طرز تهیه نان خامه ای بدون فر با تصویر

عکس طرز تهیه نان خامه ای بدون فر

طرز تهیه نان خامه ای بدون فر را که یاد بگیرید می توانید این نان خامه ای های خوشمزه را که به آنها شیرینی نارنجکی هم می گویند را در خانه تهیه کنید.

عکس طرز تهیه نان خامه ای بدون فر

بساز و بفروش (B&B) | بپز – کمتر کسی را پیدا می کنید که عاشق نان خامه ای نباشد. شیرینی خوشمزه ای که اگر رژیم غذایی اجازه بدهد از خوردن آن سیر نمی شوید. تنها مساله برای تهیه شیرینی خامه ای در منزل این است که پخت آن نیاز به فر دارد اما ما در این مطلب می خواهیم مشابه طرز تهیه کیک بدون فر این بار به شما طرز تهیه نان خامه ای بدون فر را آموزش بدهیم. پس با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه نان خامه ای

  • کره: 50 گرم
  • شکر: نصف قاشق غذاخوری
  • نمک نصف قاشق چایخوری
  • آب: 200 میلی لیتر
  • آرد: 125 گرم
  • تخم مرغ: 4 عدد
  • بیکینگ پودر: نصف قاشق چایخوری
  • وانیل: نصف قاشق چایخوری
  • خامه قنادی: 300 گرم

این مواد برای تهیه حدود 35 نان خامه ای کافی است.

طرز تهیه نان خامه ای بدون فر

طرز تهیه نان برای نان خامه ای

آب، شکر، نمک و کره را داخل ظرفی بریزی و روی حرارت ملایم مرتب هم بزنید تا کره و شکر حل شده و آب به جوش بیاید.

عکس طرز تهیه رولت خامه ای بدون فر با تصویر

موقع اضافه کردن کره به آب و شکر باید از کره ای استفاده کنید که هم دما با محیط شده است نه کره ای که تازه از یخچال خارج کرده اید.

عکس کره

به جای کره می توانید از روغن جامد استفاده کنید.

ضمنا برای تهیه خمیر نان خامه ای حرارت اجاق باید ملایم باشد تا باعث تبخیر آب به کار رفته در تهیه خمیر نشود. این آب بعد از اضافه کردن آرد باید تبخیر شود.

آرد را یک یا دو بار الک کنید و زمانی که آب به جوش آمد و چند جوش ریز زد آرد را به یکباره به آن اضافه کنید و سریع هم بزنید تا ترکیب حاضر به شکل حلوا در بیاید.

عکس خمیر کیک

شاید باور نکنید اما مهمترین مرحله در طرز تهیه نان خامه ای مرحله ترکیب کردن آب، شکر و کره با ارد است. این مرحله باید خیلی سریع انجام شود تا آرد کاملا با ترکیب یکدست شود و مانند ساختار حلوا در یک گوشه ظرف جمع شود.

عکس طرز تهیه نون خامه ای بدون فر با تصویر

به محض یکدست شدن خمیر نان خامه ای باید حرارت را خاموش کنید تا باعث روغن افتادن خمیر نشود.

شکل حلوایی شده خمیر نان خامه ای را از روی حرارت بردارید و در ظرف دیگری بریزید و بگذارید تا به مدت 1 تا 2 ساعت به حال خودش باشد تا دمای آن خنک شود.

عکس طرز تهیه نون خامه ای بدون فر

تخم مرغ ها را داخل ظرفی بریزید و با همزن دستی کاملا هم بزنید.

عکس تخم مرغ

خمیر خنک شده را با همزن برقی هم بزنید و تخم مرغ های زده شده را طی چند مرحله و به آن اضافه کنید و در هر مرحله خمیر را برای 3 الی 4 دقیقه به خوبی هم بزنید تا تخم مرغ ها کاملا جذب خمیر شود و خمیر به شکل کشدار، چسبنده و براق در بیاید. هم زدن این مرحله به جای همزن برقی از همزن دستی استفاده کنید.

عکس طرز پخت نان خامه ای بدون فر

اضافه کردن تخم مرغ نباید به یکباره انجام شود چرا که مانع جذب شدن تخم مرغ به ساختار خمیر می شود.

عکس طرز تهیه رولت خامه ای بدون فر با پیمانه

اگر خمیر نان خامه ای را در این مرحله به خوبی هم نزنید نان ها در مرحله پخته شدن ترک می خورد.

در آخرین مراحل از هم زدن خمیر نان خامه ای باید بیکینگ پودر و وانیل را اضافه کنید تا علاوه بر پف دار شدن خمیر بوی زهم تخم مرغ هم گرفته شود. حتی می توانید از یک قاشق گلاب و کمی رنده پوست لیمو ترش هم استفاده کنید.

عکس طرز تهیه نان خامه ای بدون نیاز به فر

خمیر آماده شده را داخل قیف با ماسوره شکوفه یا بامیه بریزید.

طرز تهیه نون خامه ای بدون نیاز به فر

همزمان کف سینی را با کاغذ روغنی بپوشانید و خمیر را در اندازه کمی بزرگتر از گردو داخل سینی بریزید. دقت داشته باشید که خمیرها در سینی از هم فاصله داشته باشند تا بعد از پختن و پف کردن به یکدیگر نرسند.

عکس خمیر کیک

شبیه سازی محیط فر برای تهیه نان خامه ای

یک قابلمه بزرگ بردارید. داخل آن یک سه پایه مخصوص مایکروفر قرار دهید. این سه پایه باعث می شود که ظرف حاوی نان خامه ای از کف قابلمه بزرگ فاصله بگیرد. شما می توانید به جای سه پایه از یک ظرف کوچکتر استفاده کنید اما باید دقت کنید که درب قابلمه بزرگ باید به خوبی کیپ بشود.

موقع تهیه کردن خمیر نان خامه ای باید قابلمه بزرگ را که شبیه فر طراحی کرده اید به مدت 20 دقیقه روی حرارت قرار دهید و درب آن را محکم ببندید تا محیط داخلی آن به خوبی گرم شود.

اگر تخم مرغ ها به خوبی با خمیر مخلوط نشده باشد خمیر از ماسوره رد نمی شود و فرم نمی گیرد.

نان خامه ای بعد از پخته شدن باید کاملا پوک و توخالی بشود.

عکس نان خامه ای

اجازه بدهید تا نان های پخته شده خنک شود. سپس در ته آن یک سوراخ ایجاد کنید تا بتوانید خامه را به آن وارد کنید.

پختن نان خامه ای

موقعی که خمیر را به شکل شکوفه در آوردید سریعا درب قابلمه که الان نقش فر را ایفا می کند بردارید و ظرف حاوی شکوفه های خمیر نان خامه ای را داخل آن قرار دهید و فورا درب قابلمه را ببندید. ظرف نان خامه ای ها می تواند تابه نسوز با کفی کاغذ روغنی باشد.

حرارت قابلمه برای 15 دقیقه اول باید متوسط رو به بالا باشد و برای 20 تا 25 دقیقه باید حرارت را کم کنید. در طول مدت پخت نباید درب قابلمه را باز کنید. اگر درب قابلمه را بردارید پف نان خامه ای ها می خوابد.

زمانی که پخت نان ها کامل شد کف نان ها را بلافاصله سوراخ کنید تا بعد از خنک شدن خامه را داخل آن بریزید.

عکس پر کردن نان خامه ای

طرز تهیه خامه برای نان خامه ای

برای تهیه نان خامه ای نیاز به خامه قنادی شیرین شده دارید. این خامه را در دمای محیط قرار دهید تا کمی نرم شود و بتوان آن را با همزن هم بزنید.

عکس خامه قنادی

خامه را با دور تند همزن به مدت حدود 20 دقیقه هم بزنید تا به خوبی پف بکند. دقت کنید که این هم زدن باعث فرم گرفتن خامه شما می شود تا بعد از این که آن را وارد نان خامه ای کردید آب نشود. هم زدن باید به قدری باشد که اگز ظرف خامه را وارونه کردید خامه ها نریزد.

عکس هم زدن خامه قنادی

اگر خامه قنادی در دسترس ندارید می توانید از یک بسته خامه صبحانه 200 گرمی استفاده کنید و 20 گرم  پودر خامه به همراه 50 گرم شکر به آن اضافه کنید تا فرم بگیرد. برای تهیه خامه نان خامه ای با استفاده از خامه صبحانه به ترتیب زیر عمل کنید:

پاکت خامه را باز کنید و شیر آن را جدا کنید. خامه را در ظرف بریزید و شکر را به آن اضافه کنید و با چنگال کمی هم بزنید به کمی با هم مخلوط شوند.

عکس مخلوط خامه و شکر

مخلوط را برای حدود 1 ساعت و نیم در فریزر قرار دهید. بعد از این مدت خامه را خارج کرده و بعد از دو دقیقه با چنگال هم بزنید تا شبیه بستنی شود.

عکس طرز تهیه رولت خامه ای بدون فر

حالا به مدت 2 دقیقه با همزن آن را بزنید تا شل شود و پودر خامه را اضافه کنید و مجددا به سرعت هم بزنید. بعد از 5 دقیقه خامه هنوز شل است اما وزن آن کم و حجمش زیاد می شود. این هم زدن باید برای حداقل 15 دقیقه ادامه پیدا کند تا خامه شما به خوبی فرم بگیرد.

عکس هم زدن خامه

خامه پف کرده را داخل قیف و ماسوره بریزید و آن را داخل نان های پخته شده وارد کنید.

عکس خامه کیک

نان خامه ای شما تقریبا آماده است و باید آن را به مدت یک الی 2 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا رطوبت خامه بتواند نان را نرم کند و نان خامه ای آماده سرو کردن شود.

عکس خامه کیک

طرز تهیه نان خامه ای با فیلم

در ویدئوی زیر می توانید به صورت عملی طرز تهیه نام خامه ای را مشاهده کنید:

 

این هم از طرز تهیه نان خامه ای بدون فر. امیدواریم که از این مطلب خوشتان آمده باشد. اگر سوال یا نظری درباره روش درست کردن نان خامه ای داشتید حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. ضمنا پیشنهاد می کنیم حالا که دستتان به شیرینی پزی بند است مروری بر مطالب زیر داشته باشید:

ما سایت بسازوبفروش را درست کرده ایم تا رونقی به بازار کسب و کار مشاغل خانگی بدهیم. پس همین الان دست به کار شوید و به کمک آموزش های رایگان سایت ما درآمدزایی را شروع کنید.

3.4/5 (5 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *