آموزش تزیین جام سفره هفت سین – ارزان و جذاب

عکس تزیین جام سفره هفت سین - ارزان و جذاب

سفره آرایی – ایده های تزیین جام سفره هفت سین از موارد پرکاربرد برای تزیین سفره هفت سین است. برای آموزش تزیین جام سفره هفت سین نیاز به امکانات زیادی نیست.

عکس تزیین جام سفره هفت سین - ارزان و جذاب

بساز و بفروش | تزیین کن – به نزدیکی های عید نوروز که می رسیم یکی از مشغله های خانم های خانه تزیین سفره هفت سین به زیباترین شکل است. شما می توانید با استفاده از آموزش های موجود در سایت بساز و بفروش ایده های جذابی را برای تزیین سفره هفت سین به دست بیاورید.

وسایل لازم برای تزیین جام سفره هفت سین

  • جام
  • نماگرانیت (گرانیت پول)
  • رنگ اکریلیک
  • چسب DM5 یا چسب چوب
  • قلم مو
  • وارنیش
  • اسپری فیکساتیو

عکس تزیین جام سفره هفت سین

مراحل تزیین جام سفره هفت سین با گرانیت پول

ابتدا یک جام را به عنوان زیرکار برای تزیین جام سفره هفت سین انتخاب کنید؛ این جام می تواند از جنس شمع، سفال، بلور، چوب یا پلی استر باشد.

قبل از هر چیز باید زیرسازی انجام دهید. بهتر است رنگ مورد استفاده در زیرسازی به رنگ  گرانیت پولی که می خواهید روی کار استفاده کنید نزدیک باشد تا اگر جایی از کار ریزش داشت یا توسط شما کم کاری شده بود، رنگ زیرسازی، آن را پر کند.

اگر مایل باشید می توانید برای زیرسازی از رنگ طلایی استفاده کنید تا در لابلای کارتان مانند اکلیل های طلایی به چشم بیاید و باعث زیبایی کارتان شود.

برای رنگ آمیزی دور کار می توانید از رنگ آکرلیک استفاده کنید و به راحتی دور کارتان را رنگ کنید.

اگر هم مایل باشید که از سایه کاری استفاده کنید، می توانید دور کار را با رنگ قهوه ای پوشش بدهید و با استفاده از گلد فینگر و قلمو روی آن بکشید تا حالت سایه کاری به کارتان بدهد. این کار باعث می شود که روی کار حالت طلایی و زیر آن سایه های قهوه ای به چشم بخورد.

بعد از خشک شدن رنگ زیر کار، روی آن را چسب زده و سپس گرانیت پول با رنگ مورد نظرمان را روی آن می زنیم.

شما می توانید از گرانیت پول همراه با اکلیل همان رنگ به صورت همزمان برای تزیین جام سفره هفت سین استفاده کنید که باعث براقی کارتان می شود.

برای چسب کاری زیر گرانیت پول هم می توانید به جای چسب مخصوص گرانیت پول از چسب چوب هم استفاده کنید. فقط یادتان باشد از چسب چوبی استفاده کنید که بعد از خشک شدن بی رنگ شود.

بعد از چسب زدن، گرانیت پول را روی کار می ریزید و اضافه آن را از روی کار حذف می کنید. این کار را با تکان دادن و کج کردن ظرف انجام دهید.

بعد از این مرحله نیم ساعت صبر کنید تا گرانیت پول روی کار بچسبد.

بعد از نیم ساعت با یک قلم موی زبرتر روی کار بکشید تا صاف شود و اضافه های گرانیت پول بریزد.

اگر دوست دارید که ظرفتان قابلیت شستشو داشته باشد با استفاده از وارنیش روی کار بکشید و صبر کنید تا کاملاً خشک شود.

در انتها برای تثبیت کار می توانید از اسپری فیکساتیو استفاده کنید.

عکس جام تزیین شده سفره هفت سین

گرانیت پول را می توانید از فروشگاه هایی که لوازم هنری عرضه می کنند تهیه کنید. اگر دسترسی به نماگرانیت (گرانیت پول) نداشتید می توانید به جای آن از اکلیل یا ملیله شکسته استفاده کنید ولی ابتدا باید زیرکار را خوب چسب بزنید تا ملیله و اکلیل به خوبی برای تزیین جام سفره هفت سین به کار بچسبد.

برای کار روی سفال حتماً ابتدا قلم مو یا سفال را مرطوب کنید تا به راحتی رنگ را بگیرد.

  • سایت بساز و بفروش پر است از سفره های هفت سین رنگارنگ؛ شما علاوه بر آموزش انواع مدل های سفره هفت سین می توانید هر یک از سفره های هفت سین موجود در سایت را خریداری کنید و یا از طریق گزینه «سفارش ساخت کالا» سفره هفت سین مورد نظرتان را سفارش دهید تا هنرمندان بساز و بفروش در کمترین زمان و هزینه و بهترین کیفیت، آن را برای شما آماده کنند.

 

0/5 (0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *