طرز تهیه لواشک آلو زرد و قرمز ترش خانگی

عکس طرز تهیه لواشک آلو

طرز تهیه لواشک آلو خیلی آسان است و شما می توانید با مقداری میوه آلو و کمی نمک یک لواشک آلوی خانگی خوشمزه درست کنید.

عکس طرز تهیه لواشک آلو

بساز و بفروش (B&B) | بپز – درست کردن لواشک آلو در منزل مزایای فراوانی دارد. در لواشک های بازاری از مواد نگهدارنده و افزودنی های شیمیایی استفاده می شود تا لواشک رنگ بهتری داشته باشد در حالی در لواشک های خانگی از این ترکیبات صنعتی استفاده نمی شود. یکی دیگر از مزایای لواشک خانگی این است که مقدار نمک و شکر آن دست خودتان است و علاوه بر آن میوه هایی را که برای تهیه لواشک استفاده می کنید به انتخاب خودتان است و از سلامت و بهداشتی بدون مراحل تهیه لواشک مطمئن هستید.

در این مطلب قرار است طرز تهیه لواشک آلو را به شما آموزش بدهیم. لواشک آلو می توانند مانند میوه آلو برای درمان یبوست مفید است. لواشک آلو حاوی فیبر فراوانی است و حرکات روده را بیشتر می کند. رنگدانه های موجود در آلو می تواند رادیکال های سمی را از بدن خارج کند و با مقدار ویتامین های A و B و عناصری همچون پتاسیم و کلسیم که دارد می تواند بخشی از نیاز بدن به این آیتم ها را برطرف کند.

مواد لازم برای تهیه لواشک آلو

  • آلو
  • نمک به مقدار لازم
  • شکر (اختیاری)

طرز تهیه لواشک آلو در منزل

آلوها را بشویید و درون قابلمه ای بریزید و بر روی حرارت ملایم بگذارید تا بپزد. شما می توانید از انواع آلوهای زرد، سیاه یا قرمز یا مخلوطی از آنها برای تهیه این لواشک استفاده کنید.

عکس آلو زرد

برای اینکه آلوها زودتر بپزد می توانید آنها را به کمک چاقو به تکه های کوچکتر تبدیل کنید.

یک نکته حیاتی در این مرحله: اگر از آلوهایی استفاده می کنید که هسته های آنها شکسته است حتما هسته ها را قبل از پختن حذف کنید چون باعث تلخ شدن لواشک شما می شود.

عکس جدا کردن هسته آلو

در طول زمان پخت می توانید نمک را به اندازه ای که به ذائقه تان می خورد به آلوها اضافه کنید. همچنین برای اینکه لواشک آلو طعم ترش و شیرین پیدا کند می توانید کمی شکر هم به لواشک در حال پختن اضافه کنید. دقت داشته باشید که میزان شوری لواشک آلو هر چقدر که پیش می رویم و با بخار شدن آب اضافی لواشک، بیشتر می شود بنابراین مواظب باشید که لواشکتان را بیش از اندازه شور نکنید.

زمانی که آلوها کاملا پخته شد اجازه بدهید که کمی خنک شود و سپس آنها را درون یک آبکش با سوراخ های درشت بریزید و با دست فشار دهید به طوری که مایه پخته شده آلوها از سوراخ ها رد شود و فقط پوست و هسته آنها باقی بماند.

همانطور که می بینید مراحل تهیه لواشک آلو مشابه روشی است که برای طرز تهیه لواشک گوجه سبز خدمتتان ارائه کرده بودیم و فقط موسم درست کردن آن متفاوت است.

تا این مرحله از طرز تهیه لواشک آلو شما ظرفی از آلوهای پخته و صاف شده دارید که هیچ پوست و هسته ای در آن وجود ندارد. برای اینکه لواشک صاف و یکدست تری داشته باشید می توانید مایه لواشک را در این مرحله یکبار داخل میکسر بریزید.

عکس میکس کردن لواسک

می توانید این کار را با استفاده از گوشتکوب برقی هم انجام دهید.

طرز تهیه لواشک آلو با عکس

کار بعدی که باید انجام دهید آماده کردن یک سینی است که کف آن را با سلفون، نایلکس، کیسه فریزر یا حتی سفره یکبار مصرف پوشانده اید تا آلوهای صاف شده را روی آن پهن کنید.

طرز تهیه لواشک آلو قرمز بدون فر

ضخامت لواشک هم دست خودتان است اما هر چقدر لواشک ضخیم تر باشد مدت زمان خشک شدن آن طولانی تر می شود.

عکس طرز تهیه لواشک آلو زرد در خانه

سینی را محلی در برابر نور آفتاب قرار دهید تا خشک شود. لواشکی که در آفتاب خشک شود طعم و رنگ بهتری خواهد داشت.

عکس طرز تهیه لواشک از آلو

بهتر است که روی آن را با دستمال نازک و تمیزی بپوشانید به طوری که دستمال با لواشک تماس نداشته باشد تا گرد و خاک و حشرات روی آن ننشینند.

عکس طرز تهیه لواشک آلو زرد

وقتی که لواشک به اندازه کافی خشک شد دستمال را از روی آن بردارید و یک لایه نایلکس روی لواشک قرار دهید و فشار دهید تا لواشک شما بین دو لایه نایلکس محصور شود.

طرز تهیه لواشک آلو سیاه در خانه

حالا می توانید لواشک آلوی آماده شده را به اندازه دلخواهتان برش دهید و در یخچال نگهداری کنید.

فیلم طرز تهیه لواشک آلو در خانه

در ویدئوی زیر می توانید مراحل تهیه لواشک آلو را به صورت عملی مشاهده کنید:

 

امیدواریم که این لواشک را درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید. اگر درباره طرز تهیه لواشک آلو سوال یا نظری داشتید حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

ما سایت بسازوبفروش را درست کرده ایم تا رونقی به بازار کسب و کار مشاغل خانگی بدهیم. پس همین الان دست به کار شوید و به کمک آموزش های رایگان سایت ما درآمدزایی را شروع کنید.

5/5 (1 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *