طرز تهیه چیزبرگر خانگی خوشمزه

عکس چیزبرگر خانگی

فست فود – طرز تهیه چیزبرگر خانگی (Cheeseburger) بسیار آسان است و می توانید به راحتی و با سالم ترین مواد غذایی فست فودهای دوست داشتی را درست کنید.

بساز و بفروش | بپز – هر چقدر هم که اهل رعایت رژیم و انتخاب غذای سالم باشید باز هم نمی توانید در برابر فست فودهایی مثل چیزبرگر مقاومت کنید. بنابراین سعی کنید بعضی از این خوشمزه های کوچه بازاری مثل چیزبرگر که طرز تهیه آن ها آسان است را یک بار برای همیشه یاد بگیرید و عزیزانتان را خوشحال کنید. مساله مهم هنگام تهیه چیزبرگر فست فودی نکته های ریزی است که باید به آن توجه داشته باشید وگرنه طرز تهیه چیزبرگر خانگی را می توانید هر جایی مطالعه کنید. ما توی مقاله مان این نکته ها را برای شما گلچین کرده ایم.

مواد لازم برای تهیه چیزبرگر خانگی (4 عدد)

  • گوشت چرخ­ کرده با 20 درصد چربی: 500 گرم
  • پنیر ورقه شده چدار یا گودا: 4 عدد کوچک
  • پیاز: یک عدد
  • سیر: 2 حبه
  • روغن زیتون یا کانولا: 2 قاشق
  • تخم ­مرغ: یک عدد
  • آرد سوخاری یا آرد سفید: به مقدار کافی
  • نمک و فلفل سیاه: به مقدار کافی

طرز تهیه چیز برگر فست فودی

آماده کردن خمیرمایه چیزبرگر

گوشت چرخ کرده را داخل ظرفی بریزید. برای تهیه چیزبرگر و همبرگر معمولا از گوشت گوساله استفاده می شود، چون چربی کمتری دارد و زمان سرخ کردن کمتر آب می شود. ولی برای این که چیزبرگر شما طعم بهتری داشته باشد می توانید از ترکیب گوشت گوساله و گوسفندی استفاده کنید. همچنین بهتر است که گوشت مورد استفاده را دو بار چرخ کنید.

عکس مواد اولیه چیزبرگر خانگی

پیاز و سیر را رنده کنید و آب اضافه آن را بگیرید و همراه با تخم­مرغ به گوشت اضافه کنید. (توی بعضی از دستورالعمل های تهیه چیزبرگر، تخم مرغ را حذف کرده اند.)

دو قاشق روغن را به گوشت اضافه کنید تا بافت گوشت لطیف تر بشود و از خشک شدن گوشت زمان سرخ کردن جلوگیری کند.

نمک، فلفل سیاه و آرد را به آن اضافه کنید و خوب ورز دهید تا مایه چیزبرگر شما منسجم شود (سعی کنید به مقدار کمتری از آرد استفاده کنید چون باعث خشک شدن چیزبرگر شما می­شود).

عکس آموزش تصویری چیزبرگر خانگی

هرچه خمیرمایه چیزبرگر خانگی را بیشتر ورز بدهید چسبندگی آن کمتر خواهد شد.

شکل دهی به چیزبرگر

مایه چیزبرگر را به 4 قسمت مساوی تقسیم کنید و هر قسمت را با دست یا قالب شکل بدهید و روی یک نقطه فرضی در مرکز گوشت ضربه‌های آرامی بزنید، طوری که ضخامت مرکز آن کمی نازک‌تر از لبه‌ها شود. (با این کار از آب رفتن اندازه گوشت و بالا آمدن وسط آن هنگام پخت جلوگیری می‌کنید.)

عکس شکل دادن به چیزبرگر خانگی

ضخامت چیزبرگرهایتان نباید بیشتر از نیم سانتیمتر باشد در غیر این صورت هنگام سرخ کردن مغزپخت نمی شود.

هر یک از چیزبرگرها را روی کاغذ روغنی یا کیسه فریزر بگذارید و به مدت یک ساعت داخل یخچال قرار دهید تا گوشت آن مزه دار بشود.

عکس چیزبرگر خانگی

شما می توانید مقدار بیشتری چیزبرگر را آماده کنید و در فریزر نگهداری کنید تا در زمان مناسب از آن استفاده کنید.

سرخ کردن چیزبرگر خانگی

حالا می توانید چیزبرگر­ها را روی ذغال و یا داخل ماهیتابه سرخ کنید.

عکس سرخ کردن چیزبرگر

وقتی حدود 6 الی 7 دقیقه به اتمام سرخ شدن پشت و روی چیزبرگرها رسید یک ورقه پنیر روی هر یک از آن ها قرار دهید تا با حرارت ذوب شود. وقتی که پنیر حالت چسبندگی نسبت به گوشت پیدا کرد چیزبرگر خانگی شما آماده است.

نان های همبرگر را با گوجه­ فرنگی، کاهو و خیار شور پرکنید و چیزبرگرها را پس از آماده شدن روی آن قرار دهید و با سس دلخواه نوش جان کنید.

عکس چیزبرگر

نباید به صورت همزمان گوشت ها را داخل تابه بیاندازید. این کار باعث می شود که روغن تابه سرد شود و گوشت ها آب بیندازد و چیزبرگر شما سفت شود.

اگر می خواهید چیز برگر خانگی را در تابه سرخ کنید بهتر است از تابه چدنی استفاده کنید تا حرارت را بهتر در خودش نگه دارد و مانع آب انداختن گوشت بشود.

برای این که چیزبرگر شما رژیمی بشود و بدون استفاده از روغن آن را درست کنید می توانید از تابه های گریل استفاده کنید یا این که چیزبرگرها را روی توری و به صورت کبابی و یا داخل فر تهیه کنید.

ارزش غذایی چیزبرگر خانگی(برای 100 گرم)

کالری: 303 کالری

چربی: 14 گرم

کلسترول: 41 میلی گرم

سدیم: 589 میلی گرم

پتاسیم: 190 میلی گرم

کربوهیدرات: 30 گرم

پروتئین: 15 گرم

این هم از طرز تهیه چیزبرگر خانگی؛ امیدواریم که این فست فود خوشمزه را درست کنید و در کنار عزیزانتان میل کنید. اگر سوال یا نظری درباره این مقاله دارید در بخش نظرات مطرح کنید تا پاسخگوی شما باشیم.

0/5 (0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *