آموزش ساخت دستبند کشی ساده با دست

عکس آموزش ساخت دستبند کشی

آموزش ساخت دستبند کشی برای ساخت یک دستبند زیبا کارایی دارد. این دستبند به کمک بند کشی و مهره های تزیینی درست می شود و انعطاف زیادی دارد.

عکس آموزش ساخت دستبند کشی

بساز و بفروش (B&B) | بساز – ساخت دستبند کشی بسیار سریع و ساده است و علاوه بر این تنوع بسیار زیادی در مهره های استفاده شده در ساخت آنها از نظر رنگ و اندازه وجود دارد. به طور کلی ساخت دستبند با مهره و ساخت دستبند با سنگ های رنگی تنوع بسیار زیادی دارد. ساخت دستبند کشی با استفاده از مهره های باقیمانده از کارهای قبلی می تواند یک روش به صرفه برای ساخت دستبند باشد چرا که به هم انداختن مهره های دارای اندازه و رنگ متفاوت در ساخت این مدل دستبند بسیار ساده است. بنابراین برای ساخت یک دستبند کشی زیبا آماده شوید.
این دستبند همانند آموزش ساخت دستبند سواروسکی و ساخت دستبند با منجوق با استفاده از مهره های ریز درست می شود. سعی کنید مهره هایی را انتخاب کنید که سبک باشند و لبه های اطراف سوراخ آنها تیز نباشد چون باعث پاره شدن بند کشی دستبند می شود. مهره های پلاستیکی، چوبی و اکریلیک برای این کار مناسب هستند.

وسایل لازم برای ساخت دستبند کشی

  • بند کشی سیاه 0.5 میلیمتری
  • قیچی
  • نگهدارنده مهره
  • چسب بی رنگ
  • سوزن ریز با سوراخ درشت
  • خط کش یا متر خیاطی

عکس بند کشی دستبند

آموزش ساخت دستبند کشی

مقداری از بند کشی را بچینید. طول این بند باید حدودا 10 تا 15 سانتیمتر از طول در نظر گرفته شده برای دستبندتان بیشتر باشد. حدود 7 سانتیمتری یکی از دو انتهای بند کشی یک نگهدارنده مهره قرار بدهید.

عکس آموزش ساخت دستبند کشی با مهره

اگر سوراخ مهره های به اندازه کافی بزرگ است نیازی به استفاده از سوزن برای عبور دادن مهره ها از بند کشی نیست ولی اگر وسراخ مهره ها به اندازه کافی درشت نیست از سوزن استفاده کنید.

تمام مهره ها را از بند کشی عبور دهید. اندازه دستبند را بر اساس دور مچ دست مشخص کنید و سعی کنید این سایز را کمی بزرگتر از دور مچ دست در نظر بگیرید تا مهره ها بدون شکسته شدن آزادی حرکت کافی را بر روی دست داشته باشند.

عکس آموزش ساخت دستبند کشی ساده

نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که تعداد مهره های به کار رفته در ساخت دستبند کشی باید با اندازه ای باشد که کش در وضعیت استراحت از بیرون دیده نشود. همچنین برای پوشاندن روی گره بند کشی از مهره ای استفاده کنید که سوراخ بزرگتری داشته باشد و بتواند گره دستبند را در سوراخ خودش مخفی کند.

عکس آموزش ساختن دستبند کشی

گره دستبند کشی باید از نوع مربعی باشد. برای زدن گره مربعی به روش زیر پیش بروید:

یک انتهای بند کشی را از روی انتهای دیگر آن عبور دهید.

عکس گره زدن بند

برای زدن نیمه اول گره مربعی انتهایی را که از روی انتهای دیگر عبور داده بودید را بگیرید و آن را از زیر بند رد کنید.

عکس گره ساد

دو طرف بند را بکشید تا نیمه اول گره دستبند کشی محکم شود.

عکس محکم کردن گره

برای شروع نیمه دوم گره مربعی باید انتهایی را که از روی انتهای دیگر بند عبور داده بودید را این بار به صورت برعکس از زیر انتهای دیگر در نیمه اول گره عبور دهید.

عکس گره مربعی

گره دوم را مشابه گره نیمه اول بزنید.

عکس محکم کردن گره مربعی

در نهایت آن را محکم کنید. همانطور که دیدید این گره همان گره کور خودمان است!

عکس آموزش گره محکم

به این ترتیب گره مربعی برای دستبند کشی آماده می شود. این گره بهتر می تواند در سوراخ مهره ها مخفی شود اما اگر دستبندتان را با مهره های درشت می سازید بهتر است از گره جراحی استفاده کنید؛ گرهی که اندازه بزرگتری دارد اما استحکام آن بیشتر است.

نگهدارنده مهره ها  و سوزن را حذف کنید. نیمه اول گره مربعی را تا جایی بکشید که شل بودن دستبند مناسب بشود سپس آن را با نیمه دوم گره محکم کنید. باید تمام تلاشتان را بکنید تا نیمه اول گره از جای خودش حرکت نکند و بعد از آن نیمه دوم گره را بزنید.

بعضی ها از قفل های دستبند به جای گره استفاده می کنند اما احتمال بریده شدن بند کشی به وسیله این قفل ها وجود دارد و این روش توصیه نمی شود.

برای مخفی کردن گره، در حالی که مواظب هستید که مهره ها با گره تماس نداشته باشد یک قطره چسب بر روی گره بیندازید. سعی کنید از چسب های فوری که بعد از عمل کردن ست و منجمد می شود استفاده نکنید.

گرهی را که چسب زده اید بین دو مهره نگه دارید و به مرور بند کشی را از دو طرف مهره بکشید تا گره به مرور در سوراخ دو مهره مجاور خودش فرو برود.

عکس اموزش ساخت دستبند مهره ای کشی

در آخرین مرحله از آموزش ساخت دستبند کشی باید به اندازه کافی صبر کنید تا چسبی که بر روی گره زده اید خشک شود. زمانی که چسب کاملا خشک شد دو انتهای بند کشی را بکشید و به کمک قیچی اضافه دو انتهای آن را بچینید.

عکس آموزش ساخت دستبند کشی با دست

دستبند کشی شما آماده است. شما می توانید از چند رشته دستبند کشی در کنار هم استفاده کنید.

عکس اموزش دستبند کشی با مهره

امیدواریم که از ساخت این دستبند بهره کافی را برده باشید. اگر درباره آموزش ساخت دستبند کشی سوال یا نظری داشتید حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

ما سایت بسازوبفروش را درست کرده ایم تا رونقی به بازار کسب و کار مشاغل خانگی بدهیم. پس همین الان دست به کار شوید و به کمک آموزش های رایگان سایت ما درآمدزایی را شروع کنید.

ساختمش

سودا شریفی

3/5 (2 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *