طرز تهیه رنگینک خرما و گردو خوشمزه و مجلسی

عکس رنگینک خرما

طرز تهیه رنگینک خرما را یاد بگیرید تا بتوانید با این دسر خوشمزه یک میان وعده مقوی درست کنید. رنگینک با آرد، خرما، کره و مغز گردو تهیه می شود.

عکس رنگینک خرما

بساز و بفروش (B&B) | بپز – رنگینک یکی از خوشمزه ترین دسرهای اصیل ایرانی است که می توانید از آن در کنار شله زرد، گوشفیل، زولبیا و بامیه سفره رنگینی را برای افطار بیندازید. رنگینک به خاطر داشتن مواد مغذی از جمله خرما و گردو یکی از پیشنهادهای عالی برای ایام روزه داری است. البته در سایر ایام سال هم می توان از رنگینک به عنوان یک میان وعده یا عصرانه خوشمزه استفاده کرد. اصالت رنگینک مربوط به شهرهای جنوبی کشور است و در آنجا حتی از رنگینک به عنوان شیرینی کنار چای استفاده می کنند.

مواد لازم برای تهیه رنگینک

  • آرد 2 پیمانه
  • کره 250 گرم
  • خرما حدود 250 گرم
  • مغز گردو حدود 100 گرم
  • دارچین 1 قاشق مرباخوری
  • پودر هل 1 قاشق مرباخوری
  • پودر پسته و نارگیل و پودر قند برای تزیین

طرز تهیه رنگینک خرما

کره را در دمای محیط قرار دهید تا کم کم ذوب شود. مقدار کره می تواند بسته به سلیقه خودتان برای چرب تر شدن رنگینک کمتر یا بیشتر بشود.

آرد الک شده را داخل ماهیتابه ریخته و بر روی حرارت ملایم تفت بدهید تا سرخ بشود و از حالت خامی در بیاید. در طول مدت سرخ شدن آرد باید گهگداری آن را هم بزنید تا رنگ تمام حجم آرد به یک اندازه تیره بشود. بهتر است از آرد سبوس دار استفاده کنید تا رنگینک شما طعم و مزه بهتری بگیرد.

بعد از سرخ شدن آرد کره را به آن اضافه کنید. البته بعضی ها اول کره را داخل ماهیتابه ذوب می کنند و بعد آرد را روی آن می ریزند و هم می زنند تا سرخ شود.

طرز تهیه رنگینک خرما شیرازی

در طول مدتی که آرد سرخ می شود پوست خرماها را بکنید و بعد از خارج کردن هسته آنها به جای هسته یک چهارم مغز گردو بگذارید.

عکس در آوردن هسته از خرما

اگر دوست داشتید می توانید مغز گردوها را قبل از اینکه داخل خرما بگذارید چند دقیقه ای روی حرارت تفت بدهید که از حالت خامی در بیاید.

عکس تفت دادن مغز گردو

مقدار خرمایی که در این رنگینک به کار می رود به اندازه ظرفی که برای سرو رنگینک انتخاب کرده اید بستگی دارد و باید به قدری خرما آماده کنید که تمام سطح رویی ظرف را بپوشاند.

زمانی که آرد به اندازه کافی سرخ شد و رنگ آن رو به تیرگی رفت، دارچین و پودر هل را به آرد اضافه کنید و کاملا هم بزنید و بعد از دو الی سه دقیقه شعله را خاموش کنید و چند دقیقه اجازه بدهید که دمای آرد کمی پایین بیاید. اگر دوست دارید که آرد رنگینک کمی طعم شیرین تری بگیرد می توانید 3 قاشق غذاخوری پودر شکر به آن اضافه کنید.

دقت داشته باشید که سفتی آرد و روغن در رنگینک نباید به سفتی آرد و روغن در طرز تهیه حلوا باشد. غلظت آرد رنگینک باید شبیه ارده باشد و اگر احساس می کنید که آرد شما کمی سفت تر است می توانید کمی روغن به آن اضافه کنید.

ترکیب آماده شده برای رنگینک را در ظرفی که برای سرو کردن انتخاب کرده اید بریزید و روی آن را کاملا با خرما بپوشانید.

طرز تهیه رنگینک خرما بوشهری

روی خرماها را دوباره با ترکیب آرد سرخ شده بپوشانید به طوری که هیچ یک از خرماها دیده نشود. اینکه چه مقدار آرد در زیر و روی خرما ریخته شود به سلیقه خودتان بستگی دارد چون زمانی که شما آرد زیادی بریزید مزه آن بر خرما و گردو غالب می شود و برعکس اگر لایه نازکی از آرد بریزید رنگینک شما بیشتر طعم خرما و گردو می دهد.

طرز تهیه رنگینک خرما مجلسی

شما می توانید رنگینک را به صورت رولتی هم درست کنید. برای این منظور باید از خرمای له شده استفاده کنید.

طرز تهیه رنگینک خرما رولتی

سطح رنگینک را با پودر نارگیل و خلال پسته تزیین کنید.

ظرف رنگینک را در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

در آخرین مرحله از طرز تهیه رنگینک باید آن را به شکل دلخواه خودتان مثلا لوزی یا مربع برش بزنید.

طرز تهیه رنگینک با خرما و ارد

فیلم طرز تهیه رنگینک با خرمای له شده

در این ویدئو می توانید روش درست کردن رنگینک قالبی را مشاهده کنید. این ویدئو در کانال ما در سایت آپارات قرار گرفته است:

 

امیدواریم که لحظاتتان مثل این رنگینک شیرین باشد. اگر درباره طرز تهیه رنگینک خرما سوال یا نظری داشتید حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. عکس رنگینکی را که تهیه کردید را هم می توانید از طریق گزینه «ساختمش» برای ما ارسال کنید تا در انتهای همین مطلب منتشر کنیم.

ما سایت بسازوبفروش را درست کرده ایم تا رونقی به بازار کسب و کار مشاغل خانگی بدهیم. پس همین الان دست به کار شوید و به کمک آموزش های رایگان سایت ما درآمدزایی را شروع کنید.

5/5 (1 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *