تشخیص طلا با سرکه سیب به چه صورت است؟

عکس تشخیص طلا با سرکه سیب

تشخیص طلا با سرکه سیب بسیار آسان می باشد، کافیست که طلای مورد نظر را تمیز کرده و قسمتی از آن را در معرض سرکه سیب قرار دهید تا اصل یا بدل بودن آن مشخص شود.

عکس تشخیص طلا با سرکه سیب

بساز و بفروش (B&B) | بدان – طلا فلز گرانبهایی است که در رنگ ها و عیارهای مختلفی در بازار موجود است. خیلی از مردم به دنبال این هستند که بدانند چطور می توان تفاوت بین طلای اصلی و بدلی را تشخیص داد. این مهارت نقش خیلی مهمی در زمینه طلاشناسی دارد. مسلما فقط از روی تلالو و درخشش فلز نمی توان نتیجه گرفت که طلا باشد چون بعضی از فلزات دیگر هم ممکن است درخشش طلا را داشته باشند. ما تصمیم داریم که در این مقاله به شما آموزش بدهیم که با مواد موجود در آشپزخانه به راحتی بتوانید طلای اصلی را از بدل تشخیص دهید. با ما باشید تا در کنار یکدیگر یاد بگیریم که چطور به کمک سرکه سیب طلای اصلی را از طلای بدلی تشخیص بدهیم.

مراحل تشخیص طلا با سرکه سیب

یک تکه طلا را که می خواهید اصالتش بررسی شود بردارید و زیر آب بشویید.

تشخیص طلا از بدل با سرکه سیب

گرد و غبار آن را هم به وسیله یک تکه دستمال و آب پاک کنید.

عکس تشخیص طلا از بدل با سرکه سیب

اگر یادتان باشد در مقاله های قبلی روش های تمیز کردن نقره و طلا را به شما آموزش داده بودیم که می توانید از آن روش ها هم برای اطمینان بیشتر استفاده کنید.

به کمک یک قطره چکان 2-3 قطره سرکه سیب را بدون این که رقیقش کنید روی قطعه طلا بریزید. اگر قطعه طلای مورد نظر بزرگ است می توانید قطعه طلا را در ظرفی بگذارید و سرکه سیب را در ظرف بریزید به طوری که قسمتی از طلا را بپوشاند.

عکس تشخیص طلا با سرکه سیب

اگر سرکه سیب در منزل ندارید می توانید به راحتی طرز تهیه سرکه سیب خانگی را یاد بگیرید و حتی با زائده میوه های سیب در منزل سرکه سیب درست کنید.

اجازه بدهید که سرکه به مدت 15 دقیقه بر روی طلا بماند.

عکس انگشتر طلا

قطعه طلا را با آب سرد بشویید و با یک تکه دستمال تمیز خشک کنید به طوری سرکه سیب به طور کامل از سطح آن پاک شود.

عکس تمیز کردن طلا با پارچه

برای بررسی هرگونه تغییر در قطعه طلا باید بدانید که طلای اصلی در مجاورت اکسیژن هوا دچار خوردگی نمی شود و وقتی آن را در معرض سرکه سیب گذاشتید رنگ آن تغییر نمی کند. طلای بدلی در مجاورت سرکه سیب به رنگ سیاه در می آید.

اسید استیک جزئی از سرکه است که به تشخیص طلا کمک می کند و با خراب کردن لایه آبکاری شده روی طلای بدلی می تواند این دو را از هم تمیز دهد. به دلیل آن که در سرکه های خانگی میزان اسید استیک موجود در سرکه دقیقا مشخص نیست ممکن است که نتیجه به دست آمده چندان دقیق نباشد. برای همین است که برای اطمینان بیشتر از نتیجه آزمایش بهتر است که از سرکه های بازاری استفاده کنید. ضمن این که سرکه سیب در برابر تشخیص بعضی از مدل های جدید بدلیجات کارایی چندانی ندارد و نمی توان روی نتیجه به دست آمده حساب صد درصد کرد.

به این ترتیب شما می توانید به کمک مقداری سرکه سیب اصل یا بدل بودن طلای مورد نظرتان را تشخیص دهید. اگر درباره تشخیص طلا با سرکه سیب سوال یا نظری دارید یا تجربه ای در این زمینه داشته اید حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

ما سایت بسازوبفروش را درست کرده ایم تا رونقی به بازار کسب و کار مشاغل خانگی بدهیم. پس همین الان دست به کار شوید و به کمک آموزش های رایگان سایت ما درآمدزایی را شروع کنید.

4/5 (4 نظر)

5 دیدگاه برای “تشخیص طلا با سرکه سیب به چه صورت است؟

  1. ناشناس گفته:

    خسته نباشید ببخشید سرکه انگور نمیشه؟ که بازاری باشه از مغازه بخریم؟ حتما باید سرکه سیب باشه؟ بعدشم وایتکس چی با اونم میشه؟

  2. مصطفی گفته:

    جالب بود یک قطه برنج داخل سرکه سیب دو اتیشه گزاشتم بعضی قسمت هاش رگه رگه قرمز شد ایا جواب درستی گرفتم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *