طرز پیچیدن دلمه برگ مو به دو روش مختلف

عکس طرز پیچیدن دلمه برگ مو

طرز پیچیدن دلمه برگ مو به روش های مختلفی انجام می شود که روش بقچه ای و رولی یا لوله ای از مهمترین آنهاست. پیچیدن دلمه در برگ مو برای پختن یک دلمه خوشمزه ضروری است.

عکس طرز پیچیدن دلمه برگ مو

بساز و بفروش (B&B) | بپز – همانطور که درست کردن دلمه برگ مو فوت و فن های خاص خودش را دارد پیچیدن برگ دلمه هم قلق های خودش را دارد. در این مطلب می خواهیم دو روش متفاوت برای پیچیدن دلمه برگ مو به شما آموزش بدهیم. یکی از این روش ها بقچه ای و دیگری رولی نام دارد. هرچند شما می توانید خودتان روش کلی را یاد بگیرید و کمی آن را تغییر بدهید تا برایتان راحت تر باشد.

طرز پیچیدن دلمه برگ مو

وقتی طرز تهیه دلمه برگ مو را یاد گرفتید باید طریقه پیچیدن دلمه را هم یاد بگیرید تا نتیجه زحماتتان یک دلمه خوشمزه بشود. برای پیچیدن دلمه در داخل برگ مو روش های متفاوتی وجود دارد که می توان به کمک آنها دلمه را به شکل یکدستی در آورد تا شکل خودش را حین پخته شدن حفظ کند. ما در این جا دو روش را به شما آموزش می دهیم:

  • پیچیدن دلمه برگ مو بقچه ای
  • پیچیدن دلمه برگ مو رولی

با توجه به جنس و ضخامت برگهای انگوری که انتخاب کرده اید را در آب بریزید و بر روی اجاق قرار دهید تا به جوش بیاید. این جوش آمدن با توجه به جنس برگ بین یک دقیقه تا 5 دقیقه ممکن است طول بکشد تا رنگ برگ ها تغییر کند. به محض تغییر رنگ برگ ها ظرف را از روی حرارت بردارید و مقداری از آب آن را بریزید و آب سرد را جایگزین آن کنید به حدی که بتوانید برگ ها را با دست بردارید و دستتان نسوزد. دقت داشته باشید که برگ ها نباید خارج از آب نگه داشته شوند چون باعث پاره شدن آنها می شود.

عکس بر مو برای دلمه

بهتر است برای تهیه دلمه از برگ هایی استفاده کنید که هم سطح بزرگی داشته باشند و هم ساختار آن ها یکنواخت و بدون برش در قسمت های میانی باشد.

برای پیچیدن برگ دلمه قبل از هر چیز باید دمبرگ برگ های آماده شده را از جدا کنید.

طرز پیچیدن دلمه برگ مو بقچه ای

یک برگ را به طور کامل پهن کنید به طوری که محل اتصال دمبرگ در جلوی شما باشد. به اندازه یک  قاشق غذاخوری سرپر از مواد دلمه را در وسط برگ بریزید.

عکس مواد دلمه

دو لوب عقبی برگ را به سمت روی برگ بیاورید به طوری که روی مواد دلمه را بپوشاند.

عکس طرز پیچیدن دلمه برگ مو بقچه ای

حالا لبه های دو طرف برگ را به روی مواد دلمه بیاورید و روی لوب های تا شده قرار دهید.

عکس اموزش پیچیدن دلمه برگ مو لوله ای

لبه بالایی برگ را به روی مواد دلمه تا کنید.

عکس طرز پیچیدن دلمه با برگ مو

به همین راحتی دلمه های شما پیچیده می شود.

عکس دلمه مو ملس

طرز پیچیدن دلمه برگ مو رولی

برگ انگور را به همان شکلی که در روش قبل توضیح دادیم در جلویتان پهن کنید و به اندازه یک قاشق غذاخوری از مواد دلمه را در مرکز برگ بریزید و آن را به شکل انگشتی در بیاورید.

عکس طرز پیچیدن دلمه برگ مو رولی

برگ را از قسمت دو لوب اطراف دمبرگ شروع به پیچیدن به سمت روی مواد دلمه کنید.

عکس طرز پیچیدن دلمه برگ مو لوله ای

وقتی که برگ به طور کامل روی مواد دلمه را پوشاند دو لبه طرفین برگ را به روی مواد دلمه بیاورید.

عکس طرز پیچیدن دلمه برگ مو به صورت رولی

همچنان به پیچاندن لوب اطراف دمبرگ ادامه بدهید تا به نوک برگ برسید.

عکس طرز پیچیدن دلمه برگ مو به صورت لوله ای

همانطور که دیدید این روش هم بسیار ساده است و می توانید به راحتی دلمه های برگ مو را آماده پخته شدن کنید.

عکس دلمه

فیلم طرز پیچیدن دلمه برگ مو لوله ای

در ویدئوی زیر می توانید روش پیچیدن دلمه برگ مو به صورت رولی را مشاهده کنید:

 

امیدواریم که این مطلب کاربرد لازم را برایتان داشته باشد و بتوانید دلمه های خوشمزه ای درست کنید. حتی می توانید عکس دلمه هایی که درست کرده اید را از طریق گزینه «ساختمش» برای ما ارسال کنید تا انتهای همین مطلب با نام خودتان منتشر کنیم. اگر درباره طرز پیچیدن دلمه برگ مو سوال یا نظری داشتید حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

ما سایت بسازوبفروش را درست کرده ایم تا رونقی به بازار کسب و کار مشاغل خانگی بدهیم. پس همین الان دست به کار شوید و به کمک آموزش های رایگان سایت ما درآمدزایی را شروع کنید.

5/5 (1 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *