طرز تهیه شربت توت فرنگی خوش رنگ خانگی

عکس طرز تهیه شربت توت فرنگی

طرز تهیه شربت توت فرنگی بسیار آسان است و در مدت زمان کمی می توانید به کمک میوه توت فرنگی و آب و شکر یک شربت توت فرنگی خوشمزه درست کنید.

عکس طرز تهیه شربت توت فرنگی

بساز و بفروش (B&B)| بپز – توت فرنگی یکی از میوه های پرطرفدار و پرخاصیت است که علاوه بر مصرف تازه خوری می توان انواع فرآورده ها از جمله اسموتی، مربای توت فرنگی و شربت توت فرنگی را از آن تهیه کرد. قبل از این طرز تهیه مربای توت فرنگی را به شما یاد داده بودیم ولی همانطور که از آلبالو علاوه بر مربا، طرز تهیه شربت آلبالو را آموزش داده بودیم این بار می خواهیم طرز تهیه شربت از میوه توت فرنگی را به شما آموزش بدهیم.

مواد لازم برای تهیه شربت توت فرنگی

  • توت فرنگی: یک کیلوگرم
  • آب: 4 پیمانه
  • شکر: 2 پیمانه
  • اسانس توت فرنگی: 2 قطره

طرز تهیه شربت توت فرنگی تصویری

توت فرنگی ها را شسته و با یک چاقوی تیز دمگل آنها را جدا کنید.

عکس توت فرنگی

توت فرنگی های شسته شده را به چند قسمت تقسیم کنید.

عکس خرد کردن توت فرنگی

آنها را در یک قابلمه متوسط بریزید.

عکس توت فرنگی خرد شده

آب را به آن اضافه کنید و ظرف را بر روی حرارت قرار دهید تا توت فرنگی ها برای حدود 20 دقیقه بپزند.

در طول مدت پختن توت فرنگی ها کف ایجاد شده در سطح آنها را با یک قاشق تمیز بردارید.

عکس طرز تهیه شربت توت فرنگی خانگی

وقتی که توت فرنگی ها به طور کامل بپزد رنگ آنها از بین می رود و در عوض آب درون قابلمه قرمز رنگ می شود. وقتی که به این مرحله از طرز تهیه شربت توت فرنگی رسیدید قابلمه را از روی حرارت بردارید.

عکس طرز تهیه شربت توت فرنگی تصویری

محتوای قابلمه را از یک صافی ریز رد کنید تا توت فرنگی های بدون رنگ را از آب جدا کنید. یادتان باشد که نباید توت فرنگی ها را فشار دهید چون رنگ شفاف شربت توت فرنگی شما را از بین می برد.

عکس طرز تهیه شربت توت فرنگی در خانه

وقتی که شهد توت فرنگی ها را جدا کردید شکر را به شهد اضافه کنید و ظرف را مجددا روی حرارت قرار دهید. محلول را هم بزنید تا شکر کاملا حل شود. حدود 5 دقیقه که روی حرارت بماند شکر به طور کامل حل خواهد شد. در این مرحله هم کف بوجود آمده بر روی شربت را با قاشق تمیز جدا کنید.

عکس طرز تهیه شربت توت فرنگی خوش رنگ

در آخرین مرحله می توانید 2 قطره اسانس توت فرنگی به شربت بزنید و آن را از روی حرارت بردارید و اجازه بدهید تا کاملا خنک شود. شربت را درون ظرف شیشه ای درب دار بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

عکس شربت توت فرنگی

اگر دوست دارید که شربت توت فرنگی شما غلظت بیشتری پیدا کند تا از آن در پخت پنکیک استفاده کنید می توانید مدت زمان حرارت دیدن شربت بعد از اضافه کردن شکر را بیشتر کنید.

اگر دوست داشتید که این شربت خوشمزه را برای مدتی نگه دارید می توانید برای جلوگیری از شکرک زدن، به آن کمی جوهر لیمو اضافه کنید.

کلیپ طرز تهیه شربت توت فرنگی

در این کلیپ می توانید بهترین روش تهیه شربت توت فرنگی را به صورت عملی مشاهده کنید:

 

طرز تهیه شربت توت فرنگی از مربای توت فرنگی

اگر دوست دارید که به طور همزمان شربت و مربای توت فرنگی داشته باشید می توانید به ازای هر کیلو توت فرنگی 1.2 کیلو شکر بردارید. سپس مراحل را بر اساس روش درست کردن مربای توت فرنگی پیش بروید و در انتها هر مقدار از شربت توت فرنگی را که خواستید از مربای توت فرنگی جدا کرده و صاف کنید.

کالری شربت توت فرنگی چقدر است؟

مقدار انرژی هر لیوان شربت توت فرنگی آماده برابر 65 کالری است. سایر مواد مغذی این شربت خوشمزه به این شرح است:

  • سدیم: 2 میلی گرم (0%)
  • پتاسیم: 49 میلی گرم (1%)
  • کربوهیدرات: 16 گرم (5%)
  • قند: 15 گرم (17%)
  • ویتامین A: 5 واحد (0%)
  • ویتامین C: 19.1 میلی گرم (23%)
  • کلسیم: 6 میلی گرم (1%)
  • آهن: 0.1 میلی گرم (1)

امیدواریم که این مطلب مورد استفاده شما قرار بگیرد و بتوانید این شربت خوشرنگ و خوشمزه را تهیه کنید و به همراه عزیزانتان میل کنید. اگر سوال یا نظری درباره طرز تهیه شربت توت فرنگی داشتید حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

ما سایت بسازوبفروش را درست کرده ایم تا رونقی به بازار کسب و کار مشاغل خانگی بدهیم. پس همین الان دست به کار شوید و به کمک آموزش های رایگان سایت ما درآمدزایی را شروع کنید.

5/5 (1 نظر)

1 دیدگاه برای “طرز تهیه شربت توت فرنگی خوش رنگ خانگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *