طرز تهیه کیک بدون فر روی اجاق گاز

عکس طرز تهیه کیک بدون فر روی اجاق گاز

طرز تهیه کیک بدون فر روی اجاق گاز به شما این امکان را می دهد تا بدون استفاده از فر و در داخل قابلمه کیک اسفنجی خوشمزه و پف دار تهیه کنید.

عکس طرز تهیه کیک بدون فر روی اجاق گاز

بساز و بفروش (B&B) | بپز – همه ما عادت کرده ایم که انواع کیک را به وسیله فر تهیه کنیم. این روش درست کردن کیک بسیار طولانی است و به مهارت و زمان زیادی هم نیاز دارد. اما ما می خواهیم در این مطلب یک روش شگفت انگیز را به شما آموزش بدهیم تا بتوانید به راحتی و بدون فر بر روی اجاق گاز یک کیک اسفنجی خوشمزه درست کنید. اگر به پختن کیک و شیرینی علاقمند هستید پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را هم ببینید:

و اما طرز تهیه کیک بدون فر به شرح زیر است:

مواد لازم برای تهیه کیک بدون فر

  • تخم مرغ 4 عدد
  • آرد سفید 140 گرم
  • شکر 200 گرم
  • قابلمه
  • کاغذ روغنی

عکس مواد لازم برای تهیه کیک

طرز تهیه کیک بدون فر روی اجاق گاز

قبل از هر چیز یک برش دایره ای از کاغذ روغنی به اندازه کف قابلمه تهیه کنید.

عکس قابلمه آشپزخانه

آن را به وسیله روغن چرب کرده و کف قابلمه قرار دهید. دقت داشته باشید که نباید اطراف قابلمه را چرب کنید چون این کار مانع پف کردن کیک می شود.

در طول پخت کیک باید قابلمه را بر روی حرارت کم قرار داده و درب قابلمه را به وسیله دمی بپوشانید. این کار کمک می کند تا رطوبت حاصل از تعریق درب قابلمه داخل کیک نریزد و به سطح کیک آسیب نزند.

عکس دمی قابلمه

برای شروع تهیه کیک بدون فر روی اجاق گاز باید تخم مرغ ها را بشکنید. زرده را با نیمی از مقدار شکر مخلوط کردن و به خوبی هم بزنید تا به رنگ سفید در بیاید.

عکس طرز تهیه کیک بدون فر و همزن برقی

سفیده تخم مرغ ها را در یک ظرف فلزی بریزید آنقدر هم بزنید تا کاملا کف کند. به تدریج شکر را به آن اضافه کنید و همچنان هم بزنید. اگر سفیده ها را خوب هم زده باشید حتی وقتی که ظرف را وارونه می کنید نباید بریزد.

عکس سفیده تخم مرغ زده شده

باز به سراغ زرده های زده شده بروید و مقداری از آرد را به آن اضافه کنید و هم بزنید. در این مرحله از تهیه کیک بدون فر می توانید مقداری وانیل یا ترکیبات دیگری مثل دارچین، پودر کاکائو و… به ترکیب اضافه کنید تا کیک شما طعم بهتری پیدا کند و به همان نسبتی که سایر ترکیبات را اضافه کرده اید از مقدار آرد کمک کنید. به هم زدن ادامه بدهید تا یک مخلوط کاملا یکدست بوجود بیاید.

عکس الک کردن آرد

وقتی که ترکیب آرد و زرده تخم مرغ آماده شد سفیده های زده شده را در سه مرحله به آن اضافه کنید و هم بزنید.

عکس طرز تهیه کیک بدون فر ساده

در آخرین مرحله از تهیه کیک بدون فر، قابلمه را روی اجاق قرار دهید تا گرم شود. خمیر کیک را داخل آن بریزید و قابلمه را کمی کج و راست کنید تا خمیر به صورت یکنواخت در کف آن پهن شود. درب قابلمه را با دمی بگذارید تا کاملا کیپ شود.

عکس قابلمه روی اجاق گاز

مدت زمانی که طول می کشد تا این کیک بدون فر پخته شود حدود یک ساعت است. بعد از گذشت این مدت زمان یک خلال دندان چوبی داخل کیک فرو کنید. اگر بعد از خارج شدن خمیر کیک به آن نچسبیده بود نشان می دهد که کیک شما کاملا پخته است.

وقتی که کیک کاملا پخت لبه های کیک را با چاقو از قابلمه جدا کنید و کیک را در داخل سینی وارونه کنید. در نهایت کاغذ روغنی را از ته کیک جدا کنید.

عکس طرز تهیه کیک بدون فر اسان

بهتر است که اجازه بدهید تا کیک کاملا خنک شود سپس آن را داخل یک دستمال پارچه ای تمیز بپیچانید و درون کیسه پلاستیکی قرار داده و به مدت یک شب داخل یخچال قرار دهید. این کار کمک می کند تا کیک بدون فر شما خرد نشود و ساختار متراکم آن حفظ شود.

عکس طرز تهیه کیک بدون فر روی اجاق گاز

در آخر می توانید روی کیک را به سلیقه خودتان تزیین کنید.

عکس تزیین کیک

امیدواریم که این روش ساده برای پخت کیک به شما کمک کند تا کیک های خوشمزه ای درست کنید. اگر سوال یا نظری درباره طرز تهیه کیک بدون فر روی اجاق گاز داشتید حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

ما سایت بسازوبفروش را درست کرده ایم تا رونقی به بازار کسب و کار مشاغل خانگی بدهیم. پس همین الان دست به کار شوید و به کمک آموزش های رایگان سایت ما درآمدزایی را شروع کنید.

5/5 (1 نظر)

1 دیدگاه برای “طرز تهیه کیک بدون فر روی اجاق گاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *