در تمیز کاری منزل به مکان های مخفی دقت کنید

عکس تمیز کاری منزل

در زمان تمیز کاری منزل با شناختن نقاطی که در نگاه اول به چشم نمی آیند می تواند به شما کمک کند تا خانه ای تمیزتر داشته باشید و از محیط اطرافتان لذت ببرید.

بساز و بفروش (B&B) | بشناس – تمیز کاری در منزل همیشه فوت و فن های خاص خودش را دارد که هر چقدر بیشتر با آنها آشنا باشید بهتر می توانید از پس تمیز کردن خانه بر بیایید. این باعث می شود تا دچار اشتباهات رایج در تمیز کردن خانه نشوید. در این مقاله سعی داریم تا 10 تا از نقاط مخفی در زمان تمیز کاری را به شما معرفی کنیم.

10 نقطه مخفی در زمان تمیز کاری منزل

1- دستگیره ها

عکس شیر آب

دستگیره های در و دستگیره شیر آب از جمله نقاطی هستند که بیشترین تماس را با دستان شما دارند و هیچ موقع در زمان تمیزکاری منزل توجهی به آن ها نمی شود. این نقاط باید با یک ضدعفونی کننده مناسب تمیز شوند.

2- قطعات قهوه ساز

عکس قهوه جوش

برای تمیز کردن قهوه ساز تنها به شستن ظرف آن بسنده نکنید چرا که سایر قسمت های قهوه ساز می تواند بستر مناسبی برای رشد باکتری ها و کپک ها باشد. با تمیز کردن تمام قطعات جدا شونده قهوه ساز قطعا قهوه مطلوبتری خواهید داشت.

3- سطل زباله

عکس سطل زباله

حذف زباله از آشپزخانه را فقط محدود به بیرون بردن کیسه زباله نکنید. خود سطل زباله هم به دلیل مجاورت دائم با زباله های تر و بدبو باید هفته ای یک بار با مایع ضدعفونی کننده شسته شود تا تمیز کاری منزل شما بی عیب و نقص باشد.

4- کیبورد کامپیوتر

عکس تمیز کاری کیبورد

موقع تمیز کردن کیبورد کامپیوتر مطمئن شوید که ذرات درشت موجود بین دکمه ها را خارج کرده اید. برای این کار کیبورد را برگردانید و چند ضربه به آن وارد کنید تا ذرات جامد بین دکمه ها بیرون بیایند.

5- اسفنج

عکس اسفنج

این سوپرمن تمیز کاری را اگر زود به زود تمیز نکنید تاثیر خودش را از دست می دهد و باعث کثیف تر شدن ظروف شما می شود. بنابراین آن را زود به زود عوض کنید و برای تمیز کردن آن هم باید اسفنج را داخل ظرف آبی بیندازید و چند دقیقه حرارت دهید.

6- تیغه های مخلوط کن

عکس تمیز کاری تیغه مخلوط کن

زمانی که از مخلوط کن استفاده می کنید باید تیغه های آن را به صورت جداگانه تمیز کنید تا از تجمع مواد غذایی شیرین در اطراف تیغه ها جلوگیری شود. این کار را در مورد سایر لوازم برقی تیغه دار هم باید انجام دهید.

7- کیسه های پارچه ای

عکس کیسه مواد غذایی

اگر از کیسه هایی استفاده می کنید که قابلیت مصرف مجدد را دارند باید دقت داشته باشید که همانند سایر وسایل آن ها را تمیز کنید. به این ترتیب که اگر کیسه پارچه ای است باید آن را مانند سایر پارچه ها با ماشین لباسشویی بشویید تا از تجمع باکتری ها جلوگیری شود.

8- جاروبرقی

عکس تمیز کاری منزل با جاروبرقی

بیشتر افراد بعد از این که از جاروبرقی برای تمیز کاری منزل استفاده می کنند آن را تمیز نمی کنند و اجازه می دهند کیسه کاملا پر شود و بعد اقدام به تخلیه آن می کنند. این کار باعث می شود که شما همواره یک منبع آلودگی در خانه تان داشته باشید!

9- کنترل تلویزیون

عکس کنترل تلویزیون

کنترل تلویزیون غالباً دست تمام افراد خانواده هست و همین مساله باعث می شود که به منبعی برای کثیفی و جرم تبدیل شود. به همین دلیل لازم است که حداقل هفته ای یک بار آن را ضدعفونی کنید.

10- ماشین ظرفشویی

عکس تمیز کاری ماشین ظرفشویی

یک حقیقت تلخ این است که شما فراموش می کنید ماشین ظرفشویی را تمیز نگه دارید. گاهی اوقات مواد غذایی بین فیلترهای ماشین ظرفشویی گیر می کنند و باعث بو گرفتن آن می شوند. بنابراین لازم است که در برنامه تمیز کاری منزل تمیز کردن ماشین ظرفشویی را هم قرار دهید و ماهی یک بار فیلترهای آن را تمیز کنید و دستگاه را یکبار به نیت تمیز شدن خود ماشین روشن کنید. برای تمیز کاری بدنه خارجی ماشین ظرفشویی همانند تمیز کردن بدنه خارجی یخچال و تمیز کردن اجاق گاز می توانید از مواد طبیعی کمک بگیرید.

با تمیز کاری این نقاط مخفی می توانید دوره های تمیزکاری منزل خودتان را با وقفه بیشتری انجام دهید و از تمیز بودن اطرافتان لذت ببرید. اگر نقطه دیگری به نظرتان می رسد که در این مقاله به آن اشاره نکرده ایم حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

0/5 (0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *