آموزش کراتینه مو زنانه در منزل به 5 روش طبیعی

عکس آموزش کراتینه مو زنانه

آموزش کراتینه مو زنانه در منزل به شما کمک می کند تا با استفاده از مواد طبیعی موهای آسیب دیده و در هم رفته خودتان را ترمیم کنید.

عکس آموزش کراتینه مو زنانه

بساز و بفروش (B&B) | به خودت برس – چند نفر از شما روزانه با موهای خودتان مشکل دارید؟ از ریزش مو گرفته تا ترمیم موهای آسیب دیده یا حتی آلودگی های محیطی که می تواند به موهای شما صدمه بزند. راه های زیادی برای رشد سریع مو و درمان موهای چرب وجود دارد ولی باید در نظر داشته باشید که علاوه بر زندگی بدون استرس و داشتن خواب مناسب، بدن شما برای حفظ سلامت پوست سر و داشتن موهای براق و سالم نیاز به مواد مغذی و ویتامین های خاصی دارد که کراتین یکی از آنهاست. کراتین نوعی پروتئین فیبر نامحلول است که می تواند موهای آسیب دیده شما را ترمیم کند. یک باور عامیانه وجود دارد مبنی بر این که “کراتین موها را صاف می کند” در حالی که چنین چیزی واقعیت ندارد بلکه کراتین موهای شما را نرم و کنترل آنها را راحت تر می کند.

کراتین در هیچ ماده غذایی یافت نمی شود و بدن انسان با شکستن پروتئین ها و ویتامین هایی که از طریق مواد غذایی به دست می آورد کراتین را می سازد. بنابراین شما می توانید با خوردن مواد غذایی سرشار از پروتئین، اسید های آمینه و ویتامین هایی مثل A و بیوتین به بدن در ساخت کراتین کمک کنید.

امروزه فرمول های زیادی برای کراتینه مو پیشنهاد می شود که ادعا می کنند برای مدت طولانی می توانند موهای شما را نرم و براق نگه دارند ولی در نهایت و با گذشت مدت زمان کوتاهی مشخص می شود که این راهکارها کمکی به موهای آسیب دیده شما نکرده است. مواد کراتینه موجود در سالن های آرایشی هم اکثرا از مواد شیمیایی درست شده اند و حتی اگر بر روی موها تاثیرگذار باشند ولی در طولانی مدت مضراتی را به دنبال خواهند داشت.

برای همین ما تصمیم گرفتیم که این مقاله را به آموزش کراتینه مو زنانه در منزل اختصاص بدهیم و راه های طبیعی شگفت انگیزی را برای کراتینه کردن مو به شما آموزش بدهیم به طوری که موهای شما به نرمی و صافی ابریشم شود. مهمترین نقطه قوت این روش ها آن است که مواد به کار رفته در آنها کاملا طبیعی و در دسترس هستند. بنابراین اگر از کلنجار رفتن با موهای ناصافتان خسته شده اید این مقاله را تا انتها دنبال کنید؛

آموزش کراتینه مو زنانه در منزل

اینها بهترین روش های درمان طبیعی برای صاف کردن مو به وسیله کراتینه کردن است. شما به وسیله این راهکارها به راحتی می توانید با موهای خشک و خسته کننده و حتی مشکل ریزش مو خداحافظی کنید. اجرای این روش ها نیاز به نشستن های زیاد دارد و شما باید برای گرفتن نتیجه مطلوب آنها را به صورت هفتگی تکرار کنید.

1- ترکیب زرده تخم مرغ، عسل و روغن بادام

در اولین روش از آموزش کراتینه مو زنانه استفاده از ماسک زرده تخم مرغ و عسل را به عنوان یک روش درمانی عالی برای ترمیم موهای ضعیف و آسیب دیده توصیه می کنیم. شما می توانید برای گرفتن نتیجه بهتر کمی روغن بادام گرم شده هم به این ماسک اضافه کنید. این روش هیچ عوارض جانبی ندارد. زرده تخم مرغ ماده اصلی این پکیج است که سرشار از پروتئین و اسیدهای چرب است که بر روی فولیکول های مو قرار می گیرد و آسیب های وارد شده به پوست سر شما را برطرف می کند (اگر بتوانید به جای تخم مرغ از تخم بلدرچین استفاده کنید که فوق العاده است). روغن بادام هم سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است و عسل هم به حفظ رطوبت پوست سر شما کمک می کند. با استفاده از یک ترکیب مناسب از این سه ماده معجزه گر می توانید میزان کراتین موهای خودتان را افزایش بدهید و به مرور زمان موهای صاف و نرم تری داشته باشید.

عکس آموزش کراتینه مو زنانه با تخم مرغ و عسل

ترکیبات

  • زرده تخم مرغ 1 عدد
  • عسل 1 قاشق غذاخوری
  • روغن بادام 1 قاشق غذاخوری

مواد بالا را در یک ظرف مخلوط کرده و 2 الی 3 دقیقه به خوبی هم بزنید. ماسک درست شده را روی موها بمالید و اجازه بدهید تا 15 الی 20 دقیقه روی آن بماند. سپس موها را با آب خنک تمیز کرده و بعد از آن از یک شامپوی ملایم استفاده کنید. دقت داشته باشید که از این ماسک فقط باید هفته ای 1 یا 2 بار استفاده کنید.

2- ترکیب موز و آووکادو

زمانی که میزان کراتین موهای شما کم می شود باید به طریقی این کمبود را جبران کنید تا موهایی قوی و سالم داشته باشید. در مواد مورد استفاده در این روش از آموزش کراتینه مو موز سرشار از اسیدهای آمینه است که به بازگرداندن آسیب های پروتئینی پوست سر کمک می کند. آووکادو هم دارای مقدار زیادی از ویتامین های ضروری مانند E و C است. این ماسک تاثیر شگفت انگیزی بر روی ریشه موها دارد و مانع مجعد شدن و در هم رفتن رشته های مو در شرایط آب و هوایی مختلف می شود. این ماسک علاوه بر ترمیم موهای آسیب دیده مانند یک آنتی اکسیدان عمل می کند و برای رشد موها نیز موثر است.

عکس کراتینه مو زنانه با موز و آووکادو

ترکیبات

  • موز رسیده 1 عدد
  • آووکادوی رسیده 1 عدد
  • روغن جوانه گندم 1 قاشق چایخوری
  • روغن گل سرخ 1 قاشق چایخوری

موز را قبل از ترکیب با سایر مواد به خوبی له کنید و مطمئن شوید که هیچ تکه ای در آن وجود ندارد.حالا باید بقیه مواد را به موز خمیر شده اضافه کنید و آن را مخلوط کنید تا یکدست شود. مخلوط را با قلم مو روی موهایتان بمالید و اجازه بدهید که 30 الی 45 دقیقه بر روی آن بماند. این ماسک را باید هفته ای یک بار استفاده کنید و طولی نخواهد انجامید که نتیجه آن را به چشم خواهید دید.

3- ترکیب مایونز و آووکادو

خیلی از خانم ها حاضرند هزینه های زیادی را در سالن های آرایشی صرف کراتینه کردن موهایشان بکنند در حالی که نمی دانند این روش های شیمیایی چقدر می تواند به موهایشان آسیب بزند. پیشنهاد ما به آنها این است که به جای این همه هزینه های گزاف یک بطری سس مایونز و یک آووکادو بگیرند تا نتیجه جادویی آن را مشاهده کنند.

سیستئین و تخم مرغ موجود در سس مایونز دارای پروتئین هایی است که منبع غذایی موهای شما را تامین می کند. آووکادو هم که سرشار از اسیدهای چرب است و به پوست سر کمک می کند تا کراتین بیشتری تولید کند.

عکس کراتینه مو زنانه در منزل

ترکیبات

  • سس مایونز 1 قاشق غذاخوری
  • آووکادوی رسیده 1 عدد

آووکادوی خرد شده را با سس مایونز به شدت مخلوط کنید تا ترکیب نرم و پف کرده ای درست شود. ترکیب را روی موها بمالید و یک ساعت به همین حالت باقی بگذارید. سپس ترکیب را با آب سرد تمیز کنید و موهایتان را با یک شامپوی ملایم بشویید. در نهایت یک قطره سرم مو به موهایتان بمالید و اجازه بدهید که خشک شود. از این تکنیک هفته ای یک بار استفاده کنید تا موهای شما به طور طبیعی صاف و براق شود.

4- ترکیب ماست و خامه و تخم مرغ

برای آموزش کراتینه مو زنانه حتماً نباید مواد مورد استفاده عجیب و غریب باشند. یکی از راه های کراتینه مو استفاده از ترکیب ماست و خامه و تخم مرغ است. اگر چه بیشتر اوقات پروتئین به اندازه کافی برای موها تامین می شود ولی راهکار مناسبی برای تقسیم مساوی این پروتئین بین تمامی پوست سر وجود ندارد. ماست یک منبع عالی برای تمیز کردن پوست سر است و تخم مرغ هم پروتئین فراوانی دارد که در کنار ماست یک روش درمانی عالی برای کراتینه مو بوجود می آورد.

عکس ماست و تخم مرغ

ترکیبات

  • تخم مرغ 1 عدد
  • خامه 1 قاشق غذاخوری
  • ماست 2 قاشق غذاخوری

مواد را با هم ترکیب کرده و خمیر بوجود آمده را روی موها بمالید و اجازه بدهید که 45 دقیقه به همین حالت باقی بماند. سپس ترکیب را با آب سرد از روی موها تمیز کنید و موها را با شامپو بشویید. برای گرفتن بهترین نتیجه باید هفته ای یک بار از این ماسک استفاده کنید.

دقت کنید که اگر پوست سر چرب دارید نباید از این ماسک استفاده کنید.

5- ترکیب آووکادو و شیر نارگیل

آووکادو یک پیشنهاد خیلی خوب برای موهای خشک و آسیب دیده است که سرشار از اسیدهای چرب و ویتامین های A، D، E و B6 است. آووکادو در کنار نارگیل می تواند به خوبی باعث استحکام ریشه های مو بشود و علاوه بر درخشش هیدراسیون موها را تسریع می کند. شیر نارگیل هم می تواند در اعمال پوست سر نفوذ کرده و به تغذیه بیشتر موها کمک کند. از این پکیج باید حداقل هفته ای 2 بار و به مدت 2 ماه استفاده کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

عکس کراتینه مو با شیرنارگیل و آووکادو

ترکیبات

  • آووکادوی متوسط 1 عدد
  • شیر نارگیل طبیعی 2 قاشق غذاخوری
  • کلاه دوش

در آخرین روش از آموزش کراتینه مو زنانه باید پوره آووکادو را با شیرنارگیل مخلوط کنید به طوری که هیچ تکه ای از آووکادو قابل تشخیص نباشد. ترکیب را روی موها بمالید و حداقل 30 دقیقه کلاه دوش بر روی آن بگذارید تا به همین حالت بماند. بعد ترکیب را با آب سرد بشویید. این روش یکی از آسانترین و موثرترین روشهای کراتینه مو زنانه است چون هر دو ماده این ترکیب منبع عالی پروتئین محسوب می شوند.

امیدواریم که این مطلب توانسته باشد به سلامت و زیبایی شما به نحو احسن کمک کرده باشد اگر سوال یا نظری درباره آموزش کراتینه مو زنانه دارید حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

ما سایت بسازوبفروش را درست کرده ایم تا رونقی به بازار کسب و کار مشاغل خانگی بدهیم. پس همین الان دست به کار شوید و به کمک آموزش های رایگان سایت ما درآمدزایی را شروع کنید.

5/5 (1 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *