آموزش نصب پرچ ساده روی چرم

عکس نصب پرچ ساده روی چرم

کار با چرم – آموزش نصب پرچ ساده یکی از ابتدایی ترین آموزش های شروع کار با چرم است. برای نصب پرچ ساده نیاز به پرچ، پرچ زن، سمبه، مشته و تخته کار دارید.

عکس نصب پرچ ساده روی چرم

بساز و بفروش | یاد بگیر – کار با چرم یکی از هنرهای زیبا و درآمدزا است و شما می توانید این هنر را به صورت اصولی آموزش ببینید و از تولیدات دست ساز خودتان لذت ببرید. همانطور که در مقاله های قبلی هم اشاره کردیم چرم ها دو نوع چرم طبیعی و مصنوعی هستند که راه های تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی بسیار متنوع است. همچنین چرم طبیعی انواع مختلفی دارد که به کمک مقاله های قبلی  بساز و بفروش می توانید انواع چرم طبیعی را بهتر بشناسید.

آموزش نصب پرچ ساده

در این مقاله قصد داریم تا پرچ زدن ساده را به شما آموزش بدهیم. در محصولات چرمی از پرچ برای اتصال دو تکه چرم استفاده می کنند همچنین گاهی وقت ها از پرچ برای تزئین رویه کار هم استفاده می شود. پرچ ها را می توانید در اندازه های بزرگ و کوچک در بازار پیدا کنید که البته نحوه نصب هر دو نوع پرچ به یک شکل است و فقط برای پرچ کوچک از پرچ زن کوچک و برای پرچ بزرگ از پرچ زن بزرگ استفاده می شود. با ما باشید تا خانم مریم رضایی مراحل نصب پرچ را به شما آموزش بدهند.

ابزارهای مورد نیاز برای زدن پرچ ساده

  • پرچ
  • پرچ زن کوچک و بزرگ (قیمت آن از 5 هزار تومان شروع می شود)
  • سمبه (با توجه به سایز قیمتی بین 5 تا 20 هزار تومان دارد)
  • مشته (وسیله ای برای ضربه زدن دستی به سمبه و قیمت آن با توجه به سایزش چیزی حدود 10 الی 20 هزار تومان است)
  • تخته کار چرم دوزی (با توجه به جنس و سایز قیمتی بین 10 تا 25 هزار تومان دارد)

عکس سمبه و مشته برای زدن پرچ

نصب پرچ ساده

پرچ از دو قسمت درست شده که در تصویر زیر یک نمونه پرچ بزرگ به شما نشان داده شده است و برای نصب آن باید از پرچ زن بزرگ استفاده کنیم.

عکس پرچ ساده

محل مورد نظر روی چرم برای نصب پرچ را با سمبه شماره 3 مشخص کنید. به جای سمبه می توانید از سوراخ کن (پانچ) دستی هم استفاده کنید. باید دقت کنید که سوراخ ایجاد شده نباید گشاد باشد و پرچ باید با کمی فشار وارد سوراخ شود.

عکس پانچ چرم برای پرچ ساده

قطعه ای از پرچ را که پایه بلندی دارد و مربوط به زیر کار است از محل سمبه شده عبور دهید.

عکس آموزش نصب پرچ روی چرم

قطعه دیگر پرچ را در سمت دیگر چرم روی قطعه قبلی قرار دهید.

عکس زدن پرچ روی چرم

در نهایت با استفاده از پرچ زن (در اینجا پرچ زن بزرگ) و مشته، پرچ را در جای خودش ثابت کنید.

عکس پرچ روی چرم

سعی کنید برای این کار مشته را یک بار و به صورت محکم بزنید چون اگر دفعات مشته زدن تان زیاد شود ممکن است پرچ را له کند؛ البته اگر اول راه آموزش کار با چرم هستید این مساله کاملا طبیعی است و کم کم دستتان راه می افتد.

  • امیدواریم که مقاله مفیدی بوده باشد. اگر نکته ای یا سوالی در مورد مطالب عنوان شده در این مقاله دراید حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

 

3.5/5 (4 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *