طرز تهیه بیکن گوشت خانگی خوشمزه

عکس طرز تهیه بیکن گوشت

طرز تهیه بیکن گوشت خانگی با این که کمی طولانی مدت است اما مراحل آسانی دارد. با تهیه بیکن گوشت در خانه بدون مواد نگهدارنده بیکن تهیه کنید.

عکس طرز تهیه بیکن گوشت

بساز و بفروش (B&B) | درست کن – تهیه بیکن با گوشت خانگی بسیار آسان است و نسبت به بیکن های موجود در بازار سالم تر، ارزان تر و خوشمزه تر خواهد بود. ضمن این که باید توجه داشته باشید که در اغلب بیکن های موجود در بازار از نیتریت استفاده می شود تا رنگ گوشت طبیعی تر بماند که این ماده باعث ماندگاری بیشتر بیکن هم می شود ولی برای بدن مضر است. وقتی که شما در منزل اقدام به تهیه بیکن گوشت، می کنید می توانید در انتها آن را به صورت دودی در بیاورید یا این که به تهیه بیکن نمک سود شده اکتفا کنید. ما در این مطلب طرز تهیه بیکن گوشت خانگی را به صورت اساسی به شما آموزش می دهیم و در انتها نحوه دودی کردن آن را در اختیار شما قرار می دهیم تا در صورتی که تمایل داشتید از آن استفاده کنید. پیشنهاد می کنیم این گونه مواد غذایی از جمله بیکن گوشت، همبرگر خانگی، چیز برگر و… را برای یک بار هم که شده در منزل تهیه کنید و از این تجربه بی نظیر لذت ببرید.

بیکن چیست؟

بیکن به گوشت نمک سود شده گفته می شود. در سایر کشورهای غیراسلامی بیکن با گوشت خوک تهیه می شود ولی در ایران بیکن با انواع گوشت از جمله گوسفند، گاو، مرغ، بوقلمون و… درست می شود.

به طور کلی بیکن را به دو روش خشک و دودی فرآوری می کنند. برای تهیه بیکن گوشت لخم را به شکل برش های باریکی در می آورند به طوری میزان چربی کمی داشته باشد. برای تهیه بیکن با گوشت گوساله باید از گوشت قلوه گاه یا گردن گاو استفاده شود. بیکن با گوشت گوسفندی هم با استفاده از گوشت ران گوسفند به دست می آید.

مواد لازم برای تهیه بیکن گوشت

  • گوشت 1 کیلوگرم
  • نمک دریا (بدون ید) 1 پیمانه
  • پودر قند 1 پیمانه
  • تخم گشنیز 1 قاشق چایخوری
  • پودر خردل 1 قاشق چایخوری
  • پاپریکا 1 قاشق چایخوری
  • فلفل قرمز 1 قاشق چایخوری
  • فلفل سیاه 1 قاشق چایخوری
  • پودر سیر 1 قاشق چایخوری
  • پودر پیاز 1 قاشق چایخوری
  • زیره سبز 1 قاشق چایخوری

عکس مواد لازم برای تهیه بیکن گوشت

نکته: برای تهیه بیکن با گوشت گوساله باید از گوشت قلوه گاه یا گردن گاو استفاده شود. بیکن با گوشت گوسفندی هم با استفاده از گوشت ران گوسفند به دست می آید.

طرز تهیه بیکن گوشت خانگی

نمک سود کردن گوشت بیکن

گوشت را به صورت ورقه نازکی در بیاورید و سطح آن را به کمک یک حوله کاغذی تمیز خشک کنید. سعی کنید در تمام مراحل تهیه بیکن دست هایتان کاملا تمیز باشد.

عکس خشک کردن سطح گوشت

پودر قند، نمک دریا، فلفل و سایر ادویه ها را درون یک ظرف با هم مخلوط کنید تا چاشنی بیکن شما آماده شود. شما می توانید از نمک نیتریت سدیم برای جلوگیری از تغییر رنگ گوشت و نیز از بین بردن باکتری های گوشت استفاده کنید.

عکس تهیه چاشنی بیکن گوشت

تمام سطح گوشت را با چاشنی آماده شده آغشته کنید. نیمی از چاشنی را برای یک طرف گوشت و نیم دیگر را برای طرف دیگر گوشت به کار ببرید. برای چند دقیقه چاشنی را به طور کامل به همه سطوح گوشت بمالید.

عکس نمک سود کردن گوشت

گوشت بیکن را که کاملا با چاشنی مخلوط کرده اید درون یک زیپ کیپ پلاستیکی قرار دهید و درب آن را ببندید. می توانید به جای زیپ کیپ از فویل آلومینیومی استفاده کنید و فویل را چند دور اطراف گوشت بپوشانید.

عکس طرز تهیه بیکن گوشت

قرار دادن بیکن گوشت در یخچال

بیکن را به شکلی که فرم ورقه ای آن به هم نخورد برای مدت 10 الی 14 روز در یخچال قرار دهید. در طول این مدت چند بار کیسه گوشت را بچرخانید و محتویات داخل کیسه را که تبدیل به مایع شده اند را با ماساژ دادن گوشت از کیسه حذف کنید.

مدت زمان نگه داشتن بیکن گوشت در این مرحله به ضخامت گوشت انتخاب شده بستگی دارد. به عنوان مثال برای گوشتی به ضخامت 3 الی 4 سانتیمتر 7 روز کافی است.

بعد از گذشت این مدت، بافت گوشت باید کاملا محکم و بدون نقاط و لکه های نرم بر روی آن باشد.

عکس بیکن گوشت

بیکن را بشویید و مجددا سطح آن را با حوله کاغذی خشک کنید.

آن را برای 24 ساعت دیگر بدون پوشش در یخچال قرار دهید. زیر این گوشت باید طوری باشد که آب اضافی آن امکان خارج شدن داشته باشد.

بیکن شما آماده است. شما می توانید آن را بپزید یا اینکه دودی کنید.

پختن بیکن گوشت در فر

بیکن را در فر با دمای 200 درجه فارنهایت (93 درجه سانتیگراد) کباب کنید تا زمانی که دمای فر به 150 درجه فارنهایت (66 درجه سانتیگراد) برسد. این پروسه باید حدود 2 ساعت به طول بینجامد.

بیکن آماده شده را می توانید در یک ظرف یا کیسه دربدار برای مدت 1 ماه در یخچال و تا 1 سال در فریزر نگهداری کنید.

دودی کردن بیکن گوشت

اگر دوست دارید که بیکن گوشت شما طعم و مزه دودی داشته باشد می توانید بیکن نمک سود شده را قبل از پختن دودی کنید. برای این کار می توانید از اسانس دود مایع استفاده کنید. لازم است از اسانسی استفاده کنید که از دود طبیعی تهیه شده باشد.

بیکن نمک سود شده را در داخل فر با دمای 200 درجه فارنهایت (93 درجه سانتیگراد) قرار دهید تا دمای داخلی فر به 150 درجه فارنهایت (66 درجه سانتیگراد) برسد. این پروسه همانطور که قبلا هم گفتیم باید حدود 2 ساعت به طول بینجامد.

با استفاده از برس قنادی تمام سطح بیکن را آغشته به اسانس دود کنید و آن را به مدت 30 دقیقه در معرض هوای خشک قرار دهید. سپس بیکن را داخل ظرف یا کیسه در بسته بگذارید. این بیکن دودی هم در یخچال تا مدت 1 ماه و در فریزر تا مدت 1 سال قابلیت نگهداری دارد.

عکس بیکن گوشت

نکته مهم و نهایی که باید ذکر کنیم این است که تهیه بیکن گوشت نیاز به مهارت دارد و در صورتی که بیکن به صورت غیرصحیحی تهیه شود می تواند منجر به مسمومیت یا حتی مرگ مصرف کننده بشود. بنابراین اگر در این زمینه تجربه ای ندارید حتما با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید.

امیدواریم که این مطلب مورد پسند و استفاده شما قرار گرفته باشد. اگر درباره طرز تهیه بیکن گوشت سوال یا نظری داشتید حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. اگر بیکن گوشت درست کردید حتما عکس آن را از طریق گزینه «ساختمش» برای ما ارسال کنید تا در انتهای همین مطلب منتشر کنیم.

ما سایت بسازوبفروش را درست کرده ایم تا رونقی به بازار کسب و کار مشاغل خانگی بدهیم. پس همین الان دست به کار شوید و به کمک آموزش های رایگان سایت ما درآمدزایی را شروع کنید.

4.5/5 (2 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *