طرز تهیه فرنی با آرد برنج

طرز تهیه فرنی با آرد برنج

طرز تهیه فرنی با آرد برنج به شما آموزش می دهد که چطور یکی از خوشمزه ترین و در عین حال ساده ترین دسرهای ایرانی را در سریع ترین زمان درست کنید.

در صورتی که زمان کافی برای درست کردن دسر ندارید می توانید با این آموزش، طرز تهیه فرنی با آرد برنج را امتحان کنید چون تهیه آن نیاز به وقت زیادی ندارد. همچنین اگر طرز تهیه فرنی با آرد برنج برای نوزاد را بلد باشید می توانید به راحتی یک غذای مقوی برای فرزند دلبندتان درست کنید.

مواد لازم برای تهیه فرنی با آرد برنج

  • شیر دو لیوان (اگر پرچرب باشد فرنی لذیذتر است)
  • آب نصف لیوان
  • آرد برنج دو قاشق غذاخوری
  • شکر چهار قاشق غذاخوری
  • گلاب یک قاشق غذاخوری
  • پودر هل یک چهارم قاشق غذاخوری

عکس فرنی با آرد برنج

طرز تهیه فرنی با آرد برنج

مرحله اول – مخلوط کردن شیر و آرد برنج

ابتدا شیر را داخل قابلمه می ریزیم. سپس کم کم آرد برنج را اضافه می کنیم و هم می زنیم تا گلوله گلوله نشود. وقتی مواد خوب با هم مخلوط شد قابلمه را روی حرارت ملایم می گذاریم.

مرحله دوم – اضافه کردن شکر و پودر هل

هنگامی که کمی شیر گرم شد شکر و پودر هل را اضافه می کنیم و هم  می زنیم.

مرحله سوم – برداشتن از روی حرارت

وقتی مخلوط بدست آمده به غلظت مناسب رسید از روی حرارت برمی داریم ولی همچنان به هم زدن ادامه می دهیم (به این دلیل هم زدن را ادامه می دهیم زیرا فرنی هنوز داغ است و اگر رها شود ته می گیرد) سپس گلاب و زعفران را اضافه می کنیم (زعفران سلیقه ای است)

مرحله آخر – تزئین فرنی

در این مرحله درب ظرف مورد نظر را می پوشانیم تا فرنی به اصطلاح ببندد.

شما می توانید فرنی خود را با پودر دارچین، خلال بادام یا شیره انگور تزئین کنید.

Rice Flour Porridge

طرز تهیه فرنی دو رنگ

برای اینکه یک فرنی دو رنگ داشته باشید به این صورت عمل کنید که نینی از فرنی را داخل ظرفی جدا بریزید و کمی زعفران دم کرده و یا رنگ مجاز خوراکی به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. پس از اینکه فرنی از حرارت افتاد می توانید اول فرنی سفید رنگ را درون ظرف مورد نظر بریزید و بعد فرنی رنگی را بریزید.

به همین راحتی فرنی شما آماده می شود و می توانید آن را نوش جان کنید. در صورتی که در طول مراحل تهیه فرنی با آرد برنج سوالی برای شما پیش آمد می توانید در بخش نظرات مطرح کنید تا به شما پاسخ بدهیم.

 

0/5 (0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *