شرایط نگهداری حسن یوسف در منزل

عکس حسن یوسف

گل و گیاه – شرایط نگهداری حسن یوسف آسان است. حسن یوسف گیاه بسیار ظریف و زیبایی است و با کمی توجه در نیازهای حسن یوسف می توانید حسن یوسف سالمی داشته باشید.

بساز و بفروش | بکار – اگر به دنبال یک گیاه آپارتمانی زیبا و کم آزار می گردید که به راحتی رشد کند و نمای خانه و محل کارتان را عوض کند گیاه حسن یوسف یک پیشنهاد ایده آل است. حسن یوسف را می توانید به راحتی در رنگ های متنوع و زیبا تهیه کنید و بعد از خواندن این مقاله شرایط نگهداری آن را یاد بگیرید و با خیال راحت از آن مراقبت کنید.

گل حسن یوسف (Coleus) با نام علمی .Solenostemon sp جزو گیاهانی است که می توان آن را در مکان های مختلف مانند، خانه، دفتر کار و… نگهداری کرد. این گل با ظاهر زیبا و رنگهای متنوعی که دارد جلوه زیبایی به محیط می دهد. برای اینکه به خوبی از حسن یوسف نگهداری کنیم باید روش نگهداری از حسن یوسف را بلد باشیم.

شرایط نگهداری گل حسن یوسف در خانه

عواملی مثل نور، دمای محیط، آبیاری، رطوبت هوا، خاک، سایز گلدان، هرس به موقع گیاه و… در رشد بهینه گیاهان آپارتمانی تاثیر فراوانی دارند و حسن یوسف هم از این قاعده مستثنا نیست. در ادامه شرایط ایده آل برای رشد و نمو گیاه حسن یوسف را برای شما بازگو می کنیم.

تاثیر نور در رشد حسن یوسف

عکس حسن یوسف

حسن یوسف نیاز نوری فراوانی دارد و جزو گیاهان نورپسند به شمار می رود، بنابراین باید گلدان حسن یوسف را در جایی قرار بدهید که نور کافی به آن برسد. البته باید دقت داشته باشید که این گیاه به نور مستقیم نیاز ندارد.

نکته: وقتی که مدتی با گیاه حسن یوسف زندگی کنید متوجه می شوید که زاویه تابش نور خورشید بر روی میزان شفافیت رنگ برگ های آن تاثیر دارد و باعث تغییر آن می شود.

دمای مناسب برای حسن یوسف

عکس گیاه حسن یوسف

این گیاه در دمای معمولی اتاق (یعنی دمای حدود 25 درجه) رشد خوبی خواهد داشت ولی اگر دما تا 28 یا 29 هم افزایش پیدا کند میزان رشد آن کم نمی شود.

آب کافی برای حسن یوسف

عکس گل حسن یوسف

نیاز آبی حسن یوسف زیاد است؛ به طوری که خاک گلدان باید همیشه مرطوب باشد.

نکته: اگر املاح آب زیاد باشد گیاه نمی تواند آب را به خوبی جذب کند، پس ترجیحا سعی کنید از آب کتری که خنک شده است برای آبیاری استفاده کنید.

رطوبت محیطی حسن یوسف

عکس گیاه آپارتمانی

برای رفع کمبود رطوبت محیطی کافیست هر 3 الی 4 روز یکبار روی برگها آبپاشی کنید.

نکته: آبپاشی روی برگ های حسن یوسف باید زمانی انجام بگیرد که آفتاب به برگ های او نمی تابد چون این مساله باعث سوختگی سطح برگها می شود.

خاک مناسب حسن یوسف

عکس حسن یوسف زیبا

برای رشد مناسب ریشه حسن یوسف باید از خاک سبک استفاده کنید. البته این خاک نباید به قدری سبک باشد که قادر به نگه داشتن گیاه نباشد.

ترکیب ایده آل برای نگهداری حسن یوسف مخلوطی از خاک باغچه و پیت ماس به نسبت برابر است. علاوه بر آن می توانید از مقداری خاک برگ به عنوان کود استفاده کنید.

سایز گلدان حسن یوسف

عکس گلدان حسن یوسف

رشد گیاه حسن یوسف خیلی زیاد است و به همین دلیل ساقه و برگ های پایین آن به مرور خشبی و سخت می­ شود. برای جلوگیری از این اتفاق در زمان نگهداری حسن یوسف، بهتر است که گیاه خود را هرس کنید و هر وقت اندازه آن به اندازه کافی بزرگ شد (تقریباً سالی یک مرتبه) گلدان آن را عوض کنید.

هرس حسن یوسف

عکس گل آپارتمانی

گلهای گیاه حسن یوسف بر خلاف برگ هایش زیبایی چشم نوازی ندارند. برای همین بهتر است به محض مشاهده غنچه ها، به منظور نگهداری حسن یوسف به نحو احسن آنها را هرس کنید. این کار باعث رشد بهتر و سریعتر برگهای گیاه شما می شود.

فیلم نگهداری از حسن یوسف

در ویدئوی کوتاه زیر به صورت عملی می توانید شرایط نگهداری از گل حسن یوسف را مشاهده کنید:

 

حالا با خیال راحت می توانید یک حسن یوسف زیبا خریداری کنید و از آن نگهداری کنید و هر روز از دیدنش لذت ببرید.

اگر سوال یا نظری درباره این مطلب دارید یا نکته ای درباره حسن یوسف می دانید که ما فراموش کردیم در مقاله مان بیاوریم از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذراید.

سایت بسازوبفروش حامی مشاغل خانگی و هنرهای دستی است و این امکان را به شما می دهد که بدون هیچ هزینه ای فروشگاه اختصاصی داشته باشید و محصولات دست ساز هنری تان را به فروش برسانید.

5/5 (1 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *