آموزش ساخت شمع آکواریوم بدون حباب

عکس شمع آکواریوم بدون حباب

شمع سازی – آموزش ساخت شمع آکواریوم بدون حباب نیاز به دقت فراوانی دارد و باید به نکات مربوط به ساخت شمع آکواریوم دقت داشت تا شمع بدون حبابی داشته باشیم.

عکس شمع آکواریومی

بساز و بفروش | بساز – اگر دوست دارید که آکواریوم کوچکی در خانه تان داشته باشید اما حس و حال تمیز کردن هر روزه آن را ندارید و یا نگران آن هستید که ماهی های شما زیاد زنده نمانند توصیه ما به شما ساختن یک آکواریوم با استفاده از پارافین ژله ای برای ساختن یک شمع آکواریوم است. ساخت شمع آکواریوم در عین سادگی نیاز به دقت فراوان و رعایت فوت و فن های زیادی دارد تا نتیجه کارتان همانی بشود که شما دوست دارید. ما در این مقاله تمامی ریزه کاری های ساخت این آکواریوم مصنوعی را به شما یاد خواهیم داد.

یکی دیگر از کارهای خلاقانه ای که می توان با شمع انجام داد، استفاده از گلهای خشک است. پیش از این مقاله آموزش شمع سازی با گل خشک فشرده در بساز و بفروش منتشر شده بود که می توانید آن را مطالعه کنید.

وسایل لازم برای شمع آکواریوم

  • تنگ شیشه ای به شکل و ابعاد دلخواه
  • پیمانه
  • شن رنگی
  • صدف گوش ماهی کوچک
  • ظرف برای حرارت دادن
  • دماسنج
  • پارافین ژله ای
  • ملاقه
  • ماهی، حیوانات و گیاهان دریایی از جنس شیشه
  • حوله کاغذی
  • فتیله

آماده کردن ظرف اکواریوم

برای این که دستتان بیاید که چه مقدار پارافین ژله ای نیاز دارید، تنگ شیشه ای را با استفاده از یک ظرف مشخص، از آب پر کنید. آب تنگ را خالی کرده و اجازه بدهید تا تنگ کاملاً خشک شود.

یک لایه از شن آبی رنگ را کف تنگ بریزید و صدف های گوش ماهی کوچک را بر روی آن را قرار بدهید.

یادتان باشد که اگر قصد دارید از دست ساخته خودتان به عنوان منبع روشنایی استفاده کنید قبل از هر چیز فتیله شمع را در انتهای ظرف شیشه ای تان جاسازی کنید.

پارافین ژله ای را چگونه آب کنیم؟

پارافین ژله ای را درون ظرفی که برای حرارت دادن انتخاب کرده اید بریزید و روی اجاق قرار دهید تا ذوب شود.

شما می توانید حین ذوب شدن پارافین به آن مقداری مواد معطر اضافه کنید.

یادتان باشد با توجه به میزان دمایی که روی بسته ژل نوشته شده آن را حرارت بدهید و با استفاده از دماسنج میزان حرارت را زیر نظر داشته باشید.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که پارافین ژله ای بسیار نسبت به رنگ حساس و رنگ پذیر است و خیلی زود کدر می شود پس مواظب باشید که ظرف، دست ها و سایر وسایلتان کاملاً تمیز باشند.

شما می توانید پارافین ژله ای را به روش «بن ماری» حرارت بدهید (از اسم این روش نترسید! بن ماری یعنی حرارت دادن غیرمستقیم؛ توی این روش شما ظرف حاوی پارافین ژله ای را داخل ظرف دیگری می گذارید که درونش را آب ریخته اید و به این ترتیب شما پارافین را به طور غیرمستقیم حرارت می دهید) اما مهم این است که این حرارت دادن ملایم باشد تا حباب تشکیل نشود.

برای این که پارافین شما پر از حباب نشود خیلی باید دقت کنید که پارافین روی حرارت به نقطه جوش نرسد.

شما حتی می توانید با استفاده از رنگ های خوراکی و یا پودری موجود در بازار پارافین خودتان را به رنگ های دلخواه در بیاورید. برای این کار کافی است در آخرین لحظه های ذوب شدن پارافین، رنگ را به آن اضافه کنید.

وقتی پارافین به دمای مورد نظر رسید و ذوب شد با استفاده از ملاقه به مقدار دو و نیم سانتیمتر پارافین مذاب را روی شن و صدف ها بریزید و کاملا درزگیری کنید و اجازه دهید تا کاملا سرد شود.

اضافه کردن پارافین به آکواریوم

ساختن شمع آکواریوم در ظاهر کار پیچیده ای نیست ولی باید دقت داشته باشید که زیبایی کار شما کاملاً به این وابسته است که پارافین ژله ای تان بعد از سرد شدن بدون حباب باشد. بنابراین توصیه می کنیم این قسمت از مقاله را با دقت بخوانید و هیچ یک از نکات آن را دست کم نگیرید تا نتیجه کارتان شمع آکواریوم زیبایی بشود.

در این مرحله می توانید برای حذف حباب ها و درزگیری بهتر ظرف شیشه ای را به مدت یک ساعت درون فر با حرارت ملایم قرار دهید.

تمام اشیایی را که می خواهید به صورت معلق در تنگ قرار دهید با مقداری پارافین ژله ای آغشته کنید. این کار از حباب زدن آن ها طی مراحل کار جلوگیری می کند.

پارافین ذوب شده را از کنار ظرف به آرامی به پارافین های سرد شده توی تنگ اضافه کنید. این کار باید به آرامی انجام شود تا از ایجاد حباب در پارافین ژله ای جلوگیری شود.

هر چه که پیش می روید با توجه به این که هر حیوان شیشه ای را می خواهید در چه ارتفاعی قرار دهید آن حیوان را در پارافین در حال سفت شدن شناور کنید.

اطراف اکواریوم را با حوله کاغذی بپوشانید تا پارافین اکواریوم به آرامی ببندد.

در آخر کار باقیمانده پارافین ژله ای را داخل یک کیسه پلاستیکی بریزید و برای کارهای بعدی تان از آن استفاده کنید.

چطور پارافین ژله ای بدون حباب داشته باشیم؟

یکی از روش های جلوگیری از ایجاد حباب در پارافین ژله ای این است که پارافین ژله ای را حین ذوب شدن تکان ندهید و یا هم نزنید؛ اگر هم خواستید هم بزنید بسیار ملایم این کار را انجام دهید.

اگر با تمام دقتی که به خرج دادید باز هم حبابی تشکیل شد اکواریوم را در آفتاب قرار بدهید تا حباب های آن از بین برود.

یک روش دیگر برای گرفتن حباب ها این است که اکواریوم آماده شده را درون فر قرار دهید و یک شعله پخش کن در زیر آن بگذارید و فر را با حرارت بسیار ملایم روشن کنید. وقتی که دیدید همه حباب ها خارج شدند فر را خاموش کنید و اجازه دهید تا اکواریوم داخل همان فر به حرارت محیط برسد و دوباره ببندد.

فیلم آموزش ساخت شمع آکواریوم بدون حباب

در ویدئوی زیر می توانید مراحل ساخت شمع آکواریوم را مشاهده کنید:

 

مدل شمع آکواریوم بدون حباب

شما می توانید شمع آکواریوم را در طرح ها و مدل های مختلف پیاده کنید. در اماده بعضی از مدل های شمع آکواریوم را مشاهده می کنید:

عکس شمع آکواریوم بدون حباب

عکس آموزش شمع آکواریومی

عکس شمع های آکواریومی

عکس مدل شمع آکواریوم

عکس طرز تهیه شمع آکواریوم

عکس انواع شمع آکواریوم

عکس ساخت شمع آکواریومی

پارافین ژله ای چیست؟

پارافین ژله ای نوعی پارافین شفاف است که به صورت جامد وجود دارد و آن را پس از حرارت دادن در قالب های شیشه ای به همراه سایر تزئینات استفاده می کنند.

قیمت پارافین ژله ای

هرچند قیمت ها روز به روز متغیر است و ممکن است در جاهای مختلف قیمت های متفاوتی را دید اما موقعی که این مطلب نوشته و به روزرسانی شده قیمت هر کیلو پارافین ژله ای حدود 35 هزار تومان بود.

پارافین ژله ای از کجا بخریم؟

توی هر شهری مراکزی و فروشگاه های معتبری برای خرید این طور چیزها وجود دارد. اگر شما تجربه خرید از فروشگاهی را دارید در بخش نظرات اعلام کنید تا سایر دوستانتان هم بتوانند راحت تر پارافین ژله ای تهیه کنند.

امیدواریم که دست به کار شوید و شمع آکواریومی را درست کنید. اگر سوال یا نظری درباره این مقاله داشتید حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. اگر این شمع زیبا را درست کردید عکس آن را حتما برای ما ارسال کنید تا در همین مقاله با نام خودتان منتشر کنیم. اگر هم دوست دارید یکی از این شمع های آکواریومی را داشته باشید اما فرصت درست کردن آن را ندارید می توانید مدل مورد نظرتان را از طری «سفارش ساخت کالا» در سایت ثبت کنید تا هنرمندان سایت بساز و بفروش آن را برای شما تولید کنند.

سایت بساز و بفروش حامی مشاغل خانگی و هنرهای دستی ایران است. شما یم توانید به هر یک از مقاله های این سایت به عنوان یک منبع درآمد نگاه کنید و با تولید این محصولات دستساز هنری کسب درآمد داشته باشید. کافیست عضو سایت بشوید و محصولات دستساز هنری تان را در آن به فروش برسانید.

4.5/5 (2 نظر)

12 دیدگاه برای “آموزش ساخت شمع آکواریوم بدون حباب

  1. مرضیه گفته:

    سلام اموزشتون خیلی جامع و کامل بود ایا واقعا میتونم از این طریق در امد داشته باشم

    • تیم بسازوبفروش گفته:

      سلام. ممنونیم. در مورد درآمدزایی شمع آکواریوم باید بگوییم که این مدل شمع طرفداران زیادی دارد. کاری که جزو اهداف سایت بساز و بفروش می باشد این است که زمینه را برای عرضه محصولات دست ساز هنری افراد هنرمندی مانند شما فراهم کند تا بتوانید بدون هیچ هزینه ای مشتری پیدا کنید. مسلما طرفداران شمع آکواریوم در جستجوهای اینترنتی خودشان شما و نمونه کارهایتان را از طریق سایت ما پیدا خواهند کرد.

  2. مهرو گفته:

    سلام ممنون بابت اموزش خوبتون ميشه لطفا توضيح بدين در مورد شمع اكواريوم بعد از حباب گيرى بايد خزه پلاستيكى وقتى پارافين كمى خنك اروم وارد كنيم ولى من هر كارى ميكنم خزه حباب ميزنه و اگه بخوام دوباره حباب گيرى كنم چون پلاستيكى اب ميشه ميشه لطفا راهنمايى كنيد

    • ناشناس گفته:

      وقتی پارافیین ژله مثل عسل کش آمدخز روباروغن آغشته کن بعد داخل پارافین بزار زیادروغنی نشه که کارت کدرمیشه

    • فاطمه گفته:

      وقتی پارافیین ژله مثل عسل کش آمدخز روباروغن آغشته کن بعد داخل پارافین بزار زیادروغنی نشه که کارت کدرمیشه

  3. نغمه گفته:

    با سلام و تشکر فراوان میشه لطفا جواب سوال آخر که خانم مهرو فرمودن که بعد گذاشتن خزه که مقداری از حرارت ژله کاسته شده و حباب ایجاد میشود چه باید کرد ؟؟؟؟؟

    • تیم بسازوبفروش گفته:

      سلام. ممنونیم از حسن توجه شما. راهکاری که به نظر ما می رسد و توی مقاله هم آن را ذکر کرده ایم این است که خزه را قبل از وارد کردن به پارافین، آغشته به پارافین مایع بکنید. به این ترتیب شما زمانی که خزه را واره می کنید تمام منافذ بین آن به وسیله پارافین قبلی پر شده است. در مقاله زیر هم نکته هایی را درباره شمع ژله ای متذکر شده ایم که ممکن است به کارتان بیاید:
      آموزش ساخت شمع ژله ای حباب دار و بدون حباب

      • نرگس گفته:

        با عرض سلام وخسته نباشیدببخشیدمیتونم بجای پارافین مایع ازروغن مایع هم استفاده کنم؟

        • تیم بسازوبفروش گفته:

          سلام. بعد از اینکه دمای پارافین پایین آمد منجمد می شود و شمع شما حالت می گیرد ضمن اینکه پارافین قابلیت اشتعال دارد که برای این شمع به کار می رود ولی روغن مایع هیچکدام از این دو خصوصیت را ندارد.

  4. گیسو بهادری گفته:

    ببخشید یه سوال وقتی خزه رو اغشته پارافین کردیم باید ببنده یا همون موقع زود داخل شمع بکنیم‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *