آموزش بافت حلقه آستین با دو میل

عکس آموزش بافت حلقه آستین

آموزش بافت حلقه آستین با دو میل با یک روش ابتکاری و زیبا به شما کمک می کند تا حلقه آستین بافتنی خودتان را به زیباترین شکل درست کنید.

عکس آموزش بافت حلقه آستین

بساز و بفروش (B&B) | بباف – یکی از اصلی ترین آموزش های ابتدایی در بافت انواع لباس با کاموا آموزش بافت حلقه آستین است. هر چقدر در بافت حلقه آستین دقت و ظرافت بیشتری به خرج بدهید نتیجه کارتان زیباتر خواهد شد. از جمله آموزش های دیگری که با دو میل خدمت شما ارائه کرده بودیم آموزش بافت کلاه پسرانه بود. در این آموزش سعی داریم آموزش بافت حلقه آستین را با دو میل به شما آموزش بدهیم.

وسایل لازم برای آموزش بافت حلقه آستین

  • میل بافتنی با همان اندازه ای که بافتنی را بافته اید یا میل های کوچکتر (میل دو طرفه، میل مدور بلند برای حلقه جادویی، 2 میل مدور و…)
  • نشانگر ابتدای رج

آموزش بافت حلقه آستین با میل

عرض آستین را در قسمت بازو تعیین کنید

این کار را به کمک معیار اندازه گیری بافتنی باید انجام دهید. به مثال زیر توجه کنید:

1- اگر در هر اینچ (2.5 سانتیمتر) 6 دونه بافته شود و عرض آستین شما در قسمت بازو برابر 16.5 اینچ (42 سانتیمتر) باشد، از ضرب این دو به عدد 75 می رسیم که تعداد دونه های لازم برای حلقه آستین است.

2- اگر 75 را بر دو تقسیم کنیم تعداد دونه های لازم برای جلو و عقب آستین به دست می آید.

3- چون نمی توانیم نصف دونه داشته باشیم برای جلوی آستین 38 دونه و برای عقب هم 38 دونه در نظر می گیریم که مجموعه برابر 76 دونه می شود.

با انجام مراحل بالا آستین شما دقیقا به همان اندازه ای در می آید که مورد نظر شماست.

بالا و پایین حلقه آستین را نشانه گذاری کنید.

عکس مارکر روی بافتنی

برای علامتگذاری می توانید از مارکرهای مختلف قلاب بافی استفاده کنید. حتی می توانید این علامت را به کمک یک گره یا سنجاق قفلی انجام دهید. مارکرها را حدود 2 سانتیمتر پایینتر از محلی که می خواهید ببافید بزنید تا توی دست و پای شما نباشد. یادتان باشد که این مارکرها قرار نیست ابتدای رج را به شما نشان بدهد بلکه فقط به شما کمک می کنند تا بالا و پایین حلقه آستین را از نظر بصری گم نکنید.

دونه ها را در امتداد حلقه آستین پیش ببرید

کار را از قسمت میانی پایین حلقه آستین (دقیقا از محل قرار گرفتن مارکر پایینی) شروع کنید.

آموزش بافت حلقه آستین مردانه

تعداد دونه هایی که طی محاسبه برای دورتادور حلقه آستین بدست آورده بودید (76 دونه) را انتخاب کنید.

آموزش بافت حلقه آستین پشت لباس

از مارکری که در بالای آستین قرار داده اید کمک بگیرید تا بتوانید نصف دونه ها (36 دونه) را در جلو و نصف دونه ها (36 دونه) را در عقب استین انتخاب کنید. دقت داشته باشید که تعداد دونه های موجود در حلقه آستین مسلما خیلی بیشتر از این تعداد دونه ای است که شما یم خواهید انتخاب کنید بنابراین سعی کنید انتخاب شما در بین دونه ها به طوری باشد (مثلا از هر سه دونه دو تا را انتخاب کنید)که این انتخاب در دورتادور حلقه آستین پراکندگی یکنواختی داشته باشد.

آموزش بافت حلقه آستین ژیله مردانه

می توانید از یک نشانگر دیگر در مسیر بافت برای علامتگذاری نقطه بالایی حلقه آستین استفاده کنید.

آموزش بافت حلقه آستین با دو میل

وقتی که همه دونه ها را انتخاب کردید باید شکل زیر به دست آمده باشد:

حلقه آستین

نشانه گذاری انتهای دونه های حلقه آستین

زمانی که همه دونه های دور حلقه استین انتخاب شد به قسمت زیر بازو نگاه کنید. در نقطه شکل گیری بازو شما باید بتوانید خط کاهش دونه های خودتان را مشاهده کنید.انتهای دونه ها را یا یک مارکر مشخص کنید. زمانی که رج های کوتاه کار می کنید این نشانگر جایی است که باید متوقف شوید. در شکل زیر این نقطه با مارکر نارنجی مشخص شده است.

آموزش بافت حلقه و آستین

تعداد دونه های بین این مارکر تا قسمت مرکزی پایین حلقه آستین را بشمارید و یک مارکر دیگر را در طرف دیگر حلقه آستین با شمردن همان تعداد دونه قرار دهید. به این ترتیب دو مارکر در جلو و عقب حلقه آستین قرار داده اید.

اموزش بافت حلقه استین معمولی

نشانه گذاری بالای آستین

در مرحله قبل پایین آستین را علامتگذاری کردید. حالا باید قسمت بالایی آستین را نشانه گذاری کنیم. رج های کوتاه در بالای آستین از یک سوم بالایی دونه ها شروع می شود. یادتان هست که برای هم نیمه آستین چند دونه انتخاب کرده بودید (38 دونه). آن را بر سه تقسیم کنید؛ می شود حدود 12 دونه. بنابراین تعداد 12 دونه از بالا به طرف عقب و جلوی حلقه آستین بشمارید و مارکرها را قرار دهید.

آموزش بافت گودی حلقه آستین

رج های کوتاه را ببافید

بافتن به این روش برای اولین بار برایتان عجیب خواهد بود. شما باید از نقطه پایینی حلقه آستین کار را شروع کنید و به سمت مارکر بالای شانه پیش بروید. یک دونه سر بیندازید و برگردید. تا رسیدن به مارکر دیگری که در بالای شانه قرار داده اید پیش بروید. یک دونه سر بیندازید و برگردید. مسیر بالا را برگردید. در هر رج یک دونه بیشتر از رج قبل را ببافید تا زمانی که همه دونه ها را بافتید و به مارکرهای نارنجی رسیدید. تصویر زیر به شما کمک می کند تا کاملا متوجه راهنمای بالا بشوید:

عکس الگو

در این آموزش از اصطلاح “رج کوتاه” استفاده کرده ایم چون شما رجح را به طور کامل نمی بافید. در این تکنیک در هر رج یک دونه بیشتر از رج قبلی کار می شود اما باز هم با این حال تعداد کل دونه هایی که انتخاب می کنید کمتر است.

حالا از قسمت پایین حلقه آستین شروع کنید؛ یعنی همان نقطه ای که کار بافتن مرحله قبل را شروع کرده بودید. بافتن دوره را شروع کنید. اگر از روش حلقه جادویی استفاده می کنید باید ابتدای دوره را با مارکر مشخص کنید.

اموزش بافت استین حلقه ای

اصلا نگران این نباشید که بافت شما به دونه های زیر بازو نمی رسد. تا آخر کار همراه این آموزش بافت حلقه آستین باشید تا از نتیجه آن شگفت زده شوید.

چون تعداد مارکرها زیاد شده اجازه بدهید تا آنها را از یک تا چهار شماره گذاری کنیم.

عکس نشانه گذاری روی بافت

مارکرهای 1 و 4 مارکرهایی هستند که انتهای فرم حلقه آستین را مشخص کرده بودند و مارکرهای 2 و 3 آنهایی بودند که یک سوم از دونه های بالایی را جدا کرده بودند.

دوره را از قسمت مرکزی پایین حلقه آستین شروع کنید و وقتی که به مارکر شماره 1 رسیدید مارکر را نبافته به میل بگیرید. وقتی به مارکر شماره 2، 3 و 4 هم رسیدید مارکر را نبافته به میل بگیرید. دونه بعدی را سر بیندازید و برگردید. در تصاویر زیر می توانید نحوه سر انداختن و برگشتن را در سمت راست رج مشاهده کنید.

سر انداختن و برگرداندن – جلوی رج

در تصاویر زیر می توانید نحوه سر انداختن و برگشتن در جلوی کار را مشاهده کنید:

عکس سر انداختن در بافت

وقتی به آخرین مرحله از تصاویر بالا رسیدید پشت کار روبروی شما خواهد بود و باید از این طرف پیش بروید تا به مارکر شماره 2 برسید. در آنجا یک دونه را سر بیندازید و برگردید. در تصاویر زیر می توانید نحوه سر انداختن و برگشتن از پشت کار را ببینید:

عکس سر انداختن در بافت

در انتهای مرحله بالا مجددا جلوی کار روبروی شماست.

اگر تصاویر بالا برای یاد گرفتن سر انداختن و برگشتن (wrap & turn) مبهم بود می توانید کلیپ کوتاه آموزش سر انداختن با میل را ببینید:

 

از پشت دونه های بالای آستین را ببافید تا به دونه قبل از مارکر شماره 3 برسید که دونه سر انداختن است و به راحتی قابل تشخیص است.

اموزش بافت انواع حلقه استین

زمانی که در رج های کوتاه یک دونه را سر می اندازید باید سر انداختن آن را مخفی کنید. دونه سر انداخته شده را بگیرید و آن را به دونه بعدی گره بزنید تا شکاف شکل گرفته در رج کوتاه را ببندد. برای این کار دونه سر انداخته شده و دونه را به میل سمت راست بگیرید و آنها را به هم گره بزنید.

اموزش بافت حلقه آستین ژاکت

سپس دونه بعدی را سر بیندازید و برگردید. کار را از عقب در پشت بافت در بالای آستین ادامه بدهید تا یک دونه مانده به مارکر شماره 2 که دونه سر انداخته رج قبلی قرار دارد. در اینجا هم تشخیص آن از نظر ظاهری آسان است اما برخلاف دونه سر انداخته قبلی این در طرف پشتی بافت است:

اموزش بافت حلقه استین بافتنی

مجدداً باید دونه سر انداخته را با دونه بگیرید. این بار این دو را با هم حلقه کنید تا شکاف آن بسته شود. برای این کار دونه سر انداخته را از عقب به میل سمت راست بگیرید و آن را با میل سمت چپ بلند کنید سپس هر دو را به هم حلقه کنید.

آموزش بافت حلقه آستین بلوز زنانه

دونه بعدی را سر بیندازید و برگردید. کار را در جلوی بافت از طرف بالای آستین ادامه بدهید تا به دو دونه قبل از مارکر شماره 3 برسید که دونه سر انداخته رج قبلی در آنجا قرار دارد. سپس دونه بعدی را سر بیندازید و برگردید. و دوباره باید همین مسیر را برگردید.

در اینجا فقط باید به عقب بروید و در هر رج یک دونه جلوتر از رج قبل بروید. در انتهای هر یک از رج های کوتاه دونه سر انداخته را با یک دونه بگیرید و ببافید سپس دونه بعدی را سر بیندازید و کار را بچرخانید و در جهت معکوس پیش بروید.

خلاطه مطلب بالا به این صورت است:

رج 1: (جلوی کار) کار را از نقطه شروع در نقطه مرکزی پایین حلقه استین شروع کنید و کار را بر اساس الگو پیش بروید تا به مارکر شماره 3 برسید. دونه بعدی را سر بیندازید و کار را برگردانید.

رج 2: (پشت کار) بر اساس الگو پیش بروید تا به مارکر شماره 2 برسید. دونه بعدی را سر بیندازید و کار را برگردانید.

رج 3: (جلوی کار) بر اساس الگو دونه ها را سر بیندازید. دونه سر انداخته را با یک دونه بگیرید و حلقه بزنید. دونه بعدی را سر بیندازید. و کار را برگردانید.

رج 4: (جلوی کار) بر اساس الگو دونه ها را سر بیندازید. دونه سر انداخته را با یک دونه بگیرید و حلقه بزنید. دونه بعدی را سر بیندازید. و کار را برگردانید.

رج های 3 و 4 را تکرار کنید و همینطور به جلو و پشت کار بروید تا حلقه آستین شکل بگیرد. این کار باید تا جایی پیش برود که به مارکر پایینی (مارکرهای 1 و 4) برسید. شما می دانید که رج آخر قسمت پشت کار را زده اید زیرا دونه را قبل از مارکر اول می توانید سر بیندازید. بعد از سر انداختن دونه قبل از مارکر شماره 1، در جلوی کار پیش بروید تا به دونه سر انداخته برسید که درست قبل از مارکر شماره 4 است. دونه سر انداخته را با یک دونه بگیرید  و با هم ببافید ولی دونه بعدی را سر نیندازید.

آموزش بافت حلقه آستین بلوز

کافیست تا پایین حلقه آستین را ببافید تا رج کوتاه شما کامل بشود.

اموزش بافت حلقه استین بزرگسال

رج های دایره ای آستین را ببافید

بعد از این که حلقه آستین را بافتید باید دونه ها را در رج های دایره ای ادامه بدهید و آستین را به سمت پایین ببافید.

عکس بافتنی زیبا

در اولین رج دوره ای دقت داشته باشید که وقتی به آخرین دونه رسیدید که سر انداخته اید (محل قرار گرفتن مارکر شماره 1) دونه سر انداخته را بگیرید و آن را با یک دونه کار کنید. بعد از آن می توانید تمام مارکرها را حذف کنید. بعد از آن بافت آستین را ادامه بدهید تا به اندازه مطلوبتان برسد.

عکس حلقه آستین

امیدواریم که این مطلب جامع و کامل درباره آموزش بافت حلقه آستین مورد پسند و استفاده شما عزیزان قرار گرفته باشد. اگر سوال یا نظری در این باره دارید حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

آموزش های بیشتر:

ما سایت بسازوبفروش را درست کرده ایم تا رونقی به بازار کسب و کار مشاغل خانگی بدهیم. پس همین الان دست به کار شوید و به کمک آموزش های رایگان سایت ما درآمدزایی را شروع کنید.

4.3/5 (3 نظر)

9 دیدگاه برای “آموزش بافت حلقه آستین با دو میل

  1. نازنین گفته:

    سلام خسته نباشید عالی بود فقط فیلمش ندارید با فیلم بیشتر متوجه میشم

  2. فاطمه کاظمی گفته:

    توضیحش چرت وپرته من ده بار دیدم کاش یه جور دیگه میگفتن

  3. ناشناس گفته:

    سلام وقت بخیر لطفاً اگه امکانش هست فیلم بافت آستین برای جلیقه رو بزارید متشکرم من چند بار خواندم متوجه نشدم سپاس از اموزشتون 🙏

  4. مهرنوش جناب گفته:

    توضیحش اصلا خوب نیست 1 تازه کار نمیتونه ازش استفاده کنه فکر میکنم دلیلش اینه که ترجمه اش خیلی بده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *