راه های تمیز کردن بدنه یخچال با مواد طبیعی

عکس تمیز کردن بدنه بخچال

ترفندها – تمیز کردن بدنه یخچال کار حساسی است. راه های خانگی تمیز کردن یخچال به شما کمک می کند تا بدون نگرانی این کار را انجام دهید.

عکس تمیز کردن بدنه بخچال

بساز و بفروش | یاد بگیر – تمیز کردن یخچال یکی از کارهای پردردسر و خسته کننده است که همیشه خانم های خانه دار را کلافه می کند. خصوصا این که نمی دانید چطور این کار را انجام بدهید و از چه موادی استفاده کنید تا بهترین نتیجه برای شما حاصل شود. پیش از این روش صحیح شستن فرش در خانه با شامپو فرش را آموزش داده بودیم و در این مقاله سعی داریم تا شما را با راه های تمیز کردن بدنه یخچال آشنا کنیم.

راه های تمیز کردن بدنه یخچال

راه های مختلفی برای تمیز کردن بدنه یخچال وجود دارد که بهترین آن ها را برای شما نام می بریم:

  1. استفاده از تمیزکننده چند منظوره

بهترین وسیله برای تمیز کردن بدنه یخچال (البته به جز پشت آن) یک حوله نرم و اسپری چند منظوره ضعیف است. دقت داشته باشید که بعضی از مواد شیمیایی می توانند رنگ بدنه یخچال شما را تغییر بدهند.

  1. استفاده از صابون ظرفشویی و آب

می توانید به جای اسپری چند منظوره از صابون های ظرفشویی هم استفاده کنید.

  1. استفاده از جوش شیرین و آب

جوش شیرین مثل خیلی جاهای دیگر اینجا هم خیلی می تواند به شما کمک کند تا از پس لکه های روی بدنه یخچال بر بیایید و آن ها را محو کنید.

از بین بردن خط و خش روی بدنه یخچال

برای از بین بردن خش هایی که روی بدنه یخچال ایجاد شده می توانید از سرکه یا خمیردندان استفاده کنید اما مسلما این راهکار برای خش های بسیار ظریف است و نمی توان انتظار داشت که خراش های عمیق را با این مواد اصلاح کرد.

نحوه تمیز کردن یخچال سیلور

بهترین وسیله برای برق انداختن بدنه یخچال و حذف لکه روی یخچال خصوصا یخچال های سیلور، استفاده از روغن بچه است. برای این کار یکی دو قطره از روغن بچه را روی پارچه ای که پرز نمی دهد و یا روی پد آرایشی بچکانید و قسمت لکه دار را به وسیله آن تمیز کنید. در انتها با قسمت خشک دستمال محل را تمیز کنید. برای این کار هدف ما پولیش کردن بدنه یخچال است و نباید روغن زیادی استفاده کنید چون باعث چرب شدن بدنه یخچال می شود.

تمیز کردن یخچال استیل

برای این کار می توانید از یک دستمال میکروفیبر مرطوب استفاده کنید. مسیر تمیز کردن شما باید از بالا به پایین باشد و فشاری که به دستمال وارد می کنید نباید در حدی باشد که آب دستمال بر روی بدنه یخچال استیل جاری شود.

اگر جاهایی از بدنه یخچال با لکه هایی کثیف شده که دستمال مرطوب حریف آن نیست می توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:

  • مخلوط سرکه سفید و آب به نسبت مساوی
  • استفاده از مایع تمیز کننده LCD
  • تمیزکننده های غیرسایشی مخصوص سطوحی مانند اجاق گاز و لوازم خانگی ضدزنگ
  • چند قطره روغن زیتون بر روی دستمال خشک

یادتان باشد که دستمال را نباید به صورت ضربدری بر روی بدنه یخچال بکشید چون باعث می شود مسیر حرکت دستمال بر روی یخچال مشخص باشد.

فیلم نحوه تمیز کردن بدنه یخچال

در ویدئوی زیر نحوه تمیز کردن بدنه یخچال به کمک اسپری تمیز کننده LCD نمایش داده شده است:

 

برق انداختن یخچال

شاید راه های زیادی را برای برق انداختن بدنه یخچال امتحان کرده باشید و خیلی از آن ها نتیجه قابل قبولی را به دنبال نداشته است. پیشنهاد می کنیم یک بار برای همیشه برای تمیز کردن و برق انداختن یخچال از خمیر دندان استفاده کنید و نتیجه باور نکردنی آن را ببینید.

عکس تمیز کردن بدنه بخچال با خمیر دندان

برای این کار مقداری خمیردندان را روی یه حوله نرم بمالید و به وسیله ان تمام سطح یخچال را آغشته کنید. حالا اجازه بدهید تا چند دقیقه به همین حالت بماند تا خمیردندان ها خشک شود. وقتی که خمیردندان ها خشک شد مقداری سرکه سفید را روی سطح بدنه یخچال اسپری کنید. این کار باعث براق شدن سطح یخچال می شود. در مرحله آخر هم با استفاده از یک حوله مرطوب سطح یخچال را از خمیردندان و سرکه سفید پاک کنید.

تمیز کردن پشت یخچال

اگر شبکه خنک کننده یخچال تمیز باشد باعث می شود تا یخچال شما بهتر کار کند و دیرتر به عمر فرسودگی برسد. به طور معمول باید هر شش ماه یکبار این شبکه را تمیز کنید تا جرم، چربی، گرد و غبار و… از روی آن تمیز شود. برای این منظور:

یخچال را از برق بکشید.

آن را به آرامی جلو بکشید تا به پشت آن دسترسی پیدا کنید.

به کمک یک قلم مو، فرچه یا برس نرم گرد و غبار روی شبکه ها، پره ها و منافذ را با دقت تمیز کنید.

عکس تمیز کردن پشت یخچال

هنگام تمیز کردن پشت یخچال هیچ قطعه ای را نباید باز کنید و مواظب باشید که بی دقتی شما منجر به شکسته شدن لوله ها و نشت گاز نشود.

به کمک یک دستمالی که نم بسیار کمی دارد گرد و غبار روی اجزای مختلف را پاک کنید.

وقتی مطمئن شدید که هیچ قسمتی مرطوب باقی نمانده می توانید یخچال را به برق بزنید.


امیدواریم که این راه حل ها بتواند گره از کار شما باز کند. در صورتی که راه حل دیگری را امتحان کرده اید و جواب قابل قبول داده است یا سوالی درباره این مطلب دارید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

4/5 (2 نظر)

1 دیدگاه برای “راه های تمیز کردن بدنه یخچال با مواد طبیعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *