اشتباهات رایج در تمیز کردن خانه

عکس تمیز کردن خانه

تمیز کردن خانه اصول و قواعدی دارد که اگر آن ها را رعایت نکنید و دچار اشتباهات رایج در تمیز کردن خانه بشوید به مرور زمان خانه داری و تمیز کاری به امری فرسایشی برای شما تبدیل خواهد شد.

بساز و بفروش (B&B) | اشتباه نکن – بعضی عادت ها هستند که در تمیز کردن خانه زحمت شما را به هدر می دهند و کار شما را دو برابر می کنند؛ کارهایی که به نظر بی اهمیت می آیند اما با اجتناب از آن ها کم کم متوجه خواهید شد که خانه و زندگی شما تر و تمیزتر است و زحمت کمتری بابت تمیز کردن خانه خواهید کشید. در این مقاله 14 اشتباه رایج در تمیز کردن خانه را برای شما قید کرده ایم.

14 اشتباه رایج در تمیز کردن خانه

1- پر کردن بیش از اندازه ماشین ظرفشویی

عکس ماشین ظرفشویی

وقتی که شما ماشین ظرفشویی را تا جایی که می توانید پر از ظرف های نشسته می کنید ظرف های تلنبار شده در ماشین اجازه نمی دهد تا ماده شوینده به طور کامل به تمام سطوح ظرف ها برسد.

2- تمیز کردن تخته گوشت با مایع ظرفشویی

عکس تخته گوشت

وقتی که مقداری گوشت قرمز یا سفید را با تخته گوشت، تکه تکه می کنید مایع ظرفشویی و آب گرم نمی تواند تخته گوشت شما را تمیز کند. تنها راه برای تمیز کردن تخته گوشت این است که آن را در مایع سفید کننده غوطه ور کنید.

3- اسپری کردن تمیزکننده روی مبل

عکس تمیز کردن مبل

با اسپری کردن مستقیم مایع تمیزکننده بر روی سطح مبل نه تنها به تمیز شدن مبل و تمیز کردن خانه کمک نمی کنید بلکه باعث سخت شدن سطح مبلمان و جذب بیشتر گرد و غبار بر روی آن می شوید. بهتر است مایع شوینده را روی دستمان اسپری کنید و مبل را با دستمال مرطوب شده تمیز کنید.

4- تمیز کردن همه جاها با یک پارچه

عکس تمیز کردن خانه با دستمال

اگر همه سطوح را با یک دستمال تمیز می کنید باید بگوییم که با این کار نه تنها کمکی به تمیز کردن خانه تان نکرده اید بلکه باعث پراکنده شدن هر چه بیشتر میکروب ها شده اید؛ حتی اگر دستمال شما نو باشد باز هم باید بعد از تمیز کردن یک نقطه آن را کاملا بشویید.

5- استفاده از گردگیر یا چوب پر

عکس گردگیری خانه

به جای استفاده از گردگیر که تنها هنرش این است که گرد و خاک را از یک نقطه به جای دیگر منتقل کند از یک دستمال میکروفیبر استفاده کنید تا گرد و خاک را جذب خودش کند و توی تمیزکاری کمک دست شما باشد.

6- گردگیری نکردن پنجره ها

عکس گل کنار پنجره

هیچ موقع، تمیز کردن پنجره ها را در یک مرحله و مستقیماً با اسپری شیشه شوی انجام ندهید. بهتر است اول با یک دستمال میکروفیبر گرد و غبار سطح پنجره ها را بگیرید و بعد اقدام به تمیز کردن پنجره ها بکنید.

7- مرطوب ماندن فرچه توالت

عکس فرچه توالت

یکی از نکات حیاطی درباره تمیز کردن خانه رعایت بهداشت در سرویس بهداشتی است. زمانی که از فرچه توالت برای تمیز کردن استفاده می کنید آن را همینطور با حالت خیس داخل محفظه اش قرار ندهید. فرچه که خیس بماند به باکتری ها کمک می کند تا خیلی راحت، محیطی را برای رشد به دست بیاورند.

8- عجله در تمیز کردن کاشی ها

عکس تمیز کردن کاشی خانه

موقع تمیز کردن کاشی ها کمی حوصله به خرج دهید و بگذارید چند دقیقه اسپری جرم گیر روی کاشی ها باقی بماند تا ذرات صابونی تمیزکننده کاشی، مجال حل کردن ذرات آلودگی را پیدا کنند.

9- استفاده از مایع ظرفشویی برای هر کاری

عکس مایع ظرفشویی

با این که مایع ظرفشویی یک تمیزکننده قدرتمند است اما رگه هایی را بر روی سطوح باقی می گذارند. به همین دلیل نباید از این شوینده بر روی سطوحی مثل آینه و شیشه و خصوصا آینه و شیشه های اتومبیل استفاده کرد.

10- استفاده بیش از حد از نرم کننده

عکس ماشین لباسشویی

مشکل اینجاست که شما دوست دارید مانند تبلیغاتی که در تلویزیون نشان می دهند حوله و سایر لباس هایتان نرمتر از حد معمول باشد و برای همین، بیش از مقدار توصیه شده از مایع نرم کننده حوله و لباس استفاده می کنید در حالی که این کار تاثیر معکوس دارد و سطح لباس های شما را سخت تر می کند و حالت چرب به آن ها می دهد و حتی قدرت جذب حوله ها را کاهش می دهد.

11- استفاده بیش از حد از شوینده ها

عکس پودر شوینده

اکثر خانم ها برای اطمینان از تمیز شدن لباس ها مقدار بیشتری پودر شوینده در ماشین لباسشویی می ریزند در حالی که این کار باعث می شود لباس ها کمتر تمیز شوند و شوینده اضافی بر روی لباس باقی بماند و حل نشود.

12- نگهداری مسواک در جای تاریک

عکس مسواک

از جمله وسایلی که در تمیز کردن خانه باید به صورت سفارشی حواستان به آن باشد مسواک است. هر چند فکر می کنید که بودن مسواک در جای تاریک بهتر است اما محیط های تاریک برای رشد باکتری ها مطلوب تر هستند. بنابراین قرار دادن مسواک در مجاورت نور خورشید نسبت به محیط تاریک بهتر خواهد بود؛ ضمن این که اگر مسواک را در جایی قرار می دهید که توالت فرنگی قرار دارد مطمئن بشوید که درب توالت حتما بسته بماند.

13- تمیز کردن شیشه ها در هوای آفتابی

عکس تمیز کردن شیشه

هرچند تمیز کردن شیشه در هوای آفتابی بیشتر به آدم می چسبد ولی گرمای خورشید باعث می شود شوینده شما زودتر خشک شود و قبل از تمیز کردن شیشه، رگه هایی روی آن باقی می ماند.

14- شستن همه ظروف با ماشین ظرفشویی

عکس سیر خردکن

بعضی از وسیله های کوچک آشپزخانه را باید با دست بشویید. مثلا سیر خردکن را اگر داخل ماشین ظرفشویی بیندازید قطعاً ذرات سیر روی آن باقی خواهد ماند و تمیز نمی شود. هرچند باعث زحمتتان است اما اینطور وسیله ها را دستی بشویید تا از تمیز شدن آن ها مطمئن بشوید.

همانطور که دیدید نکته هایی که درباره تمیز کردن خانه گفتیم خیلی ساده و پیش پا افتاده است اما با رعایت آنها می توانید بوی تمیزی و تازگی را روانه خانه هایتان بکنید. علاوه بر نکته های بالا می توانید با کمی دقت در تمیز کردن اجاق گاز و بدنه یخچال و شستن فرش با شامپو فرش هم از اشتباهات رایج در این موارد پرهیز کنید.

اگر نظری درباره نکته های تمیز کردن خانه دارید و یا راهکاری به نظرتان می رسد که ما در اینجا ذکر نکرده ایم حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

0/5 (0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *