آموزش ساخت بومرنگ چوبی دو پره

عکس آموزش ساخت بومرنگ

آموزش ساخت بومرنگ به شما این امکان را می دهد که یک تکه چوب را به یک بومرنگ زیبا با قابلیت برگشت تبدیل کنید و از بازی کردن با آن لذت ببرید.

عکس آموزش ساخت بومرنگ

بساز و بفروش (B&B) | بساز – ساخت بومرنگ کار چندان سختی نیست و فقط به کمی دقت و حوصله نیاز دارد تا شما بتوانید با کمترین امکانات و تنها به کمک یک تکه چوب تخته ای یک بومرنگ درست کنید.

وسایل لازم برای ساخت بومرنگ

  • تخته چوبی
  • مقوا
  • مداد
  • قیچی
  • اره مویی
  • سنباده

آموزش ساخت بومرنگ

در ابتدای آموزش ساخت بومرنگ باید دقت داشته باشید که حرکت، سرعت و برگشت پذیری بومرنگی که ساخته اید ارتباط مستقیمی با اندازه، شکل و وزن آن دارد. شما می توانید بومرنگ را به شکل های مختلفی درست کنید که البته مهمترین نکته رعایت تقارن در شکل کلی بومرنگ است. به همین خاطر بهتر است که ابتدا شکل نیمی از بومرنگ را بر روی مقوا بکشید و با تا کردن مقوا نیمه دیگر بومرنگ را با دوربری کردن نیمه اول به دست بیاورید.

عکس الگوی بومرنگ

همانطور که می بینید شکل کلی بومرنگ شما دارای تقارن کامل خواهد بود.

عکس الگوی بومرنگ

الگوی بومرنگ را که بر روی مقوا کشیده اید بر روی تخته چوبی منتقل کنید. ضخامت تخته چوبی شما باید حدود 5 الی 6 میلیمتر باشد.

همانطور که می بینید بومرنگ لبه های صافی دارد و برای این که کمتر نیاز به برش زدن چوب باشد می توانید الگو را در لبه چوب قرار دهید تا قسمت های صاف لبه بومرنگ بر لبه چوب قرار بگیرد و نیازی به برش زدن نداشته باشد.

عکس اموزش ساخت بومرنگ

دور تا دور بومرنگ را به کمک اره مویی بر روی چوب برش بزنید.

آموزش ساخت بومرنگ چوبی

در این مرحله از آموزش ساخت بومرنگ لازم است که لبه های بومرنگ را با دقت و به کمک سنباده صاف کنید. این مرحله شاید کمی طولانی باشد اما هر چقدر که در این مرحله دقت بیشتری به خرج بدهید نتیجه کارتان راضی کننده تر خواهد بود.

عکس سنباده زدن روی چوب

اگر بومرنگ شما تقارن دارد که هیچ ولی اگر متقارن نیست مشخص کنید که کدام طرف قسمت جلویی بومرنگ خواهد بود.لبه پیشانی (leading edge) و لبه پشتی (trailing edge) بومرنگ را هم مشخص کنید. انتخاب لبه به عنوان پیشانی یا پشتی به راست دست یا چپ دست بودن شما بستگی دارد. بومرنگ های راست دست بر خلاف عقربه های ساعت می چرخند و بومرنگ های چپ دست در جهت عقربه های ساعت خواهند چرخید.

لبه پیشانی جلوی بازو که به سمت باد می رود گردتر و صافتر خواهد بود.

لبه پشتی در قسمت عقب بازو که در قسمت در پشت لبه پیشانی قرار دارد بیشتر باریک می شود.

عکس طراحی لبه های بومرنگ

در تصویر زیر یک بومرنگ مخصوص افراد راست دست نشان داده شده است. شما می توانید تصویر آینه ای آن را برای افراد چپ دست در نظر بگیرید.

عکس چرخیدن بومرنگ

شکل بالا مقدار حکاکی بر روی لبه بومرنگ را به شما نشان داده است. در این شکل می بینید که از 5 لایه تخته چوبی چند لایه نیاز به حکاکی و با چه زاویه ای دارد.

عکس لبه زاویه دار بومرنگ

بعد از زاویه دار کردن لبه های بومرنگ کار ساخت بومرنگ تقریبا تمام است و فقط مانده شما سطح آن را طراحی کنید. در نظر داشته باشید که رنگ آمیزی بومرنگ درست است که ظاهر آن را زیبا می کند ولی ممکن است وزن آن را کمی بالا ببرد و قدرت پرواز آن را کم کند.

عکس رنگ آمیزی بومرنگ

شما می توانید با چند خط ساده ظاهر بومرنگتان را زیبا کنید.

عکس بومرنگ

امیدواریم که از این آموزش لذت برده باشید. اگر درباره آموزش ساخت بومرنگ سوال یا نظری داشتید حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

ما سایت بسازوبفروش را درست کرده ایم تا رونقی به بازار کسب و کار مشاغل خانگی بدهیم. پس همین الان دست به کار شوید و به کمک آموزش های رایگان سایت ما درآمدزایی را شروع کنید.

5/5 (1 نظر)

6 دیدگاه برای “آموزش ساخت بومرنگ چوبی دو پره

  1. محمدرضا رهگذر گفته:

    لطفا افرادی رو که بومرنگ میسازند رو معرفی کنید تا در صورت توافق بومرنگ هاشون رو خریداری کنم…
    من متاسفانه وقتِ لازم برایِ ساختِ بومرنگ رو ندارم و اگر کسی قصدِ فروشِ بومرنگهاش رو داره مایلم صحبتی با هم داشته باشیم ممنون

    • تنها گفته:

      چندتا میخوای ؟ پک هزارتایی داریم و ۵ هزارتایی بیشتر واسه اینه که پرتاب کردی دیگه نری دنبالش. چون برگشتی درکار نیست. مگه صبرت زیاد باشه ؛یک بومرنگ دلش به حالت بسوزه! نظرش عوض بشه.

  2. تنها گفته:

    بابا یعنی یک مترجم نبود ۴تا لغت انگلیسی رو واستون ترجمه کنه؟ الان خدا وکیلی خودتون از این مقاله چیزی دستگیرتون شد؟ الان کاملا مشخص کردین چجوری وتا کجا لبه ی بومرنگو بتراشیم؟زاویه اش چقدر باشه؟ شیب لبه ها چمقدار باشه؟ داداش من برو اول درست مقاله رو ترجمه کن بعد بیا اینجا به اسم خودت بزن.

    • ابوالفضل ناظمی گفته:

      سلام. دوست عزیز. من متوجه منظور شما نمی شوم. مقاله یک ترجمه ی صرف نبوده که برای انجامش دنبال مترجم بگردیم. مقاله از یک منبع اصلی بازنویسی شده و سعی شده از متن سلیس و روانی هم برای درک بهتر مطلب استفاده شود. اگر سوال شما در مورد پاراگراف خاصی از مقاله است بفرمایید تا دوستان شما را راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *