راه های جلوگیری از سفید شدن مو

عکس سفید شدن مو در جوانی

راه های جلوگیری از سفید شدن مو با سبک زندگی شما ارتباط دارد. استفاده از غذای سالم و ورزش منظم سفید شدن مو در جوانی را به تاخیر می اندازد.

یادم می آید که در اوایل جوانی 2 تار موی سفید داشتم؛ جایی در مرکز سرم بود که البته اوایل اصلا قابل مشاهده نبود. آن روز وقتی برای اولین بار این موهای سفید را دیدم خیلی نگران بودم.

عکس سفید شدن مو در جوانی

سفید شدن مو در سنین جوانی می تواند باعث آسیب روحی در افراد شود چرا که ظاهر افراد برایشان خیلی مهم است و در روابط اجتماعی آنها اثر می گذارد. وقتی دچار سفیدی مو در جوانی می شوید سریعا به این فکر می افتید که از شر آنها خلاص شوید و این همان تصمیمی بود که من هم گرفته بودم و برای همین به دنبال راه حل گشتم.

راه های جلوگیری از سفید شدن مو در جوانی

شما گزینه های زیادی برای از بین بردن موهای سفید خصوصا در سنین جوانی دارید. اگر نمی دانید چطور باید از شر موهای سفید در جوانی خلاص شوید این مقاله راه حل مشکل شماست. در این مطلب چند نکته و ترفند برای رهایی از این مشکل ارائه خواهد شد.

در هر سنی حتی سنین نوجوانی می توانید موهای سفید داشته باشید. برای سیاه کردن موهای سفید با استفاده از روش های طبیعی چند راه حل وجود دارد که بهترین آنها را برای شما گردآوری کرده ایم. به خاطر داشته باشید که این راه حل ها در کوتاه مدت جواب نمی دهد و حداقل باید 3 الی 4 ماه به صورت مداوم استفاده شوند. بیشتر محتوای این مطلب از سایت دنیای جذاب زیبایی ترجمه شده است.

1- روغن نارگیل

روغن نارگیل برای به حداقل رساندن ریزش مو و خلاص شدن از شر موهای سفید زودرس بسیار مفید است.

عکس روغن نارگیل

برای استفاده از این روغن در رفع سفیدی مو باید هنگام شب موهای خود را چند قسمت کنید و هر قسمت را با روغن ماساژ بدهید. اجازه بدهید که در طول شب روغن روی موهای شما باقی بماند و صبح آن را با شامپوی گیاهی بشویید. این کار را هفته ای دو بار انجام دهید.

2- روغن بادام

روغن بادام سرشار از ویتامین C است که به رشد مو و جلوگیری از سفیدی مو کمک می کند. موقع ماساژ دادن موها باید روغن را برای مدت 2 ساعت نگه دارید. سپس موهایتان را بشویید.

برای تاثیر گذاری بهتر می توانید روغن بادام را به نسبت 2 به 3 با روغن کنجد مخلوط کنید.

3- روغن خردل و پودر دانه شنبلیله

برای استفاده از این ترکیب باید 4 قاشق روغن خردل را با یک قاشق پودر دانه شنبلیله مخلوط کرده و روی پوست سر خود بمالید. اجازه بدهید که برای مدت 2 ساعت نگه دارید و سپس موها را با آب بشویید.

غذاهای مناسب برای جلوگیری از سفید شدن مو

استفاده از روش های بالا تنها زمانی نتیجه می دهد که شما رژیم غذایی مناسبی داشته باشید. همانطور که قبلا هم اشاره کرده بودیم رژیم غذایی نامناسب می تواند علت سفید شدن مو در جوانی باشد.

عکس چیپس

استفاده از مواد غذایی زیر می تواند سفید شدن مو در جوانی را به تاخیر بیندازد:

  • کشک، شیر و سایر لبنیات
  • دانه سویا
  • نخود و لوبیا
  • آجیل
  • کلم بروکلی
  • سیب زمینی شیرین

حداقل یکی از مواد غذایی فوق باید در رژیم غذایی روزانه شما قرار بگیرد.

آب زیاد بنوشید تا موهایتان سفید نشود

علاوه بر موارد بالا نوشیدن آب به اندازه کافی می تواند سفید شدن مو در جوانی را برطرف کند.

عکس آب نوشیدنی

برای جلوگیری از سفید شدن مو در جوانی این غذاها را نخورید

همانطور که بعضی از مواد غذایی سرعت سفید شدن مو در جوانی را کاهش می دهد بعضی از مواد غذایی هم می تواند باعث تسریع سفیدی مو شود.

استفاده از مواد غذایی زیر می تواند شما را زودتر از موعد مسن نشان دهد:

  • نوشیدنی های گازدار با قند بالا
  • غذاهای شور و دارای ادویه های تند فراوان
  • چیپس
  • آرد تصفیه شده
  • شکر سفید
  • غذاهای چرب و فست فودها

جلوگیری از سفید شدن مو در جوانی با ورزش

من واقعا نمی توانم در چند کلمه اهمیت ورزش را در سلامتی بدن شما توصیف کنم. ورزش علاوه بر سلامتی مو روی پوست و سلامتی کلی بدن شما تاثیر مستقیم دارد. شما می توانید تمرین های مخالف یوگا را دانلود کنید و روزانه انجام دهید.

عکس ورزش یوگا برای جلوگیری از سفید شدن مو

همانطور که پیش از این علت سفید شدن مو در جوانی را بررسی کردیم به شما به عنوان توصیه آخر پیشنهاد می کنیم جلوی سفید شدن مو را با دوری از استرس و سبک زندگی مناسب بگیرید تا مجبور به درمان آن نشوید.

5/5 (1 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *