آموزش روبان دوزی رز پیچ مینیاتوری

عکس روبان دوزی رز پیچ مینیاتوری

روبان دوزی – آموزش روبان دوزی رز پیچ مینیاتوری (Twirled Ribbon Rose) با روبان نیم، یک یا دو سانتی ساتن و برای دوخت غنچه یا گل رز به کار می رود.

بساز و بفروش | گلدوزی کن – رز پیچ مینیاتوری یک تکنیک فوق العاده در روبان دوزی برای دوخت گل های رز کوچک و غنچه گل رز است. شما می توانید به راحتی این گل های زیبا را بر روی طرح های روبان دوزی یا لباس هایی که می خواهید روی آن ها روبان دوزی شود پیاده کنید. اگر یادتان باشد در مقاله های قبلی آموزش دوخت برگ سرخسی را داشتیم که می تواند در کنار رز پیچ مینیاتوری طرح های شما را تکمیل کند.

وسایل لازم برای روبان دوزی رز پیچ مینیاتوری

  • روبان ساتن نیم، یک یا دو سانتی
  • سوزن
  • پارچه
  • کارگاه
  • سوزن معمولی
  • نخ همرنگ روبان

پیش از این شما را با انواع وسایل روبان دوزی و قیمت آن ها آشنا کرده بودیم.

2 روش برای روبان دوزی رز پیچ مینیاتوری

روش اول: کوک بر روی روبان

برای روبان دوزی رز پیچ مینیاتوری باید از روبان های ساتن با عرض نیم، یک یا دو سانتیمتر استفاده کنید.

پیش از هر کاری باید روبان را از سوزن عبور دهید. روش صحیح سوزن کردن روبان را می توانید در کلیپ کوتاه زیر مشاهده کنید:

وقتی که این کار را انجام دادید سوزن را به همراه روبان از زیر پارچه و از محلی که قرار است مرکز گل رز شما باشد به روی پارچه بیاورید.

مقدار 7 تا 15 سانتیمتر از روبانی که به روی کار آمده را ول کنید و انتهای آن را یک گره معمولی بزنید؛ اندازه ای که در اینجا ول می کنید به سایزی که برای رز پیچ مینیاتوری در نظر گرفته اید و عرض روبان بستگی دارد.

از محلی که گره زده اید سوزن را به صورت کوک بر روی روبان جلو ببرید. سعی کنید کوک هایی که می زنید هم اندازه، ریز و منظم باشد. این کوک ها می تواند در یک راستا یا به صورت زیگزاگ باشد. کوک هایتان باید تا انتهای روبان بر روی پارچه ادامه پیدا کند.

عکس کوک زدن به روبان

سوزن را در کنار محلی که روبان از پارچه بیرون آمده بود مجدداً به داخل پارچه وارد کنید و روبان را تا انتها بکشید. گرهی که در ابتدای کار در فاصله 7 تا 15 سانتیمتری زدید کمک می کند تا طرح رز شما کاملاً محکم بشود. شما می توانید به جای گره زدن، روبان را یک بار به دور سوزن بپیچانید.

عکس گل روبان دوزی شده

در ادامه می توانید فیلم آموزش روبان دوزی رز پیچ مینیاتوری را مشاهده کنید:

 

به همین راحتی رز پیچ مینیاتوری شما دوخته می شود.

روش دوم: تاب دادن روبان

روش دیگری که برای دوخت رز مینیاتوری وجود دارد به این ترتیب است:

سوزن را همراه با روبان به روی کار بیاورید.

عکس آموزش روبان دوزی

روبان را آن قدر پیچ بدهید تا شبیه لوله ای مثل ساقه پیچ شود. (مقاله آموزش دوخت ساقه روبان دوزی را مطالعه کنید تا با اصطلاح ساقه پیچ بیشتر آشنا شوید)

عکس روبان دوزی رز مینیاتوری

روبان را باید آنقدر پیچ بدهید که وقتی آن را دو لا می کنید کاملا به دور خودش پیچ بخورد. وقتی که آن را دو لا کردید می توانید با دست باز هم کمی آن را پیچ بدهید تا کاملا به حالت قیطون در بیاید.

عکس روبان صورتی

سوزن را نزدیک محلی که به روی پارچه آمده بود فرو کنید.

عکس روبان دوزی

روبان را تا انتها به زیر کار بکشید و حین کشیدن روبان به زیر کار آن را با انگشت هدایت کنید و حین رفتن به زیر پارچه باز هم روبان را بپیچانید.

عکس گل رز روبانی

در این مرحله روبان را باید با ملایمت به پشت پارچه هدایت کنید.

عکس گل روبان دوزی شده

به این ترتیب رز مینیاتوری شما شکل می گیرد.

در این مرحله باید رز مینیاتوری خودتان را به آرامی فشار بدهید تا زمانی که از اندازه آن خوشتان بیاید. این فشار باید خیلی آرام و با ملایمت باشد.

عکس روبان دوزی گل رز

در انتهای کار باید وسط گل را با سوزن و نخ معمولی همرنگ یک یا چند بست بزنید. برای این بست می توانید از تکنیک گره فرانسوی یا بست های معمولی استفاده کنید.

عکس کوک زدن به گل

شکل رز مینیاتوری به این شیوه ممکن است درشت در بیاید یا به شکل غنچه باشد که این مساله کاملا به میزان پیچ خوردگی روبان و نحوه بردن روبان به زیر کار بستگی دارد.

ویدئوی زیر هم مربوط به روبان دوزی رز پیچ مینیاتوری به روش دوم است:

 

امیدواریم که این آموزش برای شما مفید و کارآمد واقع شود. لطفا اگر سوال یا نظری درباره این آموزش دارید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

اگر در زمینه روبان دوزی مهارت دارید سایت بساز و بفروش می تواند محلی برای کسب درآمد شما باشد. شما می توانید در سایت بساز و بفروش به عنوان فروشنده عضو شوید و محصولات دست ساز هنری تان را بدون واسطه و پرداخت هزینه ای به دست مشتریان خودتان برسانید.

اگر به دنبال افراد ماهری برای سفارش روبان دوزی می گردید پیشنهاد می کنیم طرح مورد نظرتان را از طریق گزینه «سفارش ساخت کالا» ثبت کنید تا هنرمندان فعال سایت بساز و بفروش در اسرع وقت آن را برای شما آماده کنند.

0/5 (0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *