طرز تهیه مربای به مجلسی و خوشمزه

عکس مربای به خانگی

برای آشنایی با طرز تهیه مربای به مجلسی باید نکات ریزی را مدنظر داشته باشید. مربای به از جمله مرباهای خانگی است که هر کسی می تواند آن را در خانه اش تهیه کند. طرز تهیه مربای به خانگی حدودا سه الی چهار ساعت وقت لازم دارد.

عکس مربای به خانگی خوشمزه

بساز و بفروش | بپز – یکی از مهمترین کاربردهای میوه به، تهیه مربای به است که طرفداران زیادی دارد. اگر تا به حال این مربای خوشمزه را درست نکرده اید تا دیر نشده و به در بازار پیدا می شود دست به کار بشوید و از نتیجه کارتان لذت ببرید. اگر هم تهیه مربای به کار هر ساله تان است باز هم توصیه می کنم این مقاله و نکات آموزنده اش را از دست ندهید. شما می توانید روش درست کردن مرباهای زیر را هم در سایت بساز و بفروش دنبال کنید:

مواد لازم برای تهیه مربای به مجلسی

  • به: 750 گرم
  • شکر: 750 گرم
  • آب: به مقدار لازم
  • چوب دارچین: یک تکه
  • لیمو عمانی: دو عدد

طرز تهیه مربای به خوشرنگ و خوشمزه

میوه به را چهار قاچ کنید و هسته و قسمت سفت وسط آن را در آورید.

پوست آن را بکنید. (البته به را می توانید با پوست هم مربا کنید)

تکه های میوه به را به شکل نگینی خرد کنید و آن ها را بشویید و درون قابلمه بریزید.

عکس به خرد شده

شکر را روی قطعه های به بپاشید و آب را به آن اضافه کنید. مقدار آب باید به حدی باشد که روی همه به ها را بگیرد.

پس از آن که آب مربا به جوش آمد چوب دارچین را اضافه کرده و در ظرف را بگذارید و شعله را کم کنید.

یک الی دو ساعت باید بگذرد تا شهد مربا رقیق و رنگ مربا قرمز خوشرنگ بشود. در این مرحله باید مواظب باشید که قطعات به لهیده نشوند.

در این مرحله لیمو عمانی را که قبلاً به مدت یک ساعت درون آب ولرم خیس کرده اید به مربا اضافه کنید و اجازه بدهید تا مربا به مدت 40 دقیقه دیگر بپزد.

زمانی که شهد مربای شما قوام پیدا کرده باشد مربای شما آماده است. برای این که متوجه شوید که آیا مربای شما قوام پیدا کرده می توانید یک قطره از مربا را داخل یک لیوان آب سرد بریزید اگر قطره به ته لیوان رسید و از هم باز نشد نشان دهنده آن است که مربای شما قوام پیدا کرده است.

عکس مربای به قوام پیدا کرده

وقتی که مربای شما آماده شد آن را سریعا توی شیشه نریزید و اجازه بدهید تا یک شب در قابلمه بماند. بعد از این مدت عیار قوام مربا بیشتر دست تان می آید و اگر نیاز بود دوباره به آن حرارت می دهید.

موقع ریختن مربا در ظرف شیشه ای حتما باید ظرف را پر کنید و بعد از بستن درب آن برای خارج شدن هوای درون ظرف مدتی برعکس بگذارید.

طرز تهیه مربای به بدون اضافه کردن آب

در این روش شما باید میوه به را به قطعات دلخواه تان خرد کنید و آنها را داخل ظرف مورد نظر ریخته و روی آن ها شکر بپاشید. حالا ظرف را به مدت 24 ساعت داخل یخچال بگذارید تا قطعه های به آب بیندازند و دیگر نیازی به اضافه کردن آب نداشته باشید. بقیه مراحل مثل روش قبلی است و هیچ تفاوتی ندارد.

عکس مربای به خانگی و خوشمزه

فوت و فن تهیه مربای به

موقع درست کردن مربای به به این نکته ها دقت داشته باشید:

  • برای جلوگیری از سیاه شدن تکه های میوه به می توانید به میزان کمی به آن آبلیمو بزنید.
  • برای این که مربای خوشرنگی به دست بیاورید باید مربا را در ظرف مسی سفید شده تهیه کنید. همچنین استفاده از دم کنی هم می تواند باعث بهتر شدن کیفیت مربای شما بشود.
  • برای هم زدن مربا از قاشچ چوبی یا استیل استفاده کنید.
  • موقع اضافه کردن شکر، بهتر است آن را مستقیما روی میوه به بریزیم تا از شل شدن میوه ها جلوگیری کند. همچنین بهتر است آب را از کنار ظرف به مربا اضافه کنید.
  • بسته به سلیقه تان می توانید همزمان با شکر، مقداری پودر هل سبز یا گلاب هم به مربا اضافه کنید.
  • همچنین اگر دوست دارید که مربای شما حالت ژله ای و مارمالادی پیدا کند می توانید زمانی که یک ساعت از پخت مربا گذشت، سه چهارم از دانه های به را که خارج کرده اید تمیز کرده و به مربا اضافه کنید تا لعاب آن مربای شما را ژله ای کند.
  • بهتر است در مربای به از چوب دارچین استفاده کنید چون پودر دارچین رنگ مربا را تیره می کند.
  • دقت داشته باشید که درب ظرف مربا در مدت پختن مربا باید بسته و حرارت زیر آن ملایم باشد تا مربا خوشرنگ شود. در صورتی که مربا رنگش کاملا قرمز شد ولی شربت آن رقیق بود درب آن را بردارید و حرارت را کمی زیاد کنید.
  • لیمو عمانی علاوه بر این که مربای شما را خوشرنگ می کند جلوی شکرک زدن و کپک زدن مربا را هم می گیرد. بعضی ها به جای لیمو عمانی از جوهر لیمو یا آبلیمو استفاده می کنند.
  • اضافه کردن مقدار کمی وانیل در آخرین لحظات پخت مربای به هم امری کاملا سلیقه ای است و می توانید یک بار امتحان کنید.
  • اگر با تمام این تفاسیر مربای شما بعد از مدتی شکرک زد نشان دهنده آن است که آب مربای شما زیاد بوده یا این که شربت آن به اندازه کافی غلیط نبوده و یا شکر آن کم بوده است. در این شرایط می توانید کمی شکر روی آن بریزید و مجددا حرارت بدهید تا چند جوش بخورد و غلیظ شود.

اگر حین تهیه مربای به، به نکته ای برخورد کردید که احساس می کنید می تواند به ما و سایر دوستانتان کمک کند باز هم در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

ما سایت بسازوبفروش را درست کرده ایم تا رونقی به بازار کسب و کار مشاغل خانگی بدهیم. پس همین الان دست به کار شوید و به کمک آموزش های رایگان سایت ما درآمدزایی را شروع کنید.

5/5 (1 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *