چگونه رادیاتور ماشین را عیب یابی کنیم؟

عکس رادیات ماشین

رادیاتور ماشین کمک می کند تا قسمت های مختلف اتومبیل در دمای نرمال کار کنند. اگر رادیاتور ماشین به خوبی کار نکند قطعا ماشین شما آسیب می بیند.

عکس رادیات ماشین

بساز و بفروش (B&B) | عیب یابی کن – خیلی از ما سررشته چندانی از مکانیکی و تعمیر و نگهداری از خودرو نداریم مگر این که مشکل ماشینمان آنقدر حاد شود که دیگر روشن نشود یا دو داز یک جای آن بلند شود! ما در سایت بساز و بفروش قصد داریم با ارائه مقاله هایی در این زمینه ترفندهایی را برای نگهداری هرچه بهتر اتومبیل به شما آموزش بدهیم. پیش از این ترفندهای سفر با ماشین شخصی را به شما یاد داده بودیم اما این مقاله خیلی حیاتی تر است و می تواند هزینه های زیادی را از روی دوش شما بردارد.

کار رادیاتور ماشین چیست؟

رادیاتور برای سیستم خنک کننده اتومبیل بسیار مهم و حیاتی است. هدف اصلی رادیاتور جلوگیری از داغ شدن بیش از حد قطعات است که این کار را با پمپاژ مداوم هوای سرد و آب به موتور انجام می دهد.

عیب یابی رادیاتور ماشین

همیشه ذهنیت ما درباره خراب شدن رادیاتور ماشین، حجم عظیمی از بخار است که از کاپوت بیرون زده و یک راننده مستاصل هم در تکاپو برای رفع این بخار است.

عکس جوش آوردن ماشین

در حالی که این آخرین مرحله برای از کار افتادن رادیاتور است و شما با دقت در چند نشانه ای که وجود دارد متوجه می شوید که رادیاتور ماشین با مشکل روبرو شده است. با ما باشید تا این نشانه ها را بررسی کنیم.

داغ شدن بیش از حد

وقتی که رادیاتور به درستی کار نکند موتور به خوبی خنک نمی شود و این گرما می تواند حتی به اتاق خودرو هم برسد. اگر احساس کردید که داخل ماشین شما بیش از اندازه و به طور غیرمعمول گرم است یا ساده تر از آن اگر دیدید که درجه آمپر به بالاتر از نصف رسیده است سریعاً ماشین را متوقف کرده و آن را چک کنید. داغ شدن بیش از حد قطعات موتور می تواند خسارت های شدیدی به ماشین وارد کند.

عکس آمپر ماشین

نشت آب رادیاتور

هر از چند گاهی زیر ماشین را نگاه کنید تا از عدم نشت مایعات موجود در خودرو مطمئن شوید. اگر در زیر ماشین قطرات زرد یا سبز دیدید حتما باید رادیاتور را در کوتاه ترین زمان تعمیر کنید.

عکس نشتی آب ماشین

روشن شدن چراغ چک

اگر چراغ مربوط به مایع خنک کننده رادیاتور در جلوی داشبورد روشن شد نشان دهنده آن است که ماشین شما از یک جایی در حال نشتی این مایع است. بنابراین سریعا خودرو را به یک مکانیک نشان بدهید.

عکس صفحه کیلومتر شمار

چسبناک شدن آب رادیاتور

وقتی رادیاتور ماشین به خوبی کار نکند غلظت مایع ضد جوش افزایش پیدا کرده و تبدیل به یک ماده چسبناک می شود که نمی تواند خودش را به موتور اتومبیل برساند و آن را خنک کند. این وضعیت می تواند علاوه بر موتور به گیربکس اتومبیل هم خسارت بزند.

وظیفه رادیات اتومبیل

از بین رفتن لوله های رادیاتور

خراب شدن رادیاتور می تواند باعث شکستن لوله های آن بشود. هر چند ممکن است که این لوله ها بدون این که برای رادیاتور مشکلی به وجود آمده باشد هم دچار شکستگی بشوند.

شستشوی رادیاتور خودرو

نشت بخار

نشت بخار در اطراف کاپوت یا در زیر ماشین هم به دلیل خراب بودن رادیاتور است. در این شرایط ماشین را خاموش کنید و آن را به نزدیک ترین مکانیکی قابل اعتماد برسانید. ادامه دادن رانندگی در یان شرایط اصلا کار درستی و معقولی نیست.

عکس موتور خودرو

با رادیاتور خراب چه کنیم؟

در صورت بروز هر یک از مشکلات بالا اولین کاری که به ذهن افراد می رسد این است که در کاپوت را باز کرده و رادیاتور را بررسی کنند. توصیه می کنیم که اصلا دست به چنین کاری نزنید چون قطعات خودرو در این شرایط بسیار داغ است. بنابراین ابتدا اجازه بدهید که ماشین در حالت خاموش کاملا خنک شود و سپس بررسی خودتان را انجام بدهید.

باز کردن درب رادیاتور

مواردی که در بالا به آنها اشاره کردیم اصلی ترین نشانه های یک رادیاتور خراب است. بنابراین همیشه این علائم را گوشه ذهنتان داشته باشید تا بتوانید هزینه های تعمیری ماشین تان را تا حد امکان کاهش دهید.

امیدواریم که از این مطلب استفاده کنید و با عیب یابی رادیاتور ماشین خودتان کمی از هزینه های غیرمترقبه زندگی را کاهش بدهید. اگر شما هم تجربه ای در این زمینه دارید حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا ما و بقیه دوستان تان از آن استفاده کنیم.

ما سایت بسازوبفروش را درست کرده ایم تا رونقی به بازار کسب و کار مشاغل خانگی بدهیم. پس همین الان دست به کار شوید و به کمک آموزش های رایگان سایت ما درآمدزایی را شروع کنید.

5/5 (6 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *