ساخت کاردستی با برگ پاییزی پیش دبستانی

عکس ساخت کاردستی با برگ پاییزی

ساخت کاردستی با برگ پاییزی برای پیش دبستانی یکی از فعالیت های کودکان است که با ساخت کاردستی های زیبا آنها با طبیعت آشنا می شوند.

عکس ساخت کاردستی با برگ پاییزی

بساز و بفروش (B&B) | بساز – ساخت کاردستی با برگ پاییزی بسیار کار جذاب و دوست داشتنی است و مانند ساخت پروانه کاغذی کمک می کند تا بچه ها خصوصا آنهایی که در دوره پیش دبستانی به سر می برند بیشتر به طبیعت اطرافشان توجه کنند. اگر به دور و اطرافمان نگاه کنیم درخت های زیادی می بینیم که هر کدامشان برگ هایی با شکل متنوع و زیبا دارند. در طول فصل پاییز علاوه بر برگ های سبز رنگ می توانید تنوع رنگی زیادی را در بین برگ های ریخته شده از درختان مشاهده کنید؛ از زرد گرفته تا قهوه ای و… . طبیعت به شما کمک می کند تا بتوانید با برگ پاییزی کاردستی های زیبا و متنوعی را درست کنید. پس دست به کار شوید و به همراه فرزندتان به خیابان بروید و اجازه بدهید که او هم در جمع آوری انواع برگ ها به شما کمک کند. ما در این مطلب سعی داریم تا روش درست کردن کاردستی با برگ پاییزی را به شما آموزش بدهیم. ضمنا با ارائه نمونه های مختلفی از پروانه و سنجاقک که با برگ ساخته شده اند ذهن شما را برای ساختن این کاردستی زیبا آماده می کنیم.

وسایل لازم برای ساخت کاردستی با برگ پاییزی

  • برگ درختان، شاخه های کوچک و میوه درختان فضای سبز
  • چسب
  • قیچی
  • مقوا

مراحل ساخت کاردستی با برگ پاییزی پیش دبستانی

یک جعبه بردارید و به همراه کودکتان به محلی که درخت های مختلف وجود دارند بروید. مطمئن باشید که فرزند شما از این تجربه لذت خواهد برد. اجازه بدهید که در جمع آوری انواع برگ ها و شاخه های مختلف به شما کمک کند. سعی کنید از بین درختان زینتی آنهایی که میوه دارند را پیدا کنید و از میوه های آنها هم برای ساخت کاردستی با برگ پاییزی کمک بگیرید. درخت هایی مثل افرا، کاج، زبان گنجشک و… .

برگ هایی را که جمع آوری کرده اید روی زمین بچینید و سعی کنید دو تا از آنها را که به یکدیگر می آیند را انتخاب کنید؛ یکی برای نیمه بالایی بال پروانه و دیگری برای نیمه پایینی بال پروانه. بعضی از برگ ها خودشان ظاهری دارند که شبیه بال پروانه است اما گاهی اوقات لازم می شود که با قیچی کمی به لبه آنها شکل بدهید تا بیشتر شبیه بال پروانه بشوند.

عکس چیدن برگ

تکه هایی از برگ را که برای بال پروانه آماده کرده اید روی مقوا بچینید. به طور کلی 4 تکه مورد نیاز است؛ دو تا برای بالای بال و دو تا برای پایین بال.

حالا در بین تکه های شاخه و میوه هایی که جمع آوری کرده اید به دنبال قطعاتی برای ساخت بدن پروانه یعنی سر، شاخک و شکم بگردید. میوه های کوچک کاج، میوه درخت زبان گنجشک و گل های کوچک می تواند گزینه های خوبی باشد.

عکس کاردستی با برگ پاییزی برای مهد

وقتی قطعات بدن پروانه کامل شد آنها را بر روی برگ در کنار هم بچینید تا از درست بودن ساختار پروانه مطمئن شوید سپس به کمک چسب شروع به چسباندن بال های پروانه بر روی مقوا بکنید.

عکس چسباندن برگ پاییزی

نکته: اگر می خواهید برگ ها بعد از خشک شدن چروکیده یا خمیده نشوند می توانید قبل از چسباندن انها بر روی مقوا هر کدام از برگها را بین کتابی قرار دهید تا به صورت صاف، خشک شود.

به همین ترتیب سایر قطعات کاردستی با برگ پاییزی را بچسبانید.

عکس کاردستی با برگهای پاییزی

به همین راحتی به کمک برگ پاییزی یک پروانه زیبا درست می شود.

عکس کاردستی با برگ درختان پاییزی

اما پروانه تنها گزینه برای ساخت کاردستی با برگ پاییزی نیست. شما می توانید چیزهای دیگری از جمله سنجاقک را هم با برگ پاییزی درست کنید.

عکس کاردستی با برگ درخت پاییزی

عکس ساخت سنجاقک با برگ

بعد از ساختن اولین پروانه اگر دوباره به فضای سبز اطرافتان بروید قطعا قطعات زیباتری را برای درست کردن کاردستی با برگ پاییزی پیدا می کنید و پروانه های شما زیباتر خواهد شد.

عکس کاردستی با برگ پاییزی برای پیش دبستان

عکس کاردستی برای مهد

با توجه به اندازه برگ هایی که جمع آوری می کنید کاردستی شما می تواند سایزهای متفاوتی داشته باشد.

عکس ساخت پروانه با برگ

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد. لطفا اگر سوال یا نظری درباره ساخت کاردستی با برگ پاییزی دارید حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

ما سایت بسازوبفروش را درست کرده ایم تا رونقی به بازار کسب و کار مشاغل خانگی بدهیم. پس همین الان دست به کار شوید و به کمک آموزش های رایگان سایت ما درآمدزایی را شروع کنید.

5/5 (3 نظر)

2 دیدگاه برای “ساخت کاردستی با برگ پاییزی پیش دبستانی

  1. فریده گفته:

    سلام. سوالی داشتم. من برگ هارو در فضای باز نگه داشتم. الان هم روش طرح کشیدم. البته قبلش چسب چوب زدم. حالا دست میزنم خورد میشن چاره ای ندا ه. ممنون

    • تیم بسازوبفروش گفته:

      سلام. توی این مرحله که برگها خشک شده اند به نظر نمی رسد که راهکاری برای جلوگیری از خرد شدن آنها وجود داشته باشند اما یک سری موادی هست که همان ابتدای امر روی آن اسپری می کنند (همان موادی که برای تهیه گل خشک استفاده می شود) تا دوام برگها بیشتر شود. ضمن این که ما پیشنهاد می کنیم برگ ها را جایی مثلا بین کتاب قرار دهید تا بعد از خشک شدن صاف و یکدست بشود و کار کردن با آنها راحتتر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *