طرز تهیه مربای زرشک خوشرنگ با زرشک تازه

عکس طرز تهیه مربای زرشک

طرز تهیه مربای زرشک با استفاده از شهد مربا که ترکیبی از آب و شکر است و افزودن زرشک تازه درست می شود. این مربا طعم ترش و شیرین دارد.

عکس طرز تهیه مربای زرشک

بساز و بفروش (B&B) | بپز – مربای زرشک یکی از مرباهای فصلی است که به خاطر طعم دلچسب ترش و شیرینی که دارد افراد زیادی خواهان آن هستند. شما می توانید این مربا را به در فصلی که زرشک تازه در بازار موجود است تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه مربای زرشک

  • زرشک تازه: 500 گرم
  • شکر: 500 گرم
  • آب: 250 میلی لیتر

طرز تهیه مربای زرشک

زرشک تازه را تمیز کرده و با آب سرد بشویید. می دانیم که تمیز کردن زرشک کار چندان راحتی نیست ولی مطمئن باشید وقتی مربای شما درست شود می بینید که ارزش آن همه زحمت را داشته است.

شکر و آب را درون ظرفی بریزید و روی حرارت قرار دهید تا قوام بیاید. در مورد قوام آمدن شهد مربا می توانید در مقاله هایی که طرز تهیه مربای آلبالو ، مربای انجیر و مربای به را آموزش داده بودیم بیشتر مطالعه کنید.

زرشک را به شهد اضافه کنید و اجازه دهید به مدت 5 دقیقه بجوشد.

پس از جوشیدن زرشک، ظرف را از روی حرارت بردارید و درب ظرف را با دمکنی روی آن قرار دهید و اجازه بدهید که مربای زرشک به مدت 24 ساعت داخل همان ظرف به حال خودش باقی بماند.

پس از گذشت این مدت، مربای زرشک را درون ظروف شیشه ای بریزید و داخل یخچال نگهداری کنید.

اگر پس از گذشت 24 ساعت به دلیل آب انداختن زرشک، شهد آن رقیق بود زرشک را با صافی از شهد جدا کنید و مجدداً شهد را روی حرارت قرار دهید تا به اندازه کافی قوام بیاید.

عکس مربای زرشک

نکات مهم در طرز تهیه مربای زرشک

  • در تهیه مربا از ظروف رویی استفاده نکنید زیرا باعث تیره شدن رنگ مربای زرشک می شود.
  • نکته کلیدی در تهیه مربای زرشک درست کردن شهد خوب است که با درست کردن آن از ترشیدگی، کپک زدن و شکرک زدن مربا جلوگیری می کنیم. یک شهد خوب باید به خوبی قوام آمده باشد؛ قوام آمدن شهد یعنی موقعی که مربا آماده شد مقداری از شهد را درون قاشق بریزید، سرد که شد باید شهد به سختی و با حالت کشدار از قاشق بریزد.
  • وجود زرشک در این مربا از شکرک زدن و کپک زدن آن جلوگیری می کند و نیازی به اضافه کردن جوهر لیمو یا آبلیمو نیست.

مربای زرشک شما آماده است! امیدواریم که این مربا را درست کنید و با عزیزانتان نوش جان کنید. اگر درباره طرز تهیه مربای زرشک سوال یا نظری داشتید حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

ما سایت بسازوبفروش را درست کرده ایم تا رونقی به بازار کسب و کار مشاغل خانگی بدهیم. پس همین الان دست به کار شوید و به کمک آموزش های رایگان سایت ما درآمدزایی را شروع کنید.

5/5 (2 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *