طرز تهیه محلول ضدعفونی کننده خانگی با وایتکس

عکس محلول ضد عفونی کننده

طرز تهیه محلول ضدعفونی کننده خانگی بسیار کار ساده ای است و شما می توانید به کمک مایع سفید کننده یا وایتکس و آب مایع ضدعفونی کننده درست کنید.

عکس محلول ضد عفونی کننده

بساز و بفروش (B&B) | ترکیب کن – ضدعفونی کننده ها انواع مختلفی دارد که خانم های خانه دار در طول روز با انواع آن سروکار دارند. یکی از این ضدعفونی کننده ها مایع سفید کننده یا وایتکس است. اگر نگران آلودگی محل زندگی و کار خودتان به ویروس هایی از جمله آنفولانزا و کرونا هستید توصیه می کنیم با استفاده از وایتکس یک محلول ضدعفونی کننده ساده ولی کاربردی استفاده کنید. تحقیقات نشان داده که محلول 0.1 درصد از هیپوکلریت سدیم یا همان وایتکس می تواند مشابه الکل 62 تا 71 درصد در طی یک دقیقه ویروس هایی مثل کرونا را غیرفعال کند. به همین خاطر تصمیم گرفتیم تا در این مقاله طرز تهیه محلول ضدعفونی کننده خانگی با استفاده از وایتکس را به شما آموزش بدهیم. اما یادتان باشد که ضد عفونی کردن سطوح تنها یکی از راه های مبارزه با بیماری های ویروسی مثل کرونا است و علاوه بر آن باید بدانید که برای تقویت سیستم ایمنی بدن چه بخورید. همچنین می توانید با دوخت ماسک پارچه ای از ابتلا به بیماری کرونا جلوگیری کنید. 

مواد لازم برای تهیه محلول ضدعفونی کننده خانگی

  • مایع سفید کننده یا وایتکس
  • آب سرد
  • بطری اسپری

طرز تهیه محلول ضدعفونی کننده خانگی

تهیه این ضدعفونی کننده بسیار آسان است. شما باید مایع سفید کننده یا وایتکس را به نسبت 1 به 10 با آب سرد مخلوط کنید. به عبارت دیگر به ازای هر 1 لیتر وایتکس باید 10 لیتر آب اضافه کنید. البته اگر قصد دارید مقدار ضدعفونی کننده کمتری تهیه کنید می توانید نسبت را به همین مقدار کاهش بدهید. مثلا 100 میلی لیتر وایتکس را با 1000 میلی لیتر یا یک لیتر آب مخلوط کنید.

عکس مایع ضد عفونی کننده

اگر پیمانه در منزل ندارید می توانید از یک ظرف به عنوان پیمانه استفاده کنید. مثلا نصف استکان وایتکس را با 5 استکان آب مخلوط کنید.

مایع ضدعفونی تهیه شده را در بطری اسپری بریزید و آن را خوب هم بزنید تا کاملا یکدست بشود.

روی بطری برچسب بزنید و نوع محتوای آن را مشخص کنید. این بطری باید دور از دسترس اطفال قرار بگیرد.

از این ضدعفونی کننده خانگی می توانید برای از بین بردن ویروس های موجود در سطح کابینت و میز، حمام، اسباب بازی بچه ها، ظروف آشپزخانه، باجه پیشخوان محل کار و… استفاده کنید.

عکس محلول ضدعفونی کننده

نکات مهم برای تهیه محلول ضدعفونی کننده با وایتکس

  • برای تهیه ضدعفونی کننده با وایتکس از سفید کننده های بدون بو استفاده کنید.
  • این ترکیب را بر روی سطوح یا لوازمی که در برابر وایتکس تغییر رنگ می دهند استفاده نکنید.
  • درب ظرف وایتکس را در فضای بسته و کوچک باز نکنید و حدالامکان در جایی سفید کننده را با آب ترکیب کنید که جریان هوا وجود داشته باشد.
  • مایع سفید کننده را نباید با ترکیبات شیمیایی مثل سرکه، آمونیاک، ترکیبات اسیدی و الکل مخلوط کرد. به طور کلی شما باید خطرات ترکیب مواد شوینده با هم را بدانید و بعد از آنها استفاده کنید.

امیدواریم که همیشه تن سالم و دل خوش داشته باشید. اگر درباره طرز تهیه محلول ضد عفونی کننده خانگی سوال یا نظری داشتید حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

ما سایت بسازوبفروش را درست کرده ایم تا رونقی به بازار کسب و کار مشاغل خانگی بدهیم. پس همین الان دست به کار شوید و به کمک آموزش های رایگان سایت ما درآمدزایی را شروع کنید.

5/5 (1 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *