چشمه لال کجاست؟

عکس چشمه لال

مسافرت – لال چشمه (Lal Fountain) نام چشمه ای است که در حاشیه جاده گرگان بجنورد قرار دارد که سرچشمه آن از زیر آب فوران می کند و خبری از صدای شرشر نیست.

بساز و بفروش | سفر کن – درست است که بیشتر ما دوست داریم که تعطیلات سری به شمال بزنیم اما یادمان باشد که استان گلستان هم قسمتی از این شمال زیبا و دوست داشتنی است که قطعا از سفر کردن به آن پشیمان نخواهید شد. این استان آنقدر زیبایی های متفاوت دارد که شما را شگفت زده خواهد کرد، از پارگ جنگلی بگیرید تا آبشار و مرداب و چشمه و… . چشمه لال یکی از هزاران زیبایی استان گلستان است که می تواند شما را مسحور خودش بکند. پیشنهاد می کنیم دیدن این جاذبه ساکت را از دست ندهید.

چشمه لال کجاست؟

لال چشمه یا چشمه لال بین دو شهر مینودشت و گالیکش قرار دارد که 40 کیلومتر ار مینودشت و حدود 27 کیلومتر از گالیکش فاصله دارد. وقتی که در جاده بین المللی گالیکش مشهد (گرگان بجنورد) قرار گرفتید نزدیکی های روستای بش اویلی که از توابع بخش لوه است می توانید سراغ این چشمه را از محلی ها بگیرید.

عکس چشمه لال روی نقشه

درست است که این چشمه در نزدیکی های جاده قرار دارد اما همین فاصله کوتاه هم مسیر درست و درمانی برای حرکت ماشین ندارد و اگر اتومبیل شما از نوع سواری های معمولی است خیلی باید دقت کنید که وسط راه گیر نیفتید. این چشمه حدود یک کیلومتر با جاده فاصله دارد و یک جاده خاکی شما را به این چشمه می رساند. بهتر است مسیر رفت را در ذهنتان بسپارید تا برای برگشتن دچار سردرگمی نشوید.

عکس چشمه لال

چرا لال چشمه؟

اگر دوست دارید مدتی را در یک سکوت محض در دل جنگل بگذرانید لال چشمه بهترین گزینه است. با این که داریم یک چشمه را به شما معرفی می کنیم اما در اینجا شما حتی صدای آب را هم نخواهید شنید!

عکس چشمه لال بش اویلی

آب این چشمه از پای صخره ای بیرون می آید که روی آن را آب خود چشمه پوشانده و برای همین است که صدایی از آن در نمی آید و شما در سکوت کامل و بکر جنگل می توانید چندین سال جوانتر شوید.

عکس چشمه لال در گلستان

زیبایی های چشمه لال

این چشمه شاید در نگاه اول یک حوضچه و جریان آب معمولی به نظر بیاید اما وقتی که دل به او بسپارید می بینید که سکوتش شما را مبهوت خواهد کرد. از عجایب دیگر چشمه لال این است که آب آن در زمستان گرم است.

عکس چشمه لال مینودشت

بر خلاف زمستان در فصل تابستان آب چشمه لال گرم است و همین امر خیلی از بازدیدکننده ها و محلی ها را وسوسه می کند تا در سرچشمه آن که آب به صورت حوضچه ای جمع می شود تنی به آب بزنند. آب این چشمه در مسیر خودش علاوه بر آبیاری زمین های کشاورزی روستای صادق آباد به رودخانه دوغ می ریزد و با عبور از پارک ملی گلستان به سد گلستان می رسد.

عکس ادرس چشمه لال

آداب چشمه گردی

  • تجربه ما از بودن کنار این اعجوبه ساکت نشان می دهد که اگر دوست دارید نهایت لذت را از بودن در کنار لال چشمه ببرید لطفا سیستم های صوتی خودرویتان را خاموش کنید و برای چند ساعتی هم که شده به گوش هایتان استراحت بدهید تا از سکوت جنگل پر شوند.
  • شما در دل جنگل هستید و باید مراقب آتشی که درست می کنید باشید و قبل از ترک محل، آن را کاملا اطفا کنید.
  • مسلم است که شما هم از دوستداران طبیعت هستید و دوست ندارید که در کنار این چشمه بکر، زباله های باقیمانده از انسان های قبل خودتان را ببینید.
  • کنار این چشمه زیبا خوردن هندوانه را فراموش نکنید!

تصاویر چشمه لال

فیلم چشمه لال استان گلستان

در ویدئوی زیر می توانید چند ثانیه از سکوت جنگلی چشمه لال را تست کنید:

 

امیدواریم که از این مقاله و راهنمایی های آن استفاده کنید. اگر به کنار این نقطه بکر طبیعی رفتید حتما عکس ها و فیلم هایی که می گیرید را برای ما هم بفرستید تا در همین پست منتشر کنیم.

اگر درباره مطالب این مقاله هم نظری دارید باعث دلگرمی ماست که در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

 

0/5 (0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *