تفاوت مافین و کاپ کیک چیست؟

عکس تفاوت مافین و کاپ کیک

ترفندها – تفاوت مافین و کاپ کیک در این است که کاپ کیک علاوه بر خمیر اسفنجی با رویه‌ای از جنس خامه، شکلات، کره و… تزئین می‌شود ولی مافین شبیه کیک یزدی است.

بساز و بفروش | بدان – خیلی از ما بدون این که تفاوتشان را بدانیم طرفدار هر دوی آن‌ها هستیم و بدون هیچ تبعیضی هم مافین و هم کاپ کیک را با کمال میل می‌خوریم. در حالی که آدم‌های زیادی با تعصب نسبت به هر کدام از این دو نوع شیرینی جبهه گیری می‌کنند و عاشق یکی از این دو نوع هستند. آیا می‌دانید مافین و کاپ کیک هر کدامشان چه نوع شیرینی هستند؟ تفاوت مافین با کاپ کیک چیست؟ در این ترفند ابهام شما را در مورد این دو شیرینی خوشمزه برطرف می‌کنیم.

مافین چیست؟

مافین (Muffin) که به آن کیک فنجانی هم گفته می‌شود یک کیک خوشمزه شبیه کیک یزدی خودمان است که در بسیاری از کشورها به همراه صبحانه یا عصرانه سرو می‌شود. مافین در دو مدل آمریکایی و انگلیسی درست می‌شود.

مافین آمریکایی چیست؟

مافین آمریکایی یک نان کیک مانند است که می‌توان آن را از آردهای مختلف تهیه کرد و داخل آن از میوه‌ها و مغز خشکبار استفاده کرد. در مافین آمریکایی کره، شکر و بکینگ پودر به خمیر مافین اضافه می‌شود و آن را در قالب‌های کاغذی شبیه فنجان می‌پزند. این کیک بعد از پختن حالت اسفنجی به خودش می‌گیرد.

عکس مافین آمریکایی

مافین انگلیسی چیست؟

در مافین انگلیسی مقدار شکر به کار رفته کمتر است و بیشتر به عنوان یک نان‌شیرینی پخته می‌شود. ضمناً اندازه مافین انگلیسی از مافین آمریکایی کوچک‌تر است.

عکس مافین انگلیسی

کاپ کیک چیست؟

کاپ کیک (Cupcake) را می‌توانیم یک کیک تولد مینیاتوری در نظر بگیریم. این شیرینی معمولاً در قالب‌های گرد و فنجانی شکل پخته می‌شود. تا اینجا که تفاوتی با مافین نداشت اما برگ برنده کاپ کیک در تزئینات روی آن است که اغلب می‌تواند خامه‌ای، وانیلی، شکلاتی، کره‌ای و… باشد. طعم شیرین کاپ کیک بیشتر مربوط به تزئینات روی آن است و خود کیک بافت سبک‌تر و اسفنجی‌تری نسبت به مافین دارد. کاپ کیک نسبت به مافین میزان چربی بیشتری دارد و آن را در مهمانی‌ها سرو می‌کنند.

عکس کاپ کیک

پیش از این طرز تهیه کاپ کیک شب یلدا به شکل هندوانه را به شما آموزش داده بودیم که می توانید با مراجعه به این مقاله بیشتر با کاپ کیک و روش درست کردن آن آشنا بشوید.

تفاوت مافین و کاپ کیک چیست؟

مافین زیاد شیرین نیست و ممکن است فقط از آرد گندم تهیه شود و بیشتر از میوه‌ها در آن استفاده می‌شود تا شیرینی‌ها. ساختار مافین نسبت به کاپ کیک خشک‌تر است و بافت آن نسبت به کاپ کیک کمی متراکم‌تر است.

نکته دیگر درباره تفاوت مافین و کاپ کیک مربوط به مرحله مخلوط کردن مواد اولیه آن‌هاست. هنگام مخلوط کردن مواد اولیه مافین باید دقت لازم را داشته باشید که مواد بیش از اندازه مخلوط نشوند. در حالی که مواد اولیه کاپ کیک بر خلاف مافین نسبت به مخلوط کردن بیش از حد حساس نیست و بافت آن‌ها دچار تغییر نمی‌شود.

امیدواریم که این مقاله توانسته باشد به نحو احسن به شما کمک کند. در صورتی که سوال یا نظری درباره مقاله تفاوت مافین و کاپ کیک دارید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

0/5 (0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *