آموزش ساخت دستبند سواروسکی

عکس آموزش ساخت دستبند سواروسکی

آموزش ساخت دستبند سواروسکی بسیار جذاب است و شما می توانید با انواع نگین های سواروسکی در سایزها و رنگ های متنوع این دستبند زیبا را درست کنید.

عکس آموزش ساخت دستبند سواروسکی

بساز و بفروش (B&B) | بساز – دست بجنبانید تا در کوتاه ترین زمان شما را با روش ساخت دستبند سواروسکی (Swarovski) آشنا کنیم. برای ساخت این دستبند نیاز به مهارت خاصی ندارید و لیست مواد اولیه آن هم خیلی پیچیده نیست. بدنه این دستبند از یک ردیف از بافت زاویه راست (right angle weave) در کریستال های 4 میلیمتری با مهره های استوانه ای ژاپنی برای تزیین و تقویت زنجیره استفاده می شود. لطفا از این جمله بالا نترسید و کار ساخت دستبند سواروسکی را با آموزش پیش بروید تا ببینید که چقدر راحت است و می توانید با یک الگوی ساده آن را درست کنید. شما می توانید با زیاد کردن یا کم کردن تعداد واحدهای ساخته شده برای دستبند طول آن را برای مچ دست خودتان تنظیم کنید. پس این شما و این هم آموزش ساخت دستبند سواروسکی که از منابع خارجی برای شما ترجمه شده است؛

دستبند سواروسکی چیست؟

سواروسکی یک شرکت اتریشی است که کارش ساخت شیشه، کریستال تزیینی، جواهرات و لوازم جانبی بدلیجات لوکس است. از کریستال های سواروسکی در ساخت انواع بدلیجات از جمله انگشتر، گوشواره، گردنبند و دستبند استفاده می شود. برند سواروسکی برای ساخت نگین های خود از سنگ های نفیس و قیمتی که گاهی اوقات طلا و نقره هم در آنها به کار رفته است بهره می گیرد و به همین خاطر است که دستبند سواروسکی اینقدر پرطرفدار است.

وسایل لازم برای آموزش ساخت دستبند سواروسکی

برای ساخت یک دستبند به طول 18 سانتیمتر با استفاده از الگوی این آموزش شما به این مواد نیاز دارید:

  • نگین کریستالی دومخروطی سواروسکی 4 میلیمتری – حدود 100 عدد
  • نگین استوانه ای ژاپنی سایز 11 – 1 گرم
  • قفل طلایی یا نقره ای بسته به سلیقه خودتان
  • نخ نامرئی
  • قیچی
  • سوزن منجوق بافی سایز 10 یا 12

عکس نگین های سواروسکی

آموزش ساخت دستبند سواروسکی

ساخت ردیف میانی دستبند با نگین دومخروطی

اولین نکته ای که در آموزش ساخت دستبند سواروسکی باید در نظر داشته باشید این است که اگر در اواسط کار نخ شما کم بیاید اضافه کردن نخ جدید کار سختی است بنابراین سعی کنید تا جایی که کار ساخت دستبند را برای شما مشکل نمی کند از نخ بلندی استفاده کنید. به همین منظور پیشنهاد می کنیم که از یک نخ به طول حدود 3 متر استفاده کنید و سوزن منجوق بافی را به وسیله آن نخ کنید.

تعداد 4 نگین دومخروطی سواروسکی را از نخ رد کنید و آنها را به سمت انتهای نخ هدایت کنید به طوری که به 20 سانتیمتری انتهای نخ برسد. از این 20 سانتیمتر برای اضافه کردن یکی از دو قسمت قفل دستبند استفاده می شود.

آموزش بافت دستبند سواروسکی

سوزن را مجددا از دو مهره ابتدایی عبور دهید تا یک حلقه به وسیله 4 مهره درست شود.

الگوی کلی این دستبند از یک ردیف 4 تایی نگین کریستالی دومخروطی است که در دو طرف به نگین های استوانه ای متصل می شود. برای این کار باید ابتدا قسمت مرکزی دستبند را بسازید و سپس اقدام به ساخت کناره ها بکنید.

ساخت قسمت مرکزی دستبند را با وارد کردن سه نگین دومخروطی دیگر ادامه بدهید.

عکس آموزش بافت دستبند سواروسکی

سوزن را مجددا از نگینی که در ابتدای این مرحله وارد نخ کرده بودید رد کنید تا مجددا یک حلقه دیگر درست شود.

عکس بافت زاویه راست

نخ را بکشید تا نگین ها در دایره خودشان قرار بگیرند. نخ را از دو مهره دیگر این واحد هم رد کنید تا مهره ها به خوبی در جای خودشان فیکس شوند.

روش ساخت دستبند سواروسکی

مجددا سه نگین دومخروطی دیگر را برای ساخت واحد بعدی دستبند سواروسکی از نخ رد کنید و به همان ترتیب مرحله قبل نخ را مجددا از اولین نگین این واحد رد کنید تا حلقه تشکیل شود.

عکس روش ساخت دستبند سواروسکی

برای قرار گرفتن مهره ها در جای خودشان نخ را از دو مهره دیگر این واحد رد کنید.

اموزش ساخت دستبند های سواروسکی

به همین ترتیب به اضافه کردن واحدهای دیگر ادامه بدهید تا به طول مورد نظرتان برای دستبند برسید.

توجه داشته باشید که وقتی در مرحله بعد نگین های استوانه ای ژاپنی را اضافه کنید طول دستبند کمی فشرده تر و منقبض خواهد شد. به همین خاطر همیشه دو یا سه واحد بیشتر از طولی که برای دستبند در نظر گرفته اید بیشتر پیش بروید تا مطمئن شوید که سایز دستبند درست خواهد بود.

همچنین همیشه به یاد داشته باشید که در اندازه گیری طول دستبند اندازه قفل دستبند را هم در نظر بگیرید؛ اگر از قفل بزرگی استفاده می کنید باید به همان اندازه واحدهای کمتری را برای دستبند درست کنید و بالعکس اگر از قفل های کوچک و مغناطیسی استفاده می کنید باید در ازای آن واحدهای بیشتری برای دستبند درست کنید.

ساخت ردیف های کناری دستبند با نگین های استوانه ای

برای شروع اضافه کردن نگین های استوانه ای ژاپنی باید سوزن را از نگین کناری عبور دهید تا سوزن در بالای دستبند قرار بگیرد.

عکس اموزش ساخت دستبند های سواروسکی

یک نگین استوانه ای را از نخ رد کنید و آن را به نگین دومخروطی بعدی بدوزید. در طول این مرحله باید همواره نخ را بکشید تا فاصله ای بین نگین دومخروطی و نگین استوانه ای و نگین دومخروطی بعدی بوجود نیاید.

عکس شذروع ردیف کناری با نگین استوانه ای

این مرحله را تکرار کنید تا بین همه فضاهای بالای دستبند نگین استوانه ای قرار بگیرد.

حالا باید سوزن را از بین دو نگین کریستالی عبور دهید و به پایین دستبند بیاورید.

یک نگین استوانه ای را بردارید و مستقیما آن را در بین دو نگین دومخروطی کار کنید.

همین کار را ادامه دهید تا تمام ردیف پایین با نگین های استوانه ای کار شود.

در انتهای این مرحله باید نخ را از نگین کریستالی انتهایی رد کنید.

نصب قفل دستبند سواروسکی

در آخرین مرحله از آموزش ساخت دستبند سواروسکی به سراغ نصب قفل دستبند می رویم.

برای اضافه کردن قفل دستبند سواروسکی نخ را باید از سه یا چهار نگین استوانه ای، قسمت اول از قفل دستبند و سه یا چهار نگین کریستالی دیگر عبور دهید. برای محکم کاری مجددا نخ را از نگین کریستالی انتهایی دستبند عبور داده و پروسه بالایی را تکرار کنید تا قفل دستبند به خوبی در جای خودش محکم شود.

عکس وصل کردن قفل دستبند

انتهای نخ را مشابه شکل زیر چند گره یک خفتی (half hitches) بزنید و انتهای نخ را با فندک بسوزانید.

عکس گره یک خفتی

این کار را برای نیمه دیگر قفل دستبند هم انجام دهید.

دستبند سواروسکی شما آماده است. این دستبند درخشش بسیار زیبایی دارد و شما می توانید از نگین هایی با رنگ های متنوع برای ساخت آن استفاده کنید.

عکس دستبند سواروسکی

حالا می توانید ساخت دستبند سواروسکی را به مجموعه آموزش های ساخت دستبند که تا الان در سایت بساز و بفروش یاد گرفته اید اضافه کنید:

امیدواریم که از این مطلب استفاده کافی را برده باشید. اگر درباره آموزش ساخت دستبند سواروسکی سوال یا نظری دارید حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

ساختمش

دیانا امامقلی

طیبه مولوی

5/5 (1 نظر)

1 دیدگاه برای “آموزش ساخت دستبند سواروسکی

  1. ستاره گفته:

    سلام وقتتون بخیر
    ببخشید چطور میشه این دستبد رو کوتاه کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *