آموزش ساخت موشک آبی با بطری نوشابه

عکس آموزش ساخت موشک آبی

آموزش ساخت موشک آبی برای ساخت یک کاردستی با مواد دور ریختنی است. موشک آبی به راحتی ساخته می شود و وسایل زیادی لازم ندارد.

عکس آموزش ساخت موشک آبی

بساز و بفروش (B&B) | بساز – موشک آبی یک کاردستی مفید و سرگرم کننده برای دانش آموزان است. موشک آبی را می توان به روش های مختلف و با استفاده از مواد اولیه مختلف درست کرد. ما در این مقاله که از سایت wikihow ترجمه شده سعی داریم تا این کاردستی را با استفاده از مواد دور ریختنی تهیه کنیم. پیش از این هم کاردستی های زیادی با وسایل دور ریختنی را به شما آموزش داده بودیم:

وسایل لازم برای ساخت موشک آبی

  • بطری نوشابه
  • مقوای رنگی
  • مقوای کارتنی
  • سوزن تلمبه
  • چوب پنبه
  • چسب نواری پهن
  • قیچی
  • سوزن یا میخ نازک
  • چسب حرارتی

آموزش ساخت موشک آبی

با استفاده از یک تکه مقوای رنگی یک مخروط درست کنید.

عکس مخروط مقوایی

مخروط را با استفاده از چسب نواری پهن به طور کامل بپوشانید. این کار هم سبب استحکام نوک موشک آبی می شود و هم آن را در برابر آب محافظت می کند.

آموزش ساخت موشک آبی پیشرفته

مخروط را به انتهای بطری پلاستیکی بچسبانید. برای چسباندن مخروط به بطری می توانید از همان چسب نواری پهن یا چسب برق استفاده کنید. سعی کنید این اتصال را محکم انجام دهید و علاوه بر آن از تقارن مخروط بر روی بطری مطمئن شوید.

آموزش ساخت موشک آبی با بطری

در این مرحله از آموزش ساخت موشک آبی باید باله های موشک را درست کنید. برای این کار می توانید از مقوای کارتنی یا کارتن پلاست استفاده کنید و 3 الی 4 قطعه مثلثی را به عنوان باله برش دهید. شکل باله ها را طوری برش دهید که بتوانید به راحتی بر روی بدنه بطری قرار بگیرد.

عکس مثلث مقوایی

شما می توانید از طرح های زیر برای ساخت باله موشک آبی استفاده کنید.

عکس باله موشک آبی

 

محل قرار گرفتن باله ها در قسمت پایینی موشک است به طوری که بعد از اتصال باله ها به بدنه بطری، موشک آبی بتواند به خودی خود بایستد.

آموزش ساخت موشک آبی قوی

برای این که موشک آبی شما بتواند ارتفاع زیادی را بالا برود باید در قسمت نوک موشک با استفاده از ماده ای مثل خمیر بازی، گل رس و… وزن را بالا ببرید. هر چقدر این وزن ایجاد شده بالاتر از محل قرار گرفتن باله ها باشد موشک آبی شما حرکت منظم تری خواهد داشت.

آموزش ساخت موشک آبی بزرگ

برای این کار به اندازه نصف پیمانه گل رس نیاز دارید که باید آن را دور تا دور درب بطری بپوشانید و روی آن را چسب نواری پهن بزنید.

عکس آموزش ساخت موشک آبی با بطری نوشابه

با توجه به حجم موشک آبی که ساخته شده، مقداری آب درون آن بریزید به طوری که حدود یک سوم تا نصف بطری پر شود.

آموزش ساخت موشک آبی کوچک

یک قطعه چوب پنبه بردارید و وسط آن را با استفاده از سوزن یا میخ نازک سوراخ کنید. قطر این سوراخ باید به اندازه سوزن تلمبه باشد.

عکس سوراخ کردن چوب پنبه

چوب پنبه را از مقطع نازک تر داخل درب بطری کنید.

آموزش ساخت موشک آبی ساده

سوزن تلمبه را وارد سوراخ چوب پنبه کنید و مطمئن شوید که محکم است و از اطراف آن آب یا هوا درز نمی کند. اگر از کنار سوزن نشتی داشتید می توانید با چسب حرارتی دورتادور سوزن را آب بندی کنید.

اموزش ساخت موشک ابی اسان

تلمبه را به سوزن متصل کنید.

آموزش ساخت موشک آبی حرفه ای

موشک را در یک فضای باز قرار دهید و آن را رو به آسمان بر روی زمین بگذارید.

عکس موشک آبی

مطمئن شویم که فاصله ایمنی را از آن رعایت کرده اید چرا که این موشک آبی بعد از پرتاب ممکن است به شما آسیب برساند. وقتی که شما شروع به تلمبه زدن و وارد کردن هوا به داخل بطری کنید زمانی خواهد رسید که بطری دیگر تحمل فشار هوای وارد شده را ندارد. در این لحظه چوب پنبه از درب بطری به بیرون پرتاب می شود و بطری مانند موشک به هوا می رود. بعد از پرتاب شدن موشک آماده خیس شدن باشید!

امیدواریم که از این مطلب لذت برده باشید. اگر درباره آموزش ساخت موشک آبی سوال یا نظری داشتید حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

ما سایت بسازوبفروش را درست کرده ایم تا رونقی به بازار کسب و کار مشاغل خانگی بدهیم. پس همین الان دست به کار شوید و به کمک آموزش های رایگان سایت ما درآمدزایی را شروع کنید.

4/5 (5 نظر)

2 دیدگاه برای “آموزش ساخت موشک آبی با بطری نوشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *