خانه سگ چوبی بسازید (ساده و کاربردی)

عکس ساختن خانه سگ چوبی

خانه سگ چوبی یکی از بهترین گزینه ها برای ساخت محل زندگی برای سگ خانگی شماست. در این آموزش یاد می گیرید که با چوب خانه سگ درست کنید.

عکس ساختن خانه سگ چوبی

بساز و بفروش (B&B) | بساز – نگهداری از حیوانات خانگی یکی از سرگرمی های خیلی از افراد جامعه به حساب می آید. اما این کار نیاز به پیش زمینه هایی دارد. به عنوان مثال اگر قصد نگهداری سگ در منزل را دارید مهمترین چیز برای این کار داشتن یک خانه سگ است. ما در این آموزش به شما یاد می دهیم که با چند تخته چوبی یک خانه سگ زیبا درست کنید.

جزئیات خانه سگ چوبی

ارتفاع این خانه سگ 85 سانتیمتر، عرض آن 80 سانتیمتر و طول آن 120 سانتیمتر است. این ابعاد برای یک سگ بزرگ خوب است ولی شما می توانید با توجه به جثه سگی که دارید این ابعاد را با یک نسبت مساوی کم و زیاد کنید.

چوب هایی که برای ساخت کف و سقف این خانه سگ به کار رفته از نوع 150 در 25 میلیمتر است و برای اسکلت بندی هم از چوبهای 50 در 50 میلیمتر استفاده شده است و برای نمای بیرونی هم چوب های دارای ضخامت 10 میلیمتر به کار می رود. برای دیواره ها هم از تخته سه لا استفاده می شود.

بعضی از سگ ها عادت دارند که چوب بدنه خانه خودشان را گاز بگیرند و چون بعضی از انواع چوب ها دارای مواد نگهدارنده ای است که می تواند برای حیوان خانگی شما سمی باشد پس بهتر است قبل از انتخاب چوب به این نکته مهم توجه داشته باشید.

قطعات به کار رفته

در جدول الگوی خانه سگ، شماره های 1 و 2 و 6 و 8 و 9 باید از چوبی استفاده شود که برای مصارف خارجی به کار می رود و در برابر پوسیدگی مقاوم باشد.

عکس نقشه ساخت خانه سگ چوبی

قطعات تشکیل دهنده خانه سگ چوبی به این شرح است:

شماره 1 – قطعات کف

  • چوب سایز 5 در 5 سانتیمتر – 3 قطعه به طول 120 سانتیمتر

شماره 2 – تخته های کف

  • چوب سایز 2.5 در 15 سانتیمتر – 8 قطعه به طول 78 سانتیمتر

شماره 3 – پالت های انتهایی دیوار

  • چوب سایز 5 در 5 سانتیمتر – 4 قطعه به طول 78 سانتیمتر

شماره 4 – داربست

  • چوب سایز 5 در 5 سانتیمتر – 8 قطعه 35 سانتیمتری

شماره 5 – پالت های کنار دیوار

  • چوب سایز 5 در 5 سانتیمتر – 2 قطعه 44 سانتیمتری

شماره 6 و 8 – دیواره ها

  • ورقه چوبی 9 میلیمتری – برش طبق الگو

شماره 7 – تیرهای سقف

  • چوب سایز 5 در 5 سانتیمتر – 6 قطعه 55 سانتیمتری

شماره 9 – تخته های سقف

  • چوب سایز 2.5 در 15 سانتیمتری – 10 قطعه 150 سانتیمتری

الگو 

همانطور که می بینید الگوی این خانه سگ با اندازه هر یک از اجزای آن در طرح نمایش داده شده است.

عکس الگوی خانه سگ چوبی

این الگو مربوط به قطعات شماره 6 و 8 است که در قسمت قبل گفتیم باید بر اساس الگو برش داده شود. سایر قطعات خانه سگ باید با توجه به سایز چوبی که گفته شده و در همان ابعاد تهیه شود.

آموزش ساخت خانه سگ چوبی

اولیم گام در ساخت خانه سگ با چوب تهیه قطعات مربوط به آن است که آنها را می توانید بر اساس الگو و سایزهایی که در اختیار شما قرار داده شده تهیه کنید.

تخته های کف خانه سگ را که 8 قطعه بود بر روی قطعات کف خانه با استفاده از میخ های 7.5 سانتیمتری متصل کنید. مطمئن شوید که این 8 قطعه سطحی به ابعاد 78 در 120 سانتیمتر را بوجود بیاورد. 3 قطعه مربوط به کف باید با فاصله یکسان از همدیگر در زیر قطعات کف قرار گرفته باشند. به عبارت دیگر دو تا از این 3 قطعه در دو انتها قرار بگیرد و قطعه دیگری که بین دو قطعه قبلی قرار می گیرد از آنها فاصله یکسانی داشته باشد.

قطعات شماره 3 و 4 را که به ترتیب مربوط به پالت های انتهایی دیوار و داربست بود را در قسمت جلو و عقب کف خانه سگ با میخ متصل کنید. ابعاد کلی این دو قسمت از چارچوب باید 45 سانتیمتر ارتفاع و 78 سانتیمتر عرض داشته باشد که دقیقا برابر با عرض کلی خانه سگ است. دقت داشته باشید که چوب های میانی داربست باید فاصله 30 سانتیمتری از هم را داشته باشند تا محل درب ورودی خانه شکل بگیرد.

قطعه شماره 5 را که همان پالت های مربوط به کناره چارچوب بود را بر روی خانه سگ سوار کنید.

با استفاده از میخ های 5 سانتیمتری صفحه های مربوط به دیواره ها را که با شماره های 6 و 8 از روی الگو برش داده بودید در جلو و عقب و طرفین خانه سگ متصل کنید.

طرز ساخت خانه سگ چوبی

تیرهای سقف را در محل خودشان با فاصله برابر از یکدیگر قرار دهید. همانطور که می بینید این تیرها در انتهای بالایی حالت کامل کننده همدیگر را دارند و در انتهای پایینی با زاویه 45 درجه بر روی قطعات شماره 5 قرار گرفته است.

آموزش ساخت خانه سگ چوبی

در آخرین مرحله از ساخت خانه سگ باید تخته های سقف در محل خودشان قرار دهید.؛ 5 قطعه در هر طرف. این کار باید از پایین ترین تخته شروع شود. هر کدام از این تخته ها 150 سانتیمتر طول دارند در حالی که طول خانه سک برابر 120 سانتیمتر است و شما باید این 30 سانتیمتر اضافه تخته ها را در جلو و عقب خانه بیرون قرار دهید. برای این کار هر تخته باید به اندازه 15 سانتیمتر از جلو و 15 سانتیمتر از عقب بیروز زدگی داشته باشد. ضمنا اولین و پایین ترین تخته سقف را که کار می کنید باید به اندازه 2.5 الی 5 سانتیمتر نسبت به دیواره ها بیرون زدگی داشته باشد. بقیه تخته ها را هم در محل خودشان فیکس کنید به طوری که همپوشانی هر تخته با بقیه تخته ها به یک اندازه باشد.

در انتها و با کامل شدن ساختار خانه سگ چوبی قطعه ای از چارچوب را که جلوی درب ورودی حالت پله مانند بوجود آورده (قطعه شماره 3 در جلوی خانه) را برش داده و حذف کنید.

عکس خانه سگ با چوب

به این ترتیب ساخت خانه سگ به پایان می رسد و می توانید آن را با هر رنگی که دوست داشتید رنگ آمیزی کنید یا حتی برای آن درب ورودی قرار دهید.

عکس خانه سگ چوبی

فیلم آموزش ساخت خانه سگ با چوب

در ویدئوی زیر می توانید روش ساخت مدل دیگری از خانه سگ را مشاهده کنید:

 

اگر درباره خانه سگ چوبی سوال یا نظری داشتید حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

ساختمش

فرهاد منتظری

5/5 (1 نظر)

5 دیدگاه برای “خانه سگ چوبی بسازید (ساده و کاربردی)

  1. من به ظاهرش نگاه کردم خودم ساختم گفته:

    اصلا خوب شرح ندادید من که متوجه نشدم بسیار پیچیده فقط خودت میفهمی چی توضیح دادی

  2. لانه سگ گفته:

    با سلام … مطلب تون عالی بود … ولی کاش چند نمونه هم برای خرید قرار می دادید… چون من قصد خریدش رو دارم و حوصله ساختنش رو ندام.

  3. فاطمه کاشف گفته:

    سلام
    من قسمت 5 رو متوجه نشدم
    مگه طول دیواره ها 120 نیست ؟ چطوری پالت کنار دیوار 44 سانت میشه ؟

    • ابوالفضل ناظمی گفته:

      سلام. این طول مربوط به پالت های استفاده شده است و باید در نظر داشته باشید که دو طرف این قطعات هم پالت هایی قرار می گیرند که ضخامت آنها هم به این عدد اضافه می شود و در نهایت به عدد 120 میرسیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *