طرز تهیه شن جادویی در منزل

عکس شن جادویی

طرز تهیه شن جادویی چگونه است؟ اگر این سوال برای شما هم پیش آمده می توانید در این مقاله از ترکیب 3 چیز مختلف یک شن جادویی نرم و قابل قالب گیری تهیه کنید و ساعت ها سرگرم شوید.

عکس شن جادویی خانگی

شن جادویی چیست؟

شن جادویی ماسه ای است که با مواد دیگری ترکیب شده و آن را از یک ماسه خشک و بی شکل تبدیل به ماده ای کند که موقع فشرده شدن شکل و فرم خودش را حفظ می کند.

عکس شن بازی

برای بازی با شن جادویی می توانید از انواع قالب ها استفاده کنید و شن را به شکل های مختلف در بیاورید. روش ساخت شن جادویی بسیار متفاوت است گاهی از ترکیب ماسه و آب و صابون شن جادویی تهیه می شود و گاهی از اسلایم برای تهیه شن جادویی استفاده می کنند.

ما در این مطلب شن جادویی را با ماسه، نشاسته ذرت (یا آرد گندم) و روغن تهیه می کنیم از سایت eating richly بازگردانی شده است.

مواد لازم برای تهیه شن جادویی در خانه

ماسه: برای این کار می توانید از هر نوع ماسه استفاده کنید. مثلا ماسه های آماده را از مغازه بخرید یا از ماسه کنار دریا یا ماسه های بادی که در بیابان وجود دارد کمک بگیرید. البته استفاده از ماسه های رنگی می تواند نتیجه کار شما را زیباتر کند. اگر خواستید از ماسه های طبیعی استفاده کنید برای رنگ آمیزی آنها می توانید مقداری رنگ خوراکی به آن اضافه کنید.

نشاسته ذرت: نشاسته ذرت نسبت به آرد گندم نتیجه بهتری خواهد داشت اما اگر به نشاسته دسترسی ندارید می توانید از آرد قنادی استفاده کنید.

روغن: برای تهیه شن جادویی از هر نوع روغنی می توانید استفاده کنید؛ مثلا روغن پخت و پز، روغن بچه یا حتی روغن های معدنی.
طرز تهیه شن جادویی در منزل

طرز تهیه شن جادویی در منزل

برای تهیه شن جادویی در خانه باید نسبت 1:3:5 را به خاطر بسپارید. به این ترتیب که یک ظرف مشخص برای اندازه گیری داشته باشید؛ مثلا یک فنجان. نسبت 5 مربوط به ماسه است، نسبت 3 مربوط به نشاسته ذرت که البته می توانید به جای آن از آرد گندم هم استفاده کنید و نسبت 1 هم مربوط به روغن است.

مثلا اگر یک فنجان را به عنوان پیمانه انتخاب کردید مقدار 5 پیمانه ماسه، 3 پیمانه ذرت و یک پیمانه روغن مورد نیاز است.

یک ظرف با حجم مناسب برای مخلوط کردن مواد شن جادویی انتخاب کنید و 5 پیمانه ماسه را درون آن بریزید.

عکس شن رنگی

3 پیمانه نشاسته را به آن اضافه کنید و آنها را به خوبی با هم مخلوط کنید.

عکس نشاسته ذرت

وقتی که ماسه و نشاسته به خوبی با هم مخلوط شدند یک پیمانه روغن را به آنها اضافه کنید و به خوبی زیر و رو کنید. ترکیب را آنقدر مخلوط کنید که هیچ لکه روغنی باقی نماند و هیچ قسمتی از ماسه و نشاسته هم بدون روغن نباشد.

عکس اضافه کردن روغن به شن بازی

شن جادویی شما آماده است و می توانید با دست، قاسق اسکوپ، بیلچه و… با آن بازی کنید.

عکس شن جادویی با ارد گتدم

اگر می خواهید شن جادویی دست ساز شما شکل و فرم بهتری داشته باشد بهتر است که یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی هم به آن اضافه کنید.

امیدواریم که این شن جادویی را بسازید و تصویر آن را حتما از طریق گزینه «ساختمش» برای ما ارسال کنید.

0/5 (0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *