علت سفید شدن مو در جوانی

علت سفید شدن مو در جوانی

سفید شدن مو در سنین بالا یک امر طبیعی است ولی سفید شدن مو در جوانی می تواند باعث رنجش خاطر بشود و هر چقدر این سفید شدن پیشرفت بیشتری کند نگرانی فرد از سفید شدن موهایش بیشتر خواهد بود. در این مطلب به بررسی علت سفید شدن مو در جوانی می پردازیم.

علت سفید شدن مو در جوانی

علت سفید شدن مو در سنین پایین

به طور کلی دو علت اصلی برای سفید شدن مو در جوانی وجود دارد:

1. عوامل ژنتیکی

2. سبک زندگی

عوامل ژنتیکی سفید شدن مو در جوانی

اگر در بین افراد خانواده شما کسانی هستند که موهایشان نسبت به همسن هایشان زودتر سفید شده است احتمال سفید شدن موی شما در سنین جوانی بیشتر خواهد بود. علت این مساله ژنتیکی بودن علت سفید شدن مو در بین خانواده شماست.

عکس موی سفید در جوانی

اگر علت اصلی سفید شدن زودهنگام موی شما ارثی و بر پایه عوامل ژنتیکی است بهتر است زیاد به دنبال درمان آن نباشید چرا که راه درمانی برای اینگونه سفید شدن مو وجود ندارد.

سفید شدن مو به علت سبک زندگی غلط

یکی دیگر از عوامل رایج در سفید شدن مو در ایام جوانی عادات غذایی و رفتاری غلط است. به عنوان مثال اختلالات غدد تیروئید و هیپوفیز می تواند سفید شدن مو را سرعت ببخشد. این نوع سفیدی مو را می توان درمان کرد و باید هرچه سریعتر زیر نظر پزشک پرکاری یا کم کاری های هورمونی بدنتان را درمان کنید.

علت سفید شدن مو در جوانی به علت تغذیه نامناسب

از دیگر عوامل اصلی سفید شدن مو در جوانی فشارهای عصبی، استرس ها و شوک های ناگهانی است. این موارد می تواند به طرز حیرت آوری در مدت زمان کم موهای شما را سفید کند. پزشکان معتقدند که اضطراب و استرس مداوم به مرور زمان موجب ضعف سیستم خون رسانی به ریشه موها می شود و همین مساله رنگدانه های مو را از بین می برد. 

نقش استرس در سفید شدن مو

استفاده از شامپوهای غیراستاندارد، تغذیه ناسالم بر اساس غذاهای فست فودی و خیلی از رفتارهای غلط روزانه ما می تواند سریعا باعث خشکی موها و از بین رفتن رنگدانه های مو بشود.

نقش دخانیات در سفید شدن مو در جوانی

جالب است بدانید که استعمال دخانیات روند پیری اعضای بدن خصوصا پوست و مو را افزایش می دهد.

عکس دود سیگار

مصرف سیگار خون شما را غلیظ می کند و در نتیجه خون رسانی به اعضای مختلف دچار اختلال شده و اعضایی مثل پوست و مو سریعتر از سایر قسمت های بدن طراوت و شادابی خود را از دست می دهند و دچاری پیری زودرس می شوند.

در مطالب بعدی به راه های جلوگیری از سفید شدن مو در جوانی می پردازیم. اگر به فکر سلامتی موهای خودتان هستید پیشنهاد می کنم مطالب زیر را هم مرور کنید:

5/5 (1 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *