چگونه پوستی شفاف داشته باشیم ؟

چگونه پوستی شفاف داشته باشیم

زیبایی – چگونه پوستی شفاف داشته باشیم ؟ برای داشتن پوستی شفاف مهمترین نکته ای که باید رعایت شود اصلاح سبک زندگی از جمله برنامه غذایی، فعالیت ورزشی و… است.

بساز و بفروش (B&B) | مراقبت کن – آرزوی هر فردی این است که با بالا رفتن سن بتواند جلوی پیر شدن پوست صورت خودش را بگیرد. عوامل مختلفی باعث واکنش و تغییرات پوستی ما می شود که در نتیجه آن پوست ما دیگر شفاف نخواهد بود. مهمترین این عوامل عبارتند از:

  • تغییرات آب و هوایی
  • استفاده زیاد از حد از مواد آرایشی و یا شوینده ها
  • ابتلا به بیماری های پوستی

برای این که بتوانیم عوارض ناشی از این تغییرات پوستی را کاهش بدهیم و همچنان پوستی شفاف داشته باشیم راهکارهای زیادی توصیه شده است. پیش از این جدیدترین ترفندهای زیبایی پوست و جدیدترین ترفندهای آرایش لب را برای شما گفته بودیم. در این مقاله سعی داریم تا شما را با بهترین راهکارها برای پاسخ به این سوال که چگونه پوستی شفاف داشته باشیم آشنا کنیم.

چگونه پوستی شفاف داشته باشیم ؟

نوشیدن آب کافی برای داشتن پوستی شفاف

متخصصان تغذیه و پوست بر این اعتقاد هستند که برای داشتن پوستی شفاف باید نیاز رطوبتی پوست تامین شود و تنها در این صورت است که صاحب پوستی نرم، لطیف، قابل ارتجاع و درخشان خواهیم بود. یکی از بهترین راه ها برای حفظ رطوبت و آبرسانی به پوست، خوردن آب فراوان است که کمک به بهبود شفافیت پوست شما می کند. اما آبرسانی به پوست راه های دیگری هم دارد که استفاده از قرص های آبرسان از جمله این راه هاست.

عکس نوشیدن آب برای این که چگونه پوستی شفاف داشته باشیم

امروزه به راحتی می توانید قرص های کلاژن ساز و آبرسان پوست را از داروخانه ها تهیه کنید اما به علت قیمت بالای مکمل های درمانی پوستی، بسیاری از افراد به دنبال راه های جایگزین برای تامین رطوبت پوستشان هستند که البته هیچ راهی به ارزانی آب خوردن نیست! شما می توانید در طول روز همواره یک بطری اب همراه داشته باشید و نیاز آبی پوستتان را تامین کنید. دمنوش های گیاهی و نوشیدنی های بدون کافئین هم پیشنهادهای خوبی است برای این که 6 تا 8 لیوان آب مورد نیاز بدن در طول روز تامین شود. این مقدار آب کمک می کند تا سموم بدن شما راحت تر دفع شود.

پرخوری نکنیم تا پوستی شفاف داشته باشیم

عکس تغذیه سالم برای داشتن پوستی شفاف

شک نکنید که مهمترین راه رسیدن به پوستی شفاف اجتناب از پرخوری، روی هم خوری و استفاده مکرر از غذاهای فست فودی است.

غذای سالم بخوریم تا پوستی شفاف داشته باشیم

مواد غذایی فراوانی وجود دارند که برادری خودشان را به پوست ما ثابت کرده اند و می توانند همچنان باعث شفاف ماندن پوست صورت بشوند. با ما باشید تا بهترین مواد غذایی را برای این که پوستی شفاف داشته باشیم معرفی کنیم:

چگونه پوستی شفاف داشته باشیم

امگا 3

امگا 3 در ماهی و گردو وجود دارد. علاوه بر این ها زیتون و خصوصا روغن آن هم دارای مقدار زیادی امگا 3 می باشد.

ویتامین B12

ساردین منبع بسیار مهمی از ویتامین B12 است. این ویتامین می تواند روند بازسازی پوست را تسریع کند و پوست شما را در برابر آسیب های ناشی از نور خورشید محافظت کند.

آنتی اکسیدان ها

برگ سبزیجات سبز رنگ سرشار از آنتی اکسیدان است که می تواند کمک کند تا سال های سال پوستی شفاف داشته باشیم.

گشنیز از جمله سبزیجاتی است که آنتی اکسیدان فراوانی دارد و بدن را در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند.

ویتامین A

زغال اخته از جمله خوراکی های دارای ویتامین Aی فراوان است.

ویتامین C

در مرکبات و اسفناج وجود دارد و می تواند به بهبود جوش های صورت کمک کند. به عنوان مثال لیموترش می تواند بین سطح سدیم و پتاسیم در سلول های بدن توازن بوجود بیاورد. از همه این ها که بگذرید قطعا از هندوانه نخواهید گذشت. هندوانه هم ویتامین C دارد و علاوه بر آن در بهبود زخم های پوستی موثر است. هندوانه جریان خون را افزایش می دهد و کمک می کند تا پوستی شفاف داشته باشیم.

مس

گردو علاوه بر امگا 3 سرشار از عنصر مس است که می تواند در تولید کلاژن موثر باشد.

فولات

اسفناج یکی از سبزیجات حاوی فولات است. فولات در بازسازی DNA نقش محوری دارد و برای سلامت و شفافیت پوست بسیار مفید است. فولات باعث انعطاف پذیری و پاکسازی پوست می شود.

مواد غذایی فیبردار

راهکار دیگری که می توانیم به کمک آن پوستی شفاف داشته باشیم تنظیم برنامه غذایی است به طوری که روزانه حداقل یک بار دفع داشته باشیم. غذاهایی که فیبر زیادی دارند مثل سبزیجات، خشکبار و میوه های تازه می توانند به شما کمک کنند تا سیستم دفعی بدنمان به طور منظم کار کند و در ازای آن پوست شفافی داشته باشیم.

تنظیم مصرف قند و نمک

تنظیم میزان قند و نمک مصرفی در طول شبانه روز یکی از مهمترین قسمت در برنامه غذایی سالم است. سعی کنید این دو سفید دوست داشتنی را بر اساس برنامه مصرف کنید تا تاثیر آن را بر پوستتان متوجه شوید.

چی بخوریم تا پوستی شفاف داشته باشیم؟

این که چگونه پوستی شفاف داشته باشیم رابطه خیلی زیادی با نوع تغذیه شما دارد. شما علاوه بر مواد غذایی و میوه هایی که در بالا گفته شد، خوردن این ها را هم فراموش نکنید:

تمشک: سطح ایمنی بدن را بالا می برد و مثل آبی است بر روی آتش التهابات پوستی از جمله خشکی و قرمزی آن.

نارگیل: خاصیت ضد باکتری و ضد قارچ دارد و برای روشنی و شفافیت پوست موثر است.

انار: کارخانه تولید کلاژن است و پوست شما را در برابر رادیکال های آزاد حفظ می کند.

رابطه صفرا با داشتن پوستی شفاف

یکی از مواردی که باعث می شود پوستی شفاف داشته باشیم جریان خون سالم در بدن است. اگر دقت کنید پوست افرادی که اعتیاد به مواد مخدر دارند زودتر از بقیه حالت کدر و غیرشفاف پیدا می کند. به همین علت اولین گام برای داشتن پوستی شفاف مراقبت از صفراست که منجر به سالم سازی خون می شود. صفرای زیاد باعث شادابی و لطافت پوست و صفرای کم، باعث ایجاد حالت زردی در پوست می شود.

برای کنترل مشکلات صفرا، باید به نوع غذا خوردن خود دقت کنید و از خوردن ادویه های زیاد، غذاهای سرخ کردنی، فست فود و غذاهای ناسالم خودداری نمایید.

خوردن آب انار و جوشانده عناب می تواند به عملکرد صفرا جهت پاکسازی و تصفیه خون کمک کند.

از دیگر پیشنهادهای متخصصان برای بهبود عملکرد صفرا، حجامت کردن است. با حجامت و حذف آلودگی های خون می توانیم پوستی شفاف داشته باشیم.

عکس کبد و صفرا

کبد سالم و شفافیت پوست

کبد مرکز سم زدایی از بدن است. با خوردن سبزی جعفری کبد و کلیه سالمی داشته باشید تا سموم بدن شما بدون نوبت دفع شوند.

ورزش کنیم تا پوستی شفاف داشته باشیم

وقتی که فعالیت ورزشی انجام می دهید جریان خون در رگ های شما افزایش می یابد و علاوه بر تمامی منافعی که دارد می تواند پوستمان را هم شفاف و جوان نگه دارد.

شستن صورت در شب

عکس شستن پوست صورت با آب

پوست صورت شما در طول فعالیت های روزانه با آلودگی های زیادی در تماس است. بنابراین عادت کنید هر شب پوست صورتتان را تمیز کنید و بعد به رختخواب بروید. برای شستن صورت آب را به صورت بپاشید و این کار را چندین بار تکرار کنید سپس به آرامی صورتتان را با حوله نرم خشک کنید. برای این کار می توانید از پاک کننده های آرایشی و صابون های ملایم هم استفاده کنید.

پوستتان را کمتر در معرض خورشید قرار دهید

چگونه چوستی شفاف داشته باشیم

اگر کارهای روزانه تان طوری است که در معرض نور خورشید قرار می گیرید حتما قبل از خارج شدن از منزل از یک کرم ضد آفتاب مناسب استفاده کنید.

مدیریت جوش و آکنه برای داشتن پوستی شفاف

عکس جوش روی پوست صورت

راه های زیادی برای پیشگیری از گرفتار شدن در دام جوش و آکنه وجود دارد که به چند تا از آن ها اشاره می کنیم:

  • حداقل هفته ای یک بار روبالشتی خودتان را بشویید.
  • سعی کنید پوست صورتتان کمتر با دست هایتان در تماس باشد. عادت دست زیر چانه گذاشتن یا بازی کردن با پوست صورت را کنار بگذارید تا چربی های دستتان تعداد جوش های صورتتان را بیشتر نکند.
  • نگذارید که موهایتان دائم با پوست صورتتان تماس داشته باشد و اگر موهای بلندی دارید خصوصاً موقع خواب آنها را ببندید.
  • استراحت کافی داشته باشید و سعی کنید از استرس فراری باشید.
  • بعضی از قرص های ضدبارداری حاوی استروژن است و می تواند شدت جوش زدن صورت شما را چند برابر کند.
  • اگر با تمام این اوصاف دچار جوش شدید اصلا آن را نترکانید. چون با این کار فقط آلودگی را منتشر می کند.
  • از تمیز کننده های ضد آکنه حاوی سالیسیلیک اسید استفاده کنید تا باکتری های عامل آکنه را نابود کند.

امیدواریم که این مقاله برای شما موثر واقع شود و بتوانید سال های سال پوستی شفاف و جوان داشته باشید. اگر سوال یا نظری در این باره دارید حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

3/5 (1 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *