آموزش روبان دوزی روی مخمل مشکی

عکس روبان دوزی روی مخمل مشکی

روبان دوزی – روبان دوزی روی مخمل برای دوخت لباس، جانماز، کیف، کوسن مبل و… به کار می رود. از روبان دوزی روی لباس محلی سخمه کردی هم استفاده می شود.

بساز و بفروش (B&B) | بدوز – روبان دوزی از جمله هنرهایی است که بر روی پارچه پیاده می شود و به آن جلوه و نمای خاصی می دهد. برای روبان دوزی می توان از پارچه هایی با جنس های مختلف استفاده کرد؛ پارچه های کتان، مخمل، پارچه حوله ای و… از جمله پیشنهادهای مناسب برای روبان دوزی است که می توانید با آنها وسایلی از جمله رومیزی، دم کنی و… را تهیه کنید. در این مقاله سعی داریم تا روبان دوزی روی مخمل را به شما آموزش بدهیم.

عکس روبان دوزی روی مخمل مشکی

مواد لازم برای روبان دوزی روی مخمل

  • روبان عرض 2 میل یا 4 میل
  • سوزن پیکانی
  • پارچه مخمل
  • قیچی

انواع روبان دوزی روی مخمل

در روبان دوزی روی مخمل باید دقت داشته باشید که پارچه ای را انتخاب کنید که از نوع کشی نباشد و سوزن روبان دوزی به راحتی داخل آن فرو برود.

ایده های فراوانی برای روبان دوزی روی مخمل وجود دارد و با توجه به این که اصول کلی روبان دوزی بر روی انواع پارچه ها یکسان است. کافیست که شما به عنوان مثال روبان دوزی رز پیچ مینیاتوری یا گره فرانسوی را بلد باشید و یا با دوخت برگ سرخسی و ساقه در روبان دوزی آشنا باشید تا بتوانید آن ها را بر روی انواع پارچه های مناسب برای این هنر، پیاده کنید. ما در ادامه بیشتر سعی می کنیم تا به شما ایده هایی را برای این روبان دوزی نشان بدهیم.

روبان دوزی روی سخمه لباس کردی

به نظر می رسد پرطرفدارترین پارچه برای روبان دوزی روی مخمل در ایران لباس سخمه باشد که یک لباس کردی است و با مخمل سیاه دوخته می شود. زیبایی این لباس محلی و بسیار دوست داشتنی با روبان دوزی می تواند چند برابر شود.

سخمه کوردی


عکس سخمه کوردی

 

شما می توانید طرح های بسیار متنوعی را روی سخمه های کردی روبان دوزی کنید.

عکس روبان دوزی روی سخمه


عکس روبان دوزی


روبان دوزی


عکس طرح روبان دوزی روی مخمل

روبان دوزی لباس مخمل مجلسی

لباس های مجلسی را هم می توانید با استفاده از طرح های زیبا روبان دوزی کنید. استفاده از روبان دوزی می تواند یک لباس بسیار ساده را به یک لباس فاخر تبدیل کند.

عکس لباس مجلسی


عکس روبان دوزی لباس مجلسی

روبان دوزی کیف مخمل

یکی دیگر از وسایل مناسب برای روبان دوزی روی مخمل کیف های زنانه است. این کیف ها در سایزها و طرح های مختلف وجود دارد و می توان انواع طرح های را روی آن ها روبان دوزی کرد.

عکس روبان دوزی روی کیف مخمل


عکس کیف مشکی


عکس کیف پول زنانه


عکس کیف سنتی


عکس کیف زنانه زیبا


عکس روبان دوزی روی کیف


عکس کیف با طرح سنتی

روبان دوزی کوسن مخمل

کوسن مخمل مبل هم می تواند زمینه خوبی برای روبان دوزی باشد. شما می توانید انواع طرح های روبان دوزی را روی کوسن مبل پیاده کنید.

عکس روبان دوزی روی کوسن مبل


عکس کوسن مشکی


عکس کوسن مخمل


عکس کوسن


عکس کوسن


عکس کوسن طرح دار


عکس کوسن مجلل


عکس روبان دوزی کوسن مخمل

روبان دوزی جانماز مخمل

جانماز مخمل یکی از وسایلی است که حتما همراه عروس خانم ها خواهد بود. جانمازهای مخمل روبان دوزی شده بسیار زیبا و شکیل می شود.

عکس جانماز مخمل


عکس روبان دوزی جانماز

می توانید علاوه بر جانماز، کیسه مهر آن را هم به شکل ظریفی روبان دوزی کنید.

عکس کیسه مهر


عکس کیسه مهر روبان دوزی شده

روبان دوزی جعبه دستمال مخمل

ست جعبه دستمال کاغذی و سطل آشغال هم از جمله وسایل جهیزیه عروس است که می توان آنها را با روکش مخمل و روبان دوزی تزیین کرد.

عکس سطل و جعبه دستمال کاغذی


عکس جعبه دستمال کاغذی روبان دوزی

روبان دوزی جعبه جواهرات

جعبه هایی که برای جواهرات و لوازم آرایشی استفاده می شود با این که کوچک و جمع و جور هستند ولی با یک روبان دوزی ظریف بر روی آن ها می توانید رنگ و لعاب جدیدی به آن ها بدهید.

عکس جعبه روبان دوزی


عکس جعبه جواهرات

روبان دوزی سایر وسایل

شما می توانید روی هر نوع پوششی که در خانه استفاده می شود از هنر روبان دوزی استفاده کنید. روبان دوزی نوارهای مخملی یکی از این موارد است.

عکس روبان مخملی


عکس نوار مخملی

کیف موبایل هم می تواند با روبان دوزی روی مخمل زیباتر از قبل بشود.

عکس کیف موبایل مخمل

حتی گلدان هایی که در خانه دارید را می توانید با پوششی از جنس مخمل روبان دوزی شده تزیین کنید.

عکس روکش گلدان روبان دوزی


عکس گلدان با روکش مخمل

فیلم آموزش روبان دوزی روی مخمل

در ویدئوی زیر مراحل دوخت رز عنکبوتی روی مخمل به شما آموزش داده شده است:

 

به این ترتیب شما می توانید روبان دوزی روی مخمل را به شکل های مختلفی داشته باشید. امیدواریم که از این مطلب استفاده کافی را ببرید. اگر سوال یا نظری در این مورد دارید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

اگر در زمینه روبان دوزی سررشته دارید می توانید در سایت بساز و بفروش بدون صرف هیچ هزینه ای کسب درآمد کنید. اگر هم به این رشته و دست ساخته های هنری آن علاقمند هستید می توانید از طریق گزینه «سفارش ساخت کالا» تولید انواع طرح های روبان دوزی را به هنرمندان سایت بساز و بفروش سفارش بدهید.

4.5/5 (2 نظر)

1 دیدگاه برای “آموزش روبان دوزی روی مخمل مشکی

  1. حسنا گفته:

    سلام شب بخیر ببخشید قیمت سخمه که با روبان درست میشه چنده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *