علت تلخ شدن لیمو شیرین بعد از بریدن چیست؟

عکس علت تلخ شدن لیمو شیرین

علت تلخ شدن لیمو شیرین وجود مواد قلیایی به نام های نارینجین و لیمونین است که در مجاورت هوا با اکسیژن ترکیب شده و لیمو شیرین را تلخ می کنند.

عکس علت تلخ شدن لیمو شیرین

بساز و بفروش (B&B) | بدان – شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چرا لیمو شیرین به محض برش خوردن تلخ می شود. چرا این اتفاق برای میوه ای مثل پرتقال رخ نمی دهد. در این مقاله می خواهیم این ابهام را برای شما برطرف کنیم تا بدانید که علت تلخ شدن لیمو شیرین در واقع چیست؟

علت تلخ شدن لیمو شیرین چیست؟

علت تلخ شدن لیمو شیرین بعد از بریدن آن به وسیله چاقو وجود دو ماده به نام نارینجین (naringin) و لیمونین (limonin) است. این دو ماده خاصیت قلیایی دارند و در مجاورت هوا و در ترکیب با اکسیژن تلخ می شوند. این یک اصل کلی است که هر چقدر یک میوه خاصیت قلیایی بیشتری داشته باشد در معرض اکسیژن هوا تلخ تر می شود.

عکس آب لیمو شیرین

لیمونین چیست؟

لیمونین یک ماده آلی است که در مواد غذایی مختلف از جمله لیمو شیرین، گریپ فروت، نارنج، ترنج، نعنا، زیره سیاه، آویشن، هل، تخم گشنیز و خیلی مواد دیگر وجود دارد. لیمونین یک ترکیب ضد تومور است و از سرطان های دستگاه گوارش پیشگیری می کند. لیمونین علاوه بر خاصیت ضد سرطانی یک ترکیب ضد قارچ و ضد افسردگی است و علاوه بر آن باعث کاهش وزن، کمک به گوارش و پیشگیری از ناراحتی های معده می شود.

نارینجین چیست؟

نارینجین یک فلاوونوئید محلول در آب است و نقش آنتی اکسیدانی برای بدن انسان دارد. به طور کلی فلاوونوئیدها باعث افزایش اثربخشی ویتامین C می شوند و نقش مهمی در کاهش التهاب ها دارند و از فعالیت بعضی ویروس های بیماریزا هم جلوگیری می کنند. نارینجین نه تنها خواص بالا را دارد بلکه در درمان بیماری های شبکیه بیماران دیابتی هم نقش دارد، خاصیت چربی سوزی دارد و یک عامل بازدارنده در برابر کلسترول LDL خون دارد.

کدامیک از مرکبات بعد از برش خوردن تلخ می شوند؟

به غیر از لیمو شیرین که پیش قراول میوه هایی است که بعد از برش خوردن تلخ می شوند مرکبات دیگری هم هستند که در ترکیب با اکسیژن هوا تلخ می شوند؛ نارنج و گریپ فروت از جمله این مرکبات هستند.

عکس انواع مرکبات

آیا تلخ شدن لیمو شیرین برای ما ضرر دارد؟

تلخ شدن لیمو شیرین و… تاثیر منفی بر دستگاه گوارش ما ندارد و ضرری برای سلامت ما ندارد.

عکس دلیل تلخ شدن لیمو شیرین

فکر نمی کنیم که دیگر درباره تلخ شدن مرکباتی مثل لیمو شیرین سوال یا ابهامی داشته باشید. با این حال باز هم اگر سوال یا نظری داشتید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا کارشناسان کشاورزی ما پاسخگوی شما باشند.

امیدواریم که از این مقاله هم مثل سایر مقاله های زمینه کشاورزی ما راضی بوده باشید. پیشنهاد می کنیم مقاله های زیر را هم مطالعه کنید:

ما سایت بسازوبفروش را درست کرده ایم تا رونقی به بازار کسب و کار مشاغل خانگی بدهیم. پس همین الان دست به کار شوید و به کمک آموزش های رایگان سایت ما درآمدزایی را شروع کنید.

5/5 (1 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *