طرز تهیه ژل آلوورا برای پوست صورت با ماندگاری بالا

عکس طرز تهیه ژل آلوورا

طرز تهیه ژل آلوورا در منزل کار بسیار آسان و کم هزینه ای است و شما می توانید با تهیه ژل آلوورا در منزل با هزینه بسیار کم از پوست خودتان مراقبت کنید.

عکس طرز تهیه ژل آلوورا

بساز و بفروش (B&B) | بساز – گیاه آلوئه ورا از جمله گیاهان ساکولنت است که آب زیادی را در برگ های خود به شکل ژل نگهداری می کند. ژل آلوورا یکی از شفابخش های طبیعی بسیار عالی است که می توان از آن برای درمان آفتاب سوختگی، مرطوب نگه داشتن و تسکین سوزش پوست، درمان محل نیش حشرات و زخم های جزئی استفاده کرد. بسیاری از ژل های آماده ای که در بازار می بینید حاوی مواد مضر نگهدارنده و رنگ ها هستند که می تواند برای سلامتی شما مضر باشد یا پوست شما نسبت به این افزودنی ها حساسیت نشان بدهد. ضمن این که ژل آلوئه ورای آماده در بازار قیمت بسیار بالایی نسبت به خود گیاه آلوورا دارد. برای همین می خواهیم طرز تهیه ژل آلوئه ورا را به شما آموزش بدهیم تا از همه نظر با خیال راحت از آن استفاده کنید. طرز تهیه ژل آلوورا نسبت به سایر چیزهایی که از این گیاه تهیه می شود مثل مربای آلوئه ورا بسیار آسان تر است. برای تهیه ژل آلوورا تنها چیزی که لازم دارید برگ سالم این گیاه است. برای این که ژل آلوورا ماندگاری طولانی تری داشته باشد می توانید آن را با چند ماده دیگر مخلوط کنید.

مواد لازم برای تهیه ژل آلوورا

  • برگ آلوئه ورا
  • پودر ویتامین C یا کپسول ویتامین E
  • چاقوی تیز
  • قاشق کوچک
  • میکسر
  • ظرف شیشه ای دربدار

عکس مواد لازم برای تهیه ژل آلوورا

طرز تهیه ژل آلوورا

اولین گام در طرز تهیه ژل آلوورا رعایت بهداشت است. بنابراین قبل از هر چیز دست هایتان را به خوبی بشویید و از وسایل تمیز برای این کار استفاده کنید.

اگر خودتان گلدان آلوئه ورا دارید یکی از برگ های بیرونی آن را جدا کنید چون برگ های بیرونی بالغ تر و دارای مقدار بیشتری ژل سالم و تازه هستند. این برگ ها همان برگ هایی هستند که حالت افتاده تری نسبت به برگ های جوان گیاه آلوورا دارند. این برگ را با استفاده از یک چاقوی تیز و تمیز از نزدیکی پایه گیاه جدا کنید. اگر گیاه شما جوان است و تعداد برگ های کمی دارد مواظب باشید که به یکباره برگ های زیادی از آن قطع نکنید که سوخت و ساز گیاهتان دچار مشکل نشود. اگر گیاه آلوئه ورا در اختیار ندارید می توانید این برگ ها را به صورت تکی از عطاری ها خریداری کنید.

از آنجا که ژل آلوئه ورا خیلی زود فاسد می شود بهتر است که این ژل را هر بار به مقدار نیازتان تهیه کنید. به طور کلی یک یا دو برگ آلوورا با توجه به اندازه ای که دارد می تواند برای تهیه نصف تا یک لیوان ژل آلوئه ورا کفایت کند.

برگ چیده شده را به خوبی بشویید و سپس آن را به مدت 10 الی 15 دقیقه به صورت مستقیم در یک لیوان آب قرار دهید به طوری که محل برش در داخل آب قرار بگیرد. این کار باعث جدا شدن رزین از ژل داخل برگ می شود. رزین حاوی شیرابه ای به رنگ زرد تیره است که می تواند باعث ایجاد تحریکات پوستی شود.

طرز تهیه ژل آلوورا برای مو

با استفاده از یک چاقوی تیز لبه های دندانه دار دو طرف برگ را حذف کنید و سپس با همان چاقو یا یک پوست کن، قسمت سبز رویی برگ را به دقت جدا کنید. دقت کنید که قسمت سفید رنگ زیر پوست سبز هم باید حذف شود و فقط قسمت ژله ای برگ باقی بماند. به این ترتیب برگ آلوورا حالتی شبیه قایق پیدا می کند که پوست قسمت رویی آن برداشته شده است.

طرز تهیه ژل آلوورا برای صورت

اگر برگی که انتخاب کرده اید خیلی بزرگ است می توانید آن را به صورت عرضی به چند قطعه تقسیم کنید.

عکس آلوئه ورا

در این مرحله از طرز تهیه ژل آلوورا می توانید به راحتی ژل نرم و شفاف را با استفاده از یک قاشق تمیز برداشته و داخل میکسر یا مخلوط کن بریزید. موقع جدا کردن ژل آلوورا از برگ نباید هیچ قسمتی از بافت برگ وارد ژل بشود.

عکس ژل آلوورا

همانطور که گفتیم ژل آلوورا ماندگاری بسیار کمی دارد و اگر می خواهید آن را برای مدت زیادی مثلا یک یا دو ماه نگهداری کنید باید یک ماده نگهدارنده طبیعی به آن اضافه کنید. برای این کار می توانید به ازای هر یک چهارم لیوان (60 میلی لیتر) ژل آلوورا مقدار 500 میلی گرم پودر ویتامین C به ژل اضافه کنید یا از یک قرض 400 واحدی ویتامین E استفاده کنید. حتی شما می توانید با استفاده از هر دوی این ویتامین ها خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد پیری بیشتری به ژل آماده شده خودتان بدهید. البته ژل آلوورا خودش مقداری از این ویتامین ها را دارد اما این مقدار برای سالم نگه داشتن ژل آلوورا برای طولانی مدت کافی نیست.

ماده نگهدارنده را به میزانی که گفته شد به خوبی با ژل آلوئه ورا مخلوط کنید.

به این ترتیب ژل آلوورای شما آماده است. آن را داخل یک ظرف شیشه ای دربدار استریل بریزید.

طرز تهیه ژل آلوئه ورا برای پوست

در صورتی که از مواد نگهدارنده ای که گفتیم استفاده کنید می توانید این ژل را در شرایط یخچال تا چند ماه نگهداری کنید. در حالی که بدون مواد نگهدارنده و در دمای محیط، این ژل فقط یک یا دو هفته ماندگاری دارد. البته شما می توانید ژل آلوئه ورا را بدون مواد نگهدارنده در ظرف های تهیه یخ که به شکل قالب های کوچکی است بریزید و در فریزر به تا 6 ماه نگهداری کنید.

عکس فریز کردن آلوورا

فیلم طرز تهیه ژل آلوورا

در ویدئوی زیر می توانید مراحل بالا برای تهیه ژل آلوورا را به صورت عملی مشاهده کنید:

 

طریقه استفاده از ژل آلوورا

از ژل آلوئه ورا برای درمان آفتاب سوختگی یا سوختگی های جزئی استفاده می شود و می توان آن را به صورت مستقیم بر روی پوست به کار برد. همچنین می توانید از آن به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی پوست استفاده کنید. یکی دیگر از کاربردهای ژل الوورا در تهیه مایع ضد عفونی کننده دست در منزل است که از آن در ترکیب با الکل 70 درصد و چند روغن گیاهی می توانید یک محلول ضدعفونی کننده تهیه می شود.

توجه داشته باشید که از ژل آلوورا نمی توان در زخم های باز و عمیق استفاده کرد چون ممکن است باعث بدتر شدن آنها بشود. برای بهبود کارایی این ژل می توانید نصف فنجان ژل آلوورا را با یک چهارم فنجان روغن نارگیل مخلوط کنید تا یک لوسیون عالی برای ماساژ درمانی درست شود.

اگر دوست دارید پوست سالم و شادابی داشته باشید پیشنهاد می کنیم که مطالب زیر را مطالعه کنید:

همانطور که دیدید طرز تهیه ژل آلوورا خیلی آسان بود فقط چند تا نکته ریز داشت که با انجام آنها می توانید آن را به راحتی درست کنید؛ حواستان به حذف رزین موجود در برگ باشد و حتما از ویتامین های C و E برای مدت زمان ماندگاری ژل آلوئه ورا استفاده کنید. اگر باز هم سوال یا نظری در این باره داشتید حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. اگر هم این ژل را درست کردید عکس آن را از طریق گزینه «ساختمش» برای ما ارسال کنید تا آن را در انتهای همین مطلب با نام خودتان منتشر کنیم.

ما سایت بسازوبفروش را درست کرده ایم تا رونقی به بازار کسب و کار مشاغل خانگی بدهیم. پس همین الان دست به کار شوید و به کمک آموزش های رایگان سایت ما درآمدزایی را شروع کنید.

5/5 (1 نظر)

1 دیدگاه برای “طرز تهیه ژل آلوورا برای پوست صورت با ماندگاری بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *