طرز تهیه همبرگر خانگی عالی با گوشت چرخ کرده

عکس همبرگر خانگی عالی با گوشت چرخ کرده

فست فود – طرز تهیه همبرگر خانگی خوشمزه با استفاده از گوشت چرخ کرده ای است که حدود 20 درصد چربی داشته باشد. همبرگر خانگی را می توانید به کمک گوشت چرخ کرده، آرد سوخاری، تخم مرغ، سیر، پیاز و ادویه های لازم تهیه کنید.

عکس همبرگر خانگی عالی با گوشت چرخ کرده
طرز تهیه همبرگر خانگی عالی با گوشت چرخ کرده

 

بساز و بفروش | بپز – همبرگر یکی از پرطرفدارترین فست فودهای حال حاضر در دنیاست. چه چیزی بهتر از این که شما بتوانید این خوردنی خوشمزه را به جای خارج از خانه در منزلتان درست کنید و از سلامتش مطمئن باشید. بساز و بفروش در این مقاله شما را با طرز تهیه همبرگر خانگی با گوشت چرخ کرده آشنا می کند.

مواد لازم برای تهیه 4 عدد همبرگر خانگی

  • گوشت چرخ کرده با چربی 20 درصد: 500 گرم
  • پیاز متوسط: 2 عدد
  • سیر: 2 عدد
  • تخم مرغ: یک عدد
  • آرد سوخاری: به مقدار کافی
  • نمک: یک قاشق مرباخوری
  • فلفل سیاه: یک دوم قاشق مرباخوری

طرز تهیه همبرگر خانگی

گوشت را با سیر و پیاز رنده شده که آب اضافی آن را گرفته اید به همراه تخم مرغ، نمک و فلفل مخلوط کرده و ورز دهید.

عکس همبرگر خانگی با گوشت چرخ کرده

ورز دادن را تا جایی ادامه دهید که احساس کنید مواد به طور کامل با یکدیگر ترکیب شده اند، سپس آرد سوخاری را به گوشت اضافه کنید.

پس از ریختن آرد روی گوشت دوباره به مدت چند دقیقه آن را ورز دهید؛ اگر گوشت شما بافتی خوب و نرم پیدا کرد نشان می دهد که میزان آرد شما کافی است ولی اگر بافت گوشت شل و بدفرم بود مجددا کمی آرد سوخاری به آن اضافه کنید (اگر مقدار آرد اضافه شده زیاد باشد همبرگر شما پس از پخته شدن خشک می شود).

عکس همبرگر خانگی با گوشت قرمز

گوشت را به چهار قسمت تقسیم کنید و هر قسمت را به شکل دایره ای در آورید.

گوشت همبرگری را که شکل داده اید کف دستتان بگیرید و مرکز آن را کمی گود کنید.؛ این کار باعث می شود تا موقع سرخ کردن همبرگر قسمت میانی آن برآمده نشود و اندازه گوشت آب نرود. یک راه دیگر برای پف نکردن همبرگر این است که ظرفی مثل شیرجوش را پر از آب کنید و موقع سرخ شدن همبرگر روی آن قرار بدهید تا فشار ظرف مانع از پف کردن همبرگرتان بشود.

به کمک انگشت‌هایتان روی یک نقطه فرضی در مرکز گوشت ضربه‌های آرام بزنید، طوری که ضخامت مرکز آن کمی نازک‌تر از لبه‌ها شود.

عکس همبرگر خانگی با گوشت

هر یک از همبرگرها را روی کاغذ روغنی یا کیسه نایلونی قرار داده و به مدت یک ساعت درون یخچال قرار دهید.

حالا همبرگرها آماده است تا سرخ شود. مقداری روغن در تابه بریزید و یکی از همبرگرها را داخل روغن داغ شده قرار دهید. اضافه کردن روغن کاملا دلخواه است و شما می توانید بدون استفاده از روغن و فقط با کمی چرب کردن ظرف همبرگرها را سرخ کنید.

وقتی یک طرف همبرگر برشته شد برگردانید تا طرف دیگرش هم سرخ شود.

همبرگرها را به صورت همزمان داخل تابه نیاندازید چون باعث سرد شدن تابه و در نتیجه آب انداختن و سفت شدن گوشت ها می شود.

پس از آماده شدن همبرگرها آن را با نان همبرگر، گوجه فرنگی، خیار شور، کاهو و سس سرو کنید.

طرز تهیه چیز برگر خانگی هم تقریبا شبیه به همبرگر است و بنا به سلیقه تان می توانید هر کدام را دوست دارید در منزل تهیه کنید. در فیلم زیر هم می توانید مراحل تهیه همبرگر خانگی را مشاهده کنید:

نکات مهم برای تهیه همبرگر خانگی

  • بهترین گوشت برای همبرگر گوشتی است که 20 درصد چربی داشته باشد. اگر چربی گوشت از ۱۵ تا ۲۰ درصد کمتر باشد همبرگر شما خشک و شکننده می شود.
  • همبرگر با گوشت گردن ساختار لطیفتری پیدا می کند اما شما می توانید از گوشت مغز ران و یا سردست هم برای همبرگر استفاده کنید.
  • حتما از گوشت چرخ کرده تازه استفاده کنید. گوشت تازه از گوشت بسته بندی شده فشردگی کمتری دارد. البته گوشتی که برای چرخ کردن استفاده می کنید بهتر است دو روز از ذبح آن گذشته باشد و داخل یخچال نگهداری شده باشد.
  • موقع ترکیب کردن مواد، از مخلوط کردن هر یک از آن ها به صورت جداگانه خودداری کنید و تنها زمانی که تمام مواد را به گوشت اضافه کردید آن را ورز بدهید.
  • توجه داشته باشید اگر از درب ظروف برای قالب زدن استفاده می‌ کنید باید کف آن را با کیسه پلاستیکی بپوشانید تا هنگام خارج کردن گوشت از قالب، شکل ظاهری آن خراب نشود.
  • بهتر است پس از ترکیب و قالب زدن مواد، آن را به مدت یک ساعت در یخچال نگه دارید و بعد از آن برای سرخ کردن اقدام کنید.
  • نکته حساس موقع تهیه همبرگر خانگی داشتن تابه چدنی است. این نوع تابه، حرارت را بهتر در خود نگه می دارد و داغتر می شود و در نتیجه گوشت را بهتر برشته می کند و از آب انداختن آن جلوگیری می کند. به همین دلیل است که توصیه می کنند تابه را چند دقیقه روی حرارت بگذارید تا کاملا داغ شود.

 

4/5 (3 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *