طرز تهیه سکنجبین خانگی با شکر یا عسل

عکس طرز تهیه سکنجبین

طرز تهیه سکنجبین با استفاده از آب، شکر، تعنا و سرکه است. برای تهیه سکنجبین خانگی باید به غلظت شربت سکنجبین دقت داشته باشید.

عکس طرز تهیه سکنجبین

بساز و بفروش (B&B) | درست کن – سکنجبین که نام اصلی آن سرکنگبین است یکی از شربت های پرطرفدار در فصل تابستان است. مصرف سکنجبین به افراد دارای طبع گرم توصیه می شود و از جمله خواص آن خارج کردن صفرای اضافی از بدن است. شما می توانید سکنجبین را همراه با کاهو با به صورت شربت در ساعات گرم تابستان مصرف کنید تا عطش شما رفع شود.

مواد لازم برای تهیه سکنجبین

  • نعناع 150 گرم
  • سرکه سفید 0.5 الی 1 پیمانه
  • شکر 1 کیلوگرم
  • آب 2 پیمانه
  • گلاب به مقدار لازم

طرز تهیه سکنجبین خانگی با شکر

شکر و آب را در ظرفی بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید و شکر به طور کامل حل شود.

عکس ترکیب آب و شکر

به جای شکر می توانید از 4 پیمانه شربت بهار نارنج استفاده کنید. برای تهیه سکنجبین با عسل هم می توانید به جای شکر 2 پیمانه عسل اضافه کنید.

نعنا را پاک کرده و بشویید و در 3 الی 4 دسته تقسیم کنید و با نخ ببندید.

عکس نعنا

نعنا را داخل شهد آب و شکر بیندازید تا عطر و طعم نعنا به شربت اضافه شود. اجازه بدهید که شهد با حرارت ملایم بجوشد و غلیظ تر شود.

عکس طرز تهیه سکنجبین با شکر

زمانی که شهد قوام پیدا کرد و عطر نعنا جذب آن شد گلاب و سرکه را کم کم به آن اضافه کنید و اجازه بدهید تا چند قل بزند.

عکس طرز تهیه سکنجبین خانگی

برای اینکه متوجه قوام آمدن شهد بشوید می توانید کمی از شهد را با ملاقه بردارید و اجازه بدهید که خنک شود اگر شهد به سختی از ملاقه جدا شد نشان دهنده آن است که شهد قوام پیدا کرده است. درباره قوام آمدن شربت در طرز تهیه شربت آلبالو و شربت توت فرنگی به طور مفصل با شما صحبت کرده بودیم.

زمانی که شربت سکنجبین را با کفگیر برداشتید و شربت در لبه کفگیر به صورت نیم دایره جمع شد و وسط آن شکاف خورد سکنجبین شما آماده است و باید ظرف سکنجبین را از روی حرارت بردارید.

دقت داشته باشید که اگر شربت شما به اندازه کافی نجوشد بعد از مدتی ترش می شود و دیگر قابل استفاده نیست. برای رفع ترش شدگی شربت سکنجبین بعضی ها مقداری سفیده تخم مرغ داخل شربت در حال جوشیدن می اندازند تا تمامی ذرات ریز را روی شربت جمع کند سپس شربت را از صافی رد می کنند و اجازه می دهند که مجددا بجوشد.

شربت سکنجبین را از صافی رد کنید و درون شیشه ای در دار بریزید. زمانی که خنک شد درب آن را ببندید و درون یخچال نگهداری کنید.

به این ترتیب سکنجبین خانگی شما آماده می شود و می توانید آن را به صورت شربت همراه با خیار یا همراه با کاهو استفاده کنید.

عکس کاهو و سکنجبین

فیلم طرز تهیه سکنجبین خانگی

در این کلیپ می توانید طرز تهیه سکنجبین را مشاهده کنید:

اگر درباره طرز تهیه سکنجبین خانگی سوال یا نظری داشتید حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

ما سایت بسازوبفروش را درست کرده ایم تا رونقی به بازار کسب و کار مشاغل خانگی بدهیم. پس همین الان دست به کار شوید و به کمک آموزش های رایگان سایت ما درآمدزایی را شروع کنید.

5/5 (1 نظر)

1 دیدگاه برای “طرز تهیه سکنجبین خانگی با شکر یا عسل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *