تمیز کردن کفش سفید و جیر به ساده ترین روش

عکس تمیز کردن کفش

تمیز کردن کفش سفید و کفش جیر یکی از دغدغه های افراد شیک پوش است که به پوشش و زیبایی ظاهری خودشان اهمیت می دهند.

بساز و بفروش (B&B) | تمیز کن – هیچ چیز بیشتر از پوشیدن کفش سفید کتانی اما کثیف استایل شما را خراب نمی کند. شاید باورش برای شما سخت باشد اما در نگاه مردم اصلاً مهم نیست که لباس های شما چقدر شیک، عالی یا زیبا هستند؛ مردم بیش از هر چیز به تمیز بودن کفش های شما دقت خواهند کرد. خوب خوشبختانه ما راه های زیادی برای تمیز کردن کفش های سفید و… در اختیار داریم که شما می توانید با استفاده از آنها کفش هایتان را مثل روز اول تمیز و زیبا کنید و اعتماد به نفستان را بالا ببرید.

تمیز کردن کفش سفید کتانی

بهترین و امن ترین راه برای تمیز کردن کفش سفید کتانی، تمیز کردن آن با دست است.

بهتر است این کار را با پاک کردن گرد و غبار به وسیله یک برس نرم شروع کنید.

پاک کردن شیارها و شکاف ها و همچنین دور تا دور کفی کفش را جدی بگیرید؛ برای این کار مقداری مایع تمیز کننده را در یک فنجان آب گرم بریزید و یک پارچه یا برس نرم را درون این محلول فرو کنید و به آرامی سطح کفش از جمله روی کفش و کناره های آن را به وسیله دستمال پاک کنید.

سپس یک پارچه دیگر را با آب خیس کنید و محلول را از روی کفش پاک کنید.

عکس تمیز کردن کفش سفید

رطوبت سطحی کفش های سفید خودتان را به وسیله حوله یا دستمال کاغذی سفید بگیرید و اجازه دهید تا کفش شما به طور کامل به کمک گرمای اتاق یا گرمای نور خورشید خشک شود.

تمیز کردن کفش جیر

برای تمیز کردن کفش جیر ابتدا سطح آن را با تکه ای پارچه و آب صابون پاک کنید.

سپس دستمال مرطوب را روی خط  و خش های کفش جیر بکشید.

عکس تمیز کردن کفش جیر

اگر روی کفش جیر شما سفیدک زده است آن را با سرکه سفید رقیق، تمیز کنید.

برای پاک کردن لکه های روغنی روی کفش‌ جیر می توانید کمی پودر تالک یا نشاسته را به مدت چند ساعت روی لکه باقی بگذارید تا لکه از بین برود.

در آخرین مرحله باید آن را با براق کننده کفش، جلا بدهید تا از کفش تان محافظت کند و به آن درخشش بدهد.

تمیز کردن لکه های سخت از کفش

تمیز کردن کفش هم مثل تمیز کردن هر چیز دیگری قلق های خاص خودش را دارد و باید مواظب باشید که راه اشتباه نروید همانطور که ممکن است مانند هر کس دیگری دچار اشتباهات رایج در تمیز کردن خانه بشوید و یا نقاط فراموش شده در منزل را تمیز نکنید. 

مهمترین نکته برای از بین بردن لکه های کفش این است که جنس کفش شما جیر است یا کتانی و بر همین اساس می توانید از مواد متفاوتی استفاده کنید.

ما می خواهیم دو ماده مناسب برای این کار را به شما معرفی کنیم که احتمالاً در منزلتان موجود است؛ «نوشابه های گازدار» و «پراکسید هیدروژن» یا آب اکسیژنه.

حذف لکه های سخت از کفش کتانی

برس را در پراکسید هیدروژن فرو ببرید و سطح لکه ها را به آرامی تمیز کنید. سپس با یک پارچه مرطوب سطح کفش ها را پاک کنید و اجازه بدهید که در مجاورت هوا خشک شود.

عکس تمیز کردن کفش با جوش شیرین

حذف لکه های سخت از کفش جیر

برای تمیز کردن کفش چرم که روی آن لکه های سخت افتاده باید برس را در نوشابه گازدار فرو کنید و آن روی لکه ها بکشید. سپس به آرامی کفشهایتان را به کمک یک پارچه مرطوب پاک کنید اجازه بدهید که در مجاورت هوای آزاد خشک شود.

عکی نوشابه گازدار

شستن کفش با ماشین لباسشویی

ما هیچ وقت چنین پیشنهادی را به شما نمی دهیم؛ چون شما نمی توانید پیش بینی کنید که ماشین لباسشویی چقدر می تواند به کفش های نازنینتان آسیب برساند. همچنان تاکید داریم که بهترین روش، تمیز کردن آنها با دست است.

عکس شستن کفش در ماشین لباسشویی

تمیز کردن کفش با خمیر دندان

از خمیر دندان برای تمیز کردن لژ کفش استفاده می شود. بهتر است بدانید که برای سفید کردن لژ کفش های ورزشی، خمیر دندان های سفید کننده معجزه می کنند.

عکس تمیز کردن کفش با خمیر دندان

مقداری خمیر دندان را روی یک مسواک بزنید و به خوبی سطح لژ کفش را با مسواک برس بکشید. این کار را آن قدر ادامه دهید تا دیگر اثری از لکه روی لژ باقی نماند سپس با یک پارچه نم دار سطح لژ را تمیز کنید.

فیلم تمیز کردن کفش با جوش شیرین

در ویدئوی زیر به شما نشان می دهد که چطور کفش های سفید خودتان را با ترکیب جوش شیرین و پراکسید هیدروژن تمیز کنید:

 

راهکارهای تمیز نگه داشتن کفش

  • بهترین راه این است که قبل از پوشیدن و بعد از تمیز کردن کفش ها از اسپری ضد گرد و غبار استفاده کنید.
  • پیشنهاد می کنیم اگر وقت کافی برای تمیز کردن تمام سطح کفش های خود ندارید حداقل لکه های آن را با مخلوط آب و صابون بشویید.

عکس تمیز کردن کفش کتانی

  • یک راه برای دیرتر کثیف شدن کفش های پارچه ای این است که با استفاده از یک شمع یا پارافین بدون رنگ کفش های خود را ضد آب کنید. البته این راهکار برای مناطق مرطوب کاربرد دارد و در سایر مناطق ممکن است باعث جلب بیشتر گرد و غبار به کفش شما شود. برای این کار ابتدا باید سطح کفش ها را به خوبی تمیز کنید تا هیچ لکه ای روی آن ها باقی نماند؛ سپس یک تکه شمع یا پارافین جامد بردارید و تمام رویه کفش را به آن آغشته کنید و بعد روی پارافین ها با سشوار، باد گرم بگیرید تا پارافین به خورد پارچه کفش برود. از آنجا که پارافین آب گریز است باعث می شود که مایعات دیگر در کفش هایتان نفوذ نکنند.

همانطور که دیدید با چند راهکار ساده می توانید کفش های تمیزی داشته باشید و با خیال راحت آنها را بپوشید. اگر شما هم پیشنهادی در این زمینه دارید حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

اگر در تمیزکاری سایر وسایل منزل هم دچار مشکل شده اید می توانید مقاله های زیر را دنبال کنید:

5/5 (2 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *