نحوه شستن شلوار جین با دست و ماشین لباسشویی

عکس شستن شلوار جین

شستن شلوار جین با دست و ماشین لباسشویی امکان پذیر است اما باید نکات ظریفی را در نظر داشته باشید تا شلوار جین شما خراب نشود.

بساز و بفروش (B&B) | بشور –  بعضی ها معتقدند که اگر می خواهید شلوار جین عمر بیشتری داشته باشد باید آن را با دست بشوییم. اما بعضی دیگر از این هم سختگیرتر هستند و می گویند شلوار جین را اصلا نباید شست! اما خیلی از افراد هم بدون توجه به حساسیت های شلوار جین، آن را با بقیه لباس چرک ها داخل ماشین لباسشویی می اندازند.

به نظر شما بهترین راه برای شستن شلوار جین کدام است؟ ما به شما بهترین راه را می گوییم؛ در واقع بهتر است شلوار جین را بعد از هر 3 یا 4 بار که پوشیدید بشویید تا کمترین آسیب به رنگ و فرم آن وارد شود.

در این مقاله قصد داریم تا تمام ریزه کاری های شستن شلوار جین را در اختیارتان بگذاریم؛

بهترین روش شستن شلوار جین

فرقی نمی کند که شلوار جین نو باشد یا کهنه به هر حال بهتر است قبل از انداختن آن در ماشین لباسشویی، شلوار را پشت و رو کنید؛ این کار باعث می شود که آسیب وارد شده به فرم و رنگ لباس در اثر  مواد شوینده به حداقل برسد مخصوصا اگر لباس جیب، دکمه و زیپ داشته باشد.

برای شستن شلوار جین از شوینده های حاوی صابون استفاده نکنید. بهترین شوینده برای شلوار جین مواد شوینده ای است که محافظ رنگ لباس و مخصوص لباس های تیره باشد. این محصولات حاوی موادی هستند که از تاثیر منفی کلر موجود در آب بر رنگ لباس جلوگیری می کند. راه های مختلفی برای شستن شلوار جین توصیه شده است که با توجه به رنگ و ساختار شلوار می توانید از یکی از روش های زیر استفاده کنید:

شستن شلوار لی با سرکه

سرکه یک تمیز کننده قوی و طبیعی برای شلوار جین است که در عین پاک کنندگی بالایی که دارد به رنگ لباس آسیب نمی زند.

عکس شستن شلوار جین با سرکه

برای شستن شلوار لی با سرکه یک ظرف را پر از آب سرد کنید و یک فنجان سرکه سفید به آن اضافه کنید. شلوار جین باید یک ساعت به همین حالت باقی بماند و سپس آن آبکشی کنید. در ویدئوی زیر نحوه شستن شلوار لی با سرکه به شما نشان داده شده است:

 

شستن شلوار لی با مایع ظرفشویی

اگر خواستید از مایع ظرفشویی برای شستن شلوار لی استفاده کنید باید آن را با دست بشویید. برای این کار ابتدا شلوار را پشت و رو کرده و مقداری مایع ظرفشویی را در تشت آب سرد بریزید. شلوار را کمی در داخل این محلول شناور باقی بگذارید تا خیس بخورد و مایع ظرفشویی در تاروپود آن نفوذ کند. سپس آن را آبکشی کنید.

شستن شلوار لی با شامپو

اگر قصد داشتید که شلوار لی را با شامپو بشویید بهتر است که از شامپو بچه برای این کار استفاده کنید.

عکس شستن شلوار جین با شامپو

شستن شلوار جین زخمی

اگر شلوار شما مدل جین زخمی و پاره باشد بهتر است که آن را با دست بشویید یا اینکه از گیره های مخصوص ماشین لباسشویی معروف به گیره جوراب استفاده کنید و قسمت های پاره شلوار را با گیره به هم وصل کنید تا از پاره شدن بیشتر آنها حین شستشو جلوگیری شود.

عکس شلوار جین زخمی

روش شستن شلوار جین مشکی

شلوارهای جین تیره رنگ را نباید با آب داغ بشویید. آب داغ باعث پوسیدگی و رنگ پس دادن شلوار جین مشکی می شود. برای این دست لباس ها باید از مواد شوینده مخصوص لباس های تیره استفاده کنید.

شستن شلوار لی روشن

لباس های روشن و تیره را از هم جدا کنید. ممکن است فکر کنید اشکالی ندارد اگر تمام لباس های لی را با هم بشویید اما این کار باعث می شود لباس های رنگ روشن، رنگ لباس های تیره را به خود بگیرند و جلوه بدی به خود بگیرند. این نکته هم برای شستن و هم برای خشک کردن شلوارهای جین حائز اهمیت است.

عکس شستن شلوار جین با دست

توجه داشته باشید که شستن شلوار لی تنها کار شما برای مراقبت از آن نیست بلکه یکسری کارها را هم باید بعد از شستن آن انجام دهید؛

مراقبت های بعد از شستن شلوار جین

بعد از این که شلوار جین را شستید باید نحوه خشک کردن و اتو کردن آن را هم بلد باشید:

نحوه خشک کردن شلوار جین

تا جایی که می توانید برای خشک کردن لباس از خشک کن استفاده نکنید.

اما اگر خواستید این کار را بکنید قبل از شروع فرایند خشک کردن شلوار جین مطمئن شوید که شلوار پشت و رو است. سپس خشک کن را روی دور کُند و گرمای کم تنظیم کنید، مگر اینکه برچسب نگهداری لباس چیزی غیر از این را توصیه کرده باشد. چند توپ خشک کن را نیز اضافه کنید تا لباس به طور یکنواخت خشک شود.

علاوه بر این اگر شلوار جین را کمی قبل از اینکه به طور کامل خشک شود از خشک کن بیرون بیاورید لباس شما عمر طولانی تری خواهد داشت و فرم خود را از دست نخواهد داد. وقتی که هنوز لباس نم دارد کمی آن را با دست بکشید و چین و چروک هایش را صاف کنید و سپس آن را آویزان کنید و اجازه بدهید تا با جریان هوا و دمای طبیعی خشک شود.

خشک شدن بیش از حد لباس های لی در خشک کن با دمای زیاد می تواند باعث کوچک و تنگ شدن آن ها بشود و به حالت کشسانی و الاستیسیته پارچه لی آسیب وارد کند که این باعث شل و بی حالتی لباس خواهد شد.

یادتان باشد که شلوار جین را نباید در آفتاب خشک کرد. شلوار را بعد از شستن در سایه پهن کنید تا خشک شود.

عکس خشک کردن شلوار جین در سایه

اتو کردن شلوار جین

شلوار جین را نباید به طور مستقیم اتو کنید. برای اتوکشی شلوار جین باید آن را وارونه کرده و پارچه ای تمیز روی آن قرار دهید و سپس اتو کنید.

نکات شستن شلوار جین

  • از پر کردن بیش از حد ماشین لباسشویی و خشک کن خودداری کنید اگر چه با پر کردن ماشین، زمان کمتری صرف شستن لباس ها می شود اما در عوض آسیب و پارگی بیشتری در لباس ها به وجود خواهد آمد. اگر فضای کافی درون ماشین لباسشویی وجود نداشته باشد زیپ ها و پرچ های یک لباس ممکن است به لباس های دیگر گیر کند و باعث پارگی آن ها شود یا این که خود زیپ ها و پرچ ها بشکند. اگر لباس ها بتوانند به راحتی در ماشین لباسشویی حرکت کنند تمیزتر و یکدست تر شسته خواهند شد.

عکس شستن شلوار جین در ماشین لباسشویی

  • زمانی که لباس شما لکه دار می شود فوراً برای تمیز کردن آن اقدام کنید هرچه لکه تازه تر باشد زودتر و راحت تر از بین خواهد رفت و زمان کمتری را برای شستن آن صرف خواهید کرد.

عکس لکه روی شلوار جین

  • شلوار جین بهتر است در آب سرد با دور کوتاه ماشین لباسشویی شسته شود.

عکس شستن شلوار جین با آب سرد

  • در هنگام استفاده از لباس هایتان مراقب باشید. برای نشستن در مکان های رنگی وقتی لباس نو یا رنگ روشن به تن دارید احتیاط کنید.
  • اگر می خواهید بدانید لباستان رنگ پس می دهد یا نه ساده ترین راه این است که یک تکه پارچه سفید روی لباس تیره تان بکشید؛ اگر رنگ داد بهتر است قبل از پوشیدن، آن را یک یا دو بار بشویید.
  • برای شستن شلوار جین از مواد شوینده مایع استفاده کنید. شوینده های پودری در بین تاروپود لباس باقی می ماند و پوسیدگی آنها را سرعت می بخشد.

نکته آخر این که تمیز کردن و شستن محدود به شلوار جین نمی شود و شما باید نکات اختصاصی مربوط به شستن چیزهای دیگر را هم از یک منبع موثق دریافت کنید. ما سعی کرده ایم در کنار آموزش کارهای هنری خیلی از این ترفندها را برای شما بازگو کنیم:

امیدواریم که خوشتان آمده باشد. شما هم اگر نکته ای درباره شستن شلوار جین می دانید حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

5/5 (1 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *