در طیف رنگی سفید، آبی کمرنگ، آبی، آبی پر رنگ، آبی نفتی و آبی کاربنی باشد. شما حتی می توانید از رنگ های متنوع و بدون در نظر داشتن هم خانواده بودن رنگ ها استفاده کنید و یا حتی رنگ های متضاد را برای ساخت دستبند با کاموا به کار بگیرید که این نوع دستبند، اخیرا بیشتر مورد توجه افراد است.

آموزش ساخت دستبند دوستی

برای این که بهتر متوجه مراحل آموزش بشوید ما آموزش را با شش نخ کاموایی با رنگ های متفاوت شرح می دهیم:

شش نخ کاموایی با رنگ های نارنجی، زرد، نخودی، سبز، آبی و بنفش انتخاب کنید.

آن ها را کنار هم گذاشته و انتهای آن ها را گره بزنید.

نخ های کاموایی را از پایین محل گره با چسب نواری یا سنجاق ته گرد یا گیره کاغذ فیکس کنید.

شش رنگ مختلف را با فاصله از هم بر روی سطح قرار دهید. به طوری که رنگ نارنجی در سمت چپ قرار داشته باشد و بعد از آن به ترتیب رنگ های زرد، نخودی، سبز، آبی و بنفش قرار بگیرد.

عکس ساخت دستبند دوستی با کاموا

نخ نارنجی را در دست تان بگیرید و آن را 2 بار به نخ زرد گره بزنید.

عکس گره زدن دستبند دوستی

گره زدن نخ ها برای ساخت دستبند دوستی از نوع گره ساده است و شما می توانید در ویدئوی زیر این نوع گره را مشاهده کنید:

 

نخ نارنجی را این بار 2 مرتبه به نخ نخودی گره بزنید.

عکس گره زدن کاموا برای دستبند

سپس نخ نارنجی را 2 بار به ترتیب به دور نخ های سبز، آبی و بنفش گره بزنید.

عکس ساخت دستبند دوستی رنگارنگ

به این ترتیب و در این مرحله نخ نارنجی به سمت راست آمده و نخ زرد در سمت چپ قرار دارد.

عکس ساخت دستبند کاموایی

حالا مراحل بالا را با نخ زرد انجام دهید و به ترتیب آن را هر مرتبه 2 بار به نخ های نخودی، سبز، آبی، بنفش و نارنجی گره بزنید.

همینطور پیش بروید و مراحل بالا را به ترتیب با نخ های نخودی، سبز، آبی و بنفش انجام دهید. بعد از این مرحله مشاهده می کنید که نخ نارنجی دوباره به سمت چپ آمده است.

عکس دستبند دوستی

کار بافتن دستبند دوستی باید تا جایی پیش برود که طول در نظر گرفته شده برای دستبندتان بافته شود.

اگر این روش برای شما سخت بود، یک روش ساده تر این است که هر دو نخ را یکی در نظر بگیرید و آنها را با هم گره بزنید و شروع به بافتن دستبند دوستی کنید اما در نظر داشته باشید که ساخت این دستبند به روش اول، دستبند ظریف تر و زیباتری را به وجود می آورد.

برای محکم نگه داشتن بافت نخ پس از اتمام کار، بهتر است از گره یا گیره سنجاقی محکم استفاده کنید. البته توصیه می کنیم که از گره استفاده کنید تا باز و بسته شدن آن راحت تر باشد و ظاهر زیباتری هم داشته باشد. شما حتی می توانید برای بستن این دستبند از گره کشویی استفاده کنید.

اگر به ساخت دستبند علاقمند شده اید پیشنهاد می کنیم ساخت دستبند با سنگ رنگی، دستبند با بند کفش و حتی دستبند چرمی را هم امتحان کنید.

فیلم آموزش ساخت دستبند دوستی

اگر مراحل آموزش را به خوبی متوجه نشدید توصیه می کنیم ویدئوی زیر را مشاهده کنید تا کاملا با مراحل ساخت دستبند دوستی آشنا شوید:

 

امیدواریم که این آموزش برای شما مفید بوده باشد و بتوانید این دستبند دوستی زیبا را با کامواهای رنگارنگ درست کنید. اگر سوال یا نظری درباره این آموزش دارید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

اگر این دستبندهای زیبا را درست کردید عکس آن را برای ما ارسال کنید تا در همین مقاله منتشر کنیم.

به این مقاله علاوه بر آموزش به عنوان یک منبع درآمد نگاه کنید؛ سایت بسازوبفروش حامی مشاغل خانگی و هنرهای دستی ایران است و به شما این امکان را می دهد تا محصولات دستساز هنری خودتان را بدون واسطه در فروشگاه اختصاصی به فروش برسانید. پس دست به کار شوید و با تولید هر محصول دستساز، حتی این دستبندهای دوستی، درآمدزایی را شروع کنید.

3.1/5 (8 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *