آموزش کاشت سبزه ماش عید نوروز

عکس سبزه ماش عید

کاشت سبزه ماش برای عید نوروز نیاز به حدود 12 روز وقت دارد. بنابراین برای کاشت سبزه عید با ماش باید از دو هفته مانده به عید نوروز دست به کار شد. با کاشت سبزه ماش برای عید نوروز سبزه سرسبز و توپری خواهید داشت.

عکس سبزه ماش عید

بساز و بفروش (B&B) | بکار – عید نوروز که نزدیک می شود بین کارهای مربوط به خانه تکانی همیشه یک گوشه دنج و آرامی از خانه به دانه های در حال سبز شدن سبزه عید اختصاص دارد. حالا این سبزه می تواند سبزه گندم باشد یا سبزه عدس یا سبزه هسته مرکبات و یا هر دانه دیگری که در خانه وجود دارد. در این مقاله می خواهیم شما را با کاشت سبزه ماش برای عید نوروز آشنا کنیم.

مواد لازم برای سبزه ماش عید

  • ماش
  • پارچه نخی
  • ظرف مناسب برای کاشت سبزه

مراحل کاشت سبزه ماش برای عید

ابتدا مقداری ماش (بسته به ظرفی که برای کاشت سبزه انتخاب کرده اید) داخل ظرفی بریزید و آن را با آب ولرم پر کنید به طوری که حدود 2 بند انگشت آب روی همه ماش ها باشد.

پس از 12 تا 18 ساعت آب ظرف را خالی کنید.

ماش ها را به آرامی داخل ظرفی که برای کاشت سبزه انتخاب کرده­ اید بریزید.

سطح ماش ها را با دست صاف کرده و به صورت لایه ای نازک پهن کنید.

پارچه نخی تمیزی را نمدار کنید و روی ماش ها پهن کنید.

سطح پارچه را تا زمانی که ماش ها جوانه بزنند با استفاده از اسپری مرتب مرطوب نگه دارید.

پس از اینکه ماش ها کمی سبز شدند و جوانه آن ها به اندازه یک سانتیمتر رسید پارچه را بردارید.

ظرف مورد نظر را در نزدیکی پنجره قرار دهید و روزی 3 تا 4 مرتبه با استفاده از اسپری آن را آبیاری کنید.

یادتان باشد سبز کردن ماش و بقیه دانه ها اصلا کار سختی نیست برای همین بیشتر تمرکزتان را بگذارید روی قسمت طراحی ظرف سبزه و تا می توانید ابتکارهای جدید به خرج بدهید تا سبزه شما بیشتر به چشم بیاید.

سبزه ماش چند روزه سبز می شود؟

مدت زمان لازم برای جوانه زدن ماش با توجه به دمایی که ماش ها را در آن قرار داده ایم بین 3 الی 5 روز است. زمان کاشت سبزه ماش حدود دو هفته قبل از عید است و اگر می خواهید سبزه شما رشد مناسبی داشته باشد باید از اواسط اسفند به فکر انداختن سبزه ماش باشید. این سبزه نسبت به سبزه عدس چند روزی زودتر رشد می کند اما میزان رشد ان نسبت به سبزه گندم و سبزه خاکشیر کمتر است.

نکات مهم برای کاشت سبزه ماش

  • برای کاشت سبزه ترجیحاً از ظروف سفالی و چینی استفاده کنید.
  • در تمام مراحل کاشت سبزه از آب ولرم استفاده کنید.
  • هرچه میزان قطر بستر کمتر باشد میزان عمر سبزه شما بیشتر خواهد بود.
  • هر چقدر محیط سبزه ماش گرمتر باشد سرعت رشد آن بیشتر خواهد بود.
  • یادتان باشد که سبزه ماش را نمی توانید کوتاه کنید پس دمای محیط سبزه را طوری تنظیم کنید که خیلی زود قد و بالایش بلند نشود و تا روز سیزده بدر بتوانید آن را نگه دارید.

این هم از آموزش سبزه عید نوروز با ماش؛ تا الان توانسته ایم در کنار هم، علاوه بر آموزش کاشت سبزه ماش عید، طرز تهیه سبزه عید با گندم و آموزش سبزه مرکبات به سه روش مختلف را یاد بگیریم. در این مقاله سعی کردیم تا تمام نکات مربوط به کاشت سبزه ماش را یادآوری کنیم. اگر سوالی داشتید یا نکته ای را می دانستید که ما در این آموزش به آن اشاره نکرده بودیم خوشحال می شویم که در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

  • یادتان نرود عکس سبزه های عید امسال تان را در بخش «ساختمش» برای ما ارسال کنید تا در همین پست آن ها را منتشر کنیم.

ما سایت بسازوبفروش را درست کرده ایم تا رونقی به بازار کسب و کار مشاغل خانگی بدهیم. پس همین الان دست به کار شوید و به کمک آموزش های رایگان سایت ما درآمدزایی را شروع کنید.

5/5 (1 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *