9 روش تمیز کردن اجاق گاز با مواد طبیعی

عکس تمیز کردن اجاق گاز با مواد طبیعی

ترفندهای آشپزخانه – تمیز کردن اجاق گاز به روش های مختلفی ممکن است. خیلی از روش های تمیز کردن اجاق گاز به کمک جوش شیرین انجام می شود.

بساز و بفروش  | بدان – یکی از سخت ترین مراحل تمیز کردن آشپزخانه، تمیز کردن جرم های باقیمانده بر روی اجاق گاز است. جرم هایی که بر اثر ریختن مواد غذایی بر روی سطح اجاق گاز مدت ها بر روی هم تلنبار شده اند و در نگاه اول به نظر می رسد که هیچ راهی برای حذف آن ها وجود ندارد. اما اصلا نگران نباشید. چون انواع و اقسام محلول های تمیز کننده سطح اجاق گاز در فروشگاه ها وجود دارد که می تواند چاره ساز مشکل شما باشد. حالا اگر دسترسی به این مواد شیمیایی ندارید یا نگران ضررهای احتمالی آن هستید ما در این مقاله 9 روش ساده برای تمیز کردن اجاق گاز را به شما آموزش می دهیم.

روش های تمیز کردن اجاق گاز

1- تمیز کردن اجاق گاز با آب جوش و صابون

اگر هیچ ماده کار راه بیندازی توی خانه ندارید می توانید مقداری آب جوش روی سطح کثیف اجاق گاز بریزید و اجازه بدهید که خودش به مرور خنک شود. سپس با صابون و اسفنج جرم های روی اجاق گاز را محو کنید.

عکس صابون برای تمیز کردن اجاق گاز



2- روغن زیتون و اسپری تمیز کننده

این روش به نظر عجیب می آید اما به ما اعتماد کنید و روی سطوح جرم گرفته مقداری روغن زیتون بمالید. سپس اسپری همه کاره پاک کننده سطوح را بر روی قسمت مورد نظر بپاشید. این روش برای پاک کردن هود هم به کار می رود.

عکس اسپری تمیز کننده اجاق گاز



3- آب و سرکه سفید

یک پیمانه سرکه سفید را با دو پیمانه آب مخلوط کنید و محلول به دست آمده را در ظرف شیشه پاک کن بریزید و بر روی سطح مورد نظر اسپری کنید.

عکس سرکه سفید



4- آب سیب زمینی آب پز

برای لکه های چربی که هنوز زیاد سرسخت نشده اند می توانید از آب سیب زمینی آب پز استفاده کنید. این بار یادتان باشد اگر سیب زمینی را آب پز کردید آبش را دور نریزید و تا هنوز داغ است آن را بر روی لکه های چربی بریزید و با دستمال سطح را پاک کنید.

عکس سیب زمینی آب پز



5- نمک

برای استفاده از نمک باید زمانی که هنوز سطح اجاق گاز کمی گرم است دست به کار شوید و مقداری نمک بر روی جرم ها بپاشید. کمی صبر کنید و با دستمال سطح را پاک کنید. زمانی که اجاق گاز کمی خنک تر شد باز هم نمک بریزید و هر چه جرم مانده را با دستمال پاک کنید.

عکس نمک خوراکی



6- جوش شیرین و سرکه

برای تمیز کردن چربی های سوخته روی اجاق گاز مقداری جوش شیرین را بر روی سطح اجاق گاز بپاشید. سپس کمی سرکه بر روی آن اسپری کنید و در نهایت با دستمال نم دار سطح اجاق گاز را تمیز کنید خواهید دید که سطح آن کاملاً تمیز و درخشان خواهد شد.

عکس جوش شیرین و سرکه برای تمیز کردن اجاق گاز



7- جوش شیرین و نمک

یک قاشق نمک و یک قاشق جوش شیرین را مخلوط کنید و یک قاشق آب به آن اضافه کنید تا خمیری به دست بیاید. برای هر سه ماده از قاشق سوپخوری استفاده کنید. خمیر درست شده را با پارچه ای روی جرم های اجاق گاز بکشید و بعد از حدود 20 دقیقه خمیر را از روی سطح پاک کنید تا اثر معجزه آسای آن را ببینید.

عکس خمیر تمیز کننده اجاق گاز



8- جوش شیرین و لیمو

در این روش هم چاره کار جوش شیرین است. کمی جوش شیرین را بر روی سطح بریزید. یک لیمو را نصف کنید و آن را هم بر روی سطحی که جوش شیرین ریخته اید بمالید. سطح را با پارچه ای مرطوب پاک کنید تا سطح شما تمیز و براق شود.

عکس جوش شیرین و لیمو



9- جوش شیرین و صابون ظرفشویی

کمی جوش شیرین و صابون ظرفشویی را به نسبت مساوی در ظرفی ریخته و با هم مخلوط کنید تا کمی کف کند. مخلوط را بریا تمیز کردن اجاق گاز بر روی سطح جرم گرفته بریزید و بعد از یک ساعت آن را تمیز کنید.

عکس صابون ظرفشویی



نکاتی درباره تمیز کردن سطح گاز

  • همیشه زمان تمیز کردن سطح گاز، اجاق گاز باید کاملا خنک شده باشد.
  • قطعاتی که قابل جدا شدن هستند از جمله قطعات چدنی را برداشته و به صورت جداگانه تمیز کنید.
  • قبل از آن که اقدام به تمیز کردن سطح گاز کنید خرده های مواد غذایی قابل جدا شدن را با دستمال از روی سطح پاک کنید.
  • یادتان باشد به هیچ وجه برای پاک کردن سطوح استیلی مثل اجاق گاز از وایتکس یا سفید کننده استفاده نکنید.

سعی کردیم در این مقاله تمام روش های کاربردی برای تمیز کردن اجاق گاز را به شما آموزش بدهیم. اگر شما هم راهکار دیگری برای تمیز کردن اجاق گاز دارید می توانید در بخش نظرات بیان کنید تا با نام خودتان در این مقاله منتشر کنیم.

فیلم نحوه تمیز کردن اجاق گاز

در ویدئوی زیر می توانید نحوه تمیز کردن اجاق گاز با جوش شیرین و لیمو را مشاهده کنید:

 

سایت بساز و بفروش حامی ترفندها و تجربه های شما در زمینه های مختلف است و به عنوان پایگاهی عمل می کند تا تجربه های شما را در اختیار سایر دوستانتان قرار بدهد.

0/5 (0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *