طرز تهیه ترشی آلبالو خوشرنگ و خوشمزه

عکس طرز تهیه ترشی آلبالو

طرز تهیه ترشی آلبالو کار پیچیده ای نیست و می توانید با مقدار کمی آلبالو هم ترشی آلبالو درست کنید. ترشی آلبالو ماندگاری بالایی دارد.

عکس طرز تهیه ترشی آلبالو

بساز و بفروش (B&B) | درست کن – آلبالو یکی از میوه های تابستانی پرطرفدار است که البته فرآورده های زیادی هم می توان با آن درست کرد. از مربای آلبالو و شربت آلبالو گرفته تا آلبالو پلو با مرغ ریش ریش و آلبالو پلو با گوشت قلقلی. یکی دیگر از فرآورده های این میوه ترش و خوشمزه ترشی آلبالو است که در این مطلب می خواهیم به شما طرز تهیه آن را یاد بدهیم.

مواد لازم برای تهیه ترشی آلبالو

  • آلبالوی تازه
  • سرکه
  • شکر
  • نمک
  • تخم گشنیز

طرز تهیه ترشی آلبالو خانگی

آلبالوها را پاک کنید و تمام دم و برگ های آن را حذف کنید. درست است که می خواهید ترشی بیندازید اما سعی کنید از آلبالوهای سالم و مرغوب استفاده کنید تا از نتیجه کارتان رضایت بیشتری داشته باشید.

دقت داشته باشید که وقتی چوب آلبالو را از آن جدا می کنید سرعت خراب شدنش بیشتر می شود پس بین مراحل تهیه ترشی آلبالو تاخیر نیندازید.

عکس آلبالوی تازه

برای تهیه ترشی آلبالو برخلاف دستورالعمل طرز تهیه مربای آلبالو نباید هسته های آلبالو را خارج کرد.

بعد از پاک کردن نوبت شستن آلبالوهاست. آنها را بشویید و اجازه بدهید تا کاملا خشک شوند.

آلبالوهای شسته شده را درون ظرف های شیشه ای که قبلا آماده کرده اید بریزید. دقت داشته باشید که داخل ظرف ها باید کاملا تمیز، استریل و خشک باشد.

طرز تهیه ترشی آلبالو با رب انار

استریل بودن ظرف ترشی آلبالو همانند زمانی که قصد داشتید کمپوت به و کمپوت گیلاس درست کنید اهمیت ویژه ای دارد. برای این کار می توانید ظرف مورد نظرتان را درون قابله بزرگی قرار دهید و روی آن آب بریزید به طوری که آب از سر ظرف شیشه ای بگذرد. حالا اجازه بدهید تا آب به جوش بیاید سپس ظرف شیشه ای را به صورت وارونه روی یک حوله تمیز قرار دهید تا خشک شود و ظرفتان استریل شود.

عکس استریل کرده ظرف ترشی

سرکه را با کمی شکر و نمک و مقداری تخم گشنیز بر روی حرارت قرار دهید تا به مدت 10 دقیقه بجوشد. سپس از روی حرارت بردارید و اجازه بدهید تا کمی خنک شود. مقدار شکر ، نمک و تخم گشنیز کاملا به ذائقه شما برمی گردد و می توانید مقدارش را کم و زیاد کنید یا حتی چیزهای دیگری مثل میخک هم به آن اضافه کنید. همچنین می توانید نیمی از ظرف ترشی را با سرکه صنعتی و نیم دیگر را با آب نمک جوشیده پر کنید.

درون شیشه ها به قدری از ترکیب سرکه بریزید که کاملا روی تمام آلبالوها را بپوشاند. به کناره های ظرف چند ضربه بزنید تا حباب های هوای گیر افتاده در بین آلبالوها خارج شود.

عکس ترشی آلبالو

بهترین نوع سرکه برای تهیه ترشی آلبالو سرکه سفید است.

درون هر ظرف شیشه ای مقدار شکر و نمک ذکر شده در مواد اولیه را بریزید و درب ظرف را محکم ببندید. اضافه کردن نمک و شکر طعم ترشی شما را ملس می کند و زنندگی طعم ترش سرکه را کاهش می دهد.

ظرف ترشی آلبالو را در محلی خنک و دور از نور قرار دهید تا به خوبی جا بیفتد.

حدود 7 الی 10 روز طول می کشد تا ترشی آلبالوی شما جا بیفتد.

طرز تهیه ترشی آلبالو خانم گل آور

ترشی آلبالو را می توانید تا یک سال در یخچال نگهداری کنید. ضمنا وقتی که آلبالوهای ترشی تمام شد می توانید از سرکه باقیمانده از آن به جای آبلیمو برای تهیه انواع سالاد استفاده کنید.

فیلم طرز تهیه ترشی آلبالو

در ویدئوی کوتاه زیر می توانید طرز تهیه ترشی آلبالو در کمتر از 3 دقیقه را مشاهده کنید:

 

امیدواریم که این آموزش مورد پسند شما قرار گرفته باشد. اگر درباره طرز تهیه ترشی آلبالو سوال یا نظری داشتید حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. ضمنا شما می توانید از ترشی های آلبالویی که درست می کنید عکس بگیرید و از طریق گزینه «ساختمش» برای ما ارسال کنید تا با نام خودتان در انتهای همین مقاله منتشر کنیم.

ما سایت بسازوبفروش را درست کرده ایم تا رونقی به بازار کسب و کار مشاغل خانگی بدهیم. پس همین الان دست به کار شوید و به کمک آموزش های رایگان سایت ما درآمدزایی را شروع کنید.

5/5 (1 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *