آموزش دوخت رامپر دخترانه با الگو

عکس آموزش دوخت رامپر دخترانه با الگو

آموزش دوخت رامپر دخترانه این روزها خیلی طرفدار پیدا کرده است. شما می توانید این رامپر را برای دخترهای عزیزتان بدوزید تا در این گرمای هوا پوشش خنکی داشته باشند.

عکس آموزش دوخت رامپر دخترانه با الگو

بساز و بفروش  (B&B) | بدوز – رامپر دخترانه (Romper) یا لباس سرهمی از جمله لباس های پرطرفدار این روزهاست که می تواند در این هوای گرم بچه ها را خنک نگه دارد. شما می توانید در صورت داشتن یک الگوی مناسب این رامپر را در خانه بدوزید. در این مقاله علاوه بر آموزش دوخت رامپر دخترانه الگوی آن را هم برای شما قرار داده ایم تا بتوانید مثل تجربه های قبلی که با سایت بساز و بفروش در زمینه دوخت پیراهن ساحلی و چیزهای دیگری مثل تشک لبه دار نوزاد و حتی دوخت کاور قابلمه داشتید از این مقاله هم استفاده کافی را ببرید.

قسمت گردنی این رامپر طوری طراحی شده که دختر شما به راحتی می تواند به کمک حالت کشسانی این قسمت از لباس، آن را بپوشد و آستین های بال مانند آن را روی شانه هایش بیندازد یا از تن در بیاورد بدون این که نیاز به باز و بسته کردن دکمه یا زیپی داشته باشد. پارچه مورد استفاده در این رامپر از نوع کشباف است و جنس نرم و راحتی دارد.

در آموزش دوخت رامپر دخترانه ابتدا قسمت بالایی رامپر را آموزش می دهیم و سپس به سراغ اضافه کردن شلوارک به آن می رویم.

آموزش دوخت رامپر دخترانه به صورت گام به گام

تهیه الگوی دوخت رامپر

قبل از شروع آموزش دوخت رامپر دخترانه ابتدا الگوی آن را از طریق لینک زیر دانلود کنید:

موقع پرینت گرفتن الگو باید دقت داشته باشید که پرینتر بر روی 100 درصد یا Full size تنظیم شده باشد و نباید از گزینه “scale to fit” استفاده کنید. الگو باید در چهار برگ A4 پرینت گرفته شود.

چهار برگه الگو را کنار هن قرار دهید و آن ها را به هم بچسبانید. دقت کنید که نباید دور الگو را بچینید. ضمن این که مربعی به ابعاد 1 اینچ بر روی الگو قرار دارد که به کمک آن می توانید متوجه شوید که آیا سایز الگو را درست پرینت گرفته اید یا نه.

این الگو برای دوخت رامپر در سایز 4T (بر اساس سایزبندی US) که برای کودکان 3-4 سال (بر اساس سایزبندی UK) و قد 98-104 سانتیمتر (بر اساس سایزبندی Europe) و وزن 15.5 تا 17 کیلوگرم است.

شما طبق این الگو به 2 تکه برای بالا تنه، دو تکه برای آستین ها و 4 تکه برای پاچه های شلوارک رامپر (2 تکه برای جلو و 2 تکه برای پشت) نیاز دارید.

عکس پارچه الگوی رامپر دخترانه

همانطور که در الگو هم ذکر شده بین تکه های جلویی و عقبی شلوارک کمی تفاوت وجود دارد. در تصویر زیر تکه مربوط به پشت در سمت چپ قرار دارد؛ قسمت بالایی زاویه پشتی شلوارک نسبت به تکه مربوط به جلو، کمی بالاتر آمده است. این تغییر کمک می کند تا کودک موقع نشستن با رامپر احساس راحتی بیشتری داشته باشد.

عکس پارچه الگوی شلوارک

دوخت رامپر در سایزهای مختلف

در آموزش دوخت رامپر دخترانه اگر به دنبال تهیه سایز دیگر از رامپر هستید به روش زیر عمل کنید:

یک تی شرت که اندازه مورد نظر شما را دارد بردارید. روی کاغذ الگو، شکل کلی رامپر را رسم کنید به طوری که هم اندازه تی شرت باشد. نکته ای که باید به آن دقت کنید درباره سوراخ مربوط به بازوهاست که باید حدود 2 اینچ یا 5 سانتیمتر نسبت به تی شرت بزرگتر در نظر بگیرید.

عکس تغییر سایز در الگو

حالا الگوی رسم شده را به دو قسمت بچینید؛ قسمت بالا تنه و قسمت آستین ها. به این ترتیب تای مربوط به بالاتنه در وسط و تای مربوط به آستین ها بر روی شانه قرار می گیرد.

چون رامپر نسبت به تی شرت باید فضای راحت تری داشته باشد باید برای بالا تنه هم نسبت به بالا تنه تی شرت 2 اینچ اضافه در نظر بگیرید.

دوخت بالا تنه

دو تکه مربوط به بالا تنه را روی هم بگذارید و دو طرف آن را بدوزید.

عکس دوخت بالاتنه رامپر

تکه مربوط به آستین را در جای خودش قرار دهید.

عکس دوخت آستین رامپر

برخلاف دوخت سرهمی های معمولی در دوخت رامپر پایین آستین ها را نباید سجاف کنید.

عکس دوخت رامپر

آستین ها را به بدنه وصل کنید.

ز

در لبه های بالا تنه که آستین ها روی آن قرار می گیرد می توانید از یک نوار همرنگ پارچه ای استفاده کنید تا درزها مخفی بشوند.

در این مرحله از آموزش دوخت رامپر دخترانه باید برای دور یقه محلی را ایجاد کنیم که کش از آن رد شود و کمی آن را جمع کند.

عکس محل کشباف رامپر

با استفاده از یک تکه نوار پارچه ای دو لا این کار را انجام دهید و این نوار را به دورتادور یقه بدوزید و کش پهن یک سانتی را داخل آن رد کنید.

عکس کش کردن داخل نوار پارچه ای

کش را تا اندازه دلخواه داخل نوار بکشید و ابتدا و انتهای آن را بدوزید تا حالت جمع شده یقه لباس در اندازه ای که مورد نظر شماست باقی بماند.

عکس کشباف بالای لباس

دوخت شلوارک رامپر

دو طرف تکه های جلو و عقب شلوارک را به هم بدوزید.

عکس دوخت شلوارک رامپر

به این ترتیب دو تا پاچه شلوارک درست می شود.

در همان حالتی که پاچه ها هنوز وارونه است درز خمیده آنها را بدوزید و درز مشترک هر دو پاچه را به هم وصل کنید.

شلوارک را پشت و رو کنید.

وصل کردن بالا تنه به شلوارک

در این مرحله از آموزش دوخت رامپر دخترانه باید شلوارک را به بالاتنه رامپر وصل کنید به طوری که مرز بین این دو تکه محلی برای عبور کش یک سانتی بشود. برای این منظور شلوارک را که به رو برگردانده اید از قسمت پایینی بالاتنه داخل کنید و لبه بالایی شلوارک را هم راستا با قسمت پایینی بالاتنه قرار دهید.

عکس الگوی دوخت رامپر دخترانه

این دو تکه را با دو درز به فاصله 1 اینچ از یکدیگر بدوزید تا کش یک سانتی در این فاصله قرار بگیرد.

عکس آموزش دوخت رامپر دخترانه به صورت تصویری

رامپر دخترانه شما آماده است. اگر سوال یا نظری درباره آموزش دوخت رامپر دخترانه دارید در بخش نظرات مطرح کنید تا کارشناسان خیاطی سایت بسازوبفروش شما را راهنمایی کنند.

4/5 (7 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *