آموزش دوخت توربان کلاهی شیک و جدید

عکس آموزش دوخت توربان

آموزش دوخت توربان بسیار ساده است و فقط کافیست که شما روش کار را بلد باشید. برای دوخت توربان نیاز به پارچه ریون یا لمه دارید.

بساز و بفروش (B&B) | بدوز – توربان (Turban) یا هدبند نوعی استایل است که خانم ها برای تزیین سرشان از آن استفاده می کنند. به طور معمول خانم هایی از توربان استفاده می کنند که می خواهند در مهمانی ها یا مسافرت های خارج از کشور در عین زیبایی حجاب خودشان را همچنان حفظ کنند. هر چند شما می توانید از توربان به عنوان پوششی در زیر روسری هم استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم تا آموزش دوخت توربان را برای شما قرار بدهیم. امیدواریم که بتوانید نهایت استفاده را از این آموزش ببرید.

وسایل لازم در آموزش دوخت توربان

  • پارچه ریون یا لمه
  • قیچی
  • متر خیاطی
  • نخ

آموزش دوخت توربان به صورت گام به گام

اندازه گیری سر

اولین کاری که برای دوخت توربان باید انجام بدهید اندازه گیری دور سر است. برای این کار متر خیاطی را بردارید و دورتادور سر را اندازه بزنید. ابتدای متر را به صورت افقی در بالای پیشانی و محل رویش موها قرار دهید و امتداد متر را از روی گوش پیش ببرید و بعد از گذراندن متر از روی گوش طرف دیگر دوباره به نقطه اولیه برگردانید.

عکس اندازه گیری دور سر

اندازه بعدی که باید گرفته شود مربوط به طول سر است. برای این کار ابتدای متر را به صورت عمودی در محل رویش مو قرار دهید و امتداد متر را به سمت پشت سر ببرید و اندازه را یادداشت کنید. دقت داشته باشید که موقع اندازه گرفتن نباید گل سر، کلیپس یا چیز دیگری در مسیر متر خیاطی باشد. این سایز را باید در حالتی اندازه بگیرید که موهای شما باز شده و خوابیده است.

عکس اندازه گیری طول سر

برش پارچه توربان

آموزش دوخت توربان برخلاف آموزش دوخت پیراهن ساحلی نیازی به الگو ندارد و کار شما به کمک همین اندازه گیری حل می شود. برای دوخت توربان باید پارچه ای بردارید که طول آن برابر اندازه دور سر شما و عرض آن برابر طول سر شما باشد. شما از هر نوع پارچه ای می توانید برای دوخت توربان استفاده کنید ولی اگر از پارچه کشی استفاده کنید کار شما راحت تر خواهد بود. بهترین گزینه برای دوخت توربان پارچه ریون و یا لمه است.

عکس پارچه لمه

دوخت توربان

پارچه مستطیلی که آماده کرده اید را پهن کنید و آن را یک تای طولی بزنید. این تا باید طوری زده شود که روی پارچه داخل و پشت پارچه بیرون قرار بگیرد.

عکس تا کردن پارچه توربان

در این مرحله از آموزش دوخت توربان باید دو طرف کم عرض تر پارچه تا شده را با سوزن و نخ بدوزید. علت این که تاکید داریم این دو قسمت را با سوزن و نخ بدوزید به این دلیل است که بعد از دوخت باید نخ آن را بکشید و پارچه را جمع کنید.

عکس دوختن دو طرف توربان با دست

وقتی که دو طرف را با دست دوختید و نخ آنها را کشیدید باید توربان شما شبیه شکل زیر بشود:

عکس آموزش دوخت دو طرف توربان

اگر دوست داشتید می توانید دو لبه آزاد توربان را تا کرده و با چرخ خیاطی دوردوزی کنید. البته چون این دو لبه ها داخل توربان می رود و پیدا نیست می توانید از دوختن دور آن ها صرف نظر کنید.

عکس دوختن لبه توربان

به همین راحتی توربان شما آماده است.

عکس توربان حجاب

شما می توانید دورتادور توربان را با یک نوار تزیینی زیباتر کنید.

عکس دوخت توربان جدید

امیدواریم که از این آموزش لذت برده باشید. لازم است از خانم فرزانه یوسفی تشکر کنیم که اجازه دادند از این آموزششان استفاده کنیم. اگر سوال یا نظری درباره آموزش دوخت توربان داشتید حتماً در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

5/5 (1 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *