طرز تهیه پنکیک ساده پف دار همراه با فیلم

عکس طرز تهیه پنکیک ساده

طرز تهیه پنکیک ساده و پف دار بسیار آسان است. شما می توانید با استفاده از کمی آرد، تخم مرغ، روغن، شیر و شکر یک پنکیک ساده و خوشمزه درست کنید.

عکس طرز تهیه پنکیک ساده

پنکیک (Pancake) یکی از صبحانه های بین المللی است که چون در تابه های کوچک (Pan) تهیه می شود به این نام مشهور است. پنکیک انواع مختلفی دارد و در نقاط مختلف دنیا به شکل های گوناگونی تهیه می شود. این خوردنی خوشمزه را اغلب به عنوان صبحانه همراه با عسل، خامه یا مربا سرو می کنند. اگر یادتان باشد در طرز تهیه گلت توت فرنگی و طرز تهیه رنگینک خرما هم یک دسر خوشمزه بر پایه خمیر آرد را به شما آموزش داده بودیم.

مواد لازم برای تهیه پنکیک

  • آرد سفید قنادی 1 پیمانه (=128 گرم)
  • تخم مرغ 1 عدد
  • وانیل یک هشتم قاشق چایخوری
  • بکینگ پودر 1 تا 1.5 قاشق چایخوری
  • شکر 2 تا 3 قاشق غذاخوری
  • شیر پرچرب 1 پیمانه سرخالی
  • کره 30 تا 50 گرم
  • نمک یک چهارم قاشق چایخوری

عکس مواد اولیه تهیه ی پنکیک

  • این مواد برای تهیه 8 عدد پنکیک کافی است. اگر می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری پنکیک تهیه کنید می توانید مقدار هر یک از مواد را به همان مقدار ضرب یا تقسیم کنید.

طرز تهیه پنکیک ساده

تخم مرغ را در ظرفی بشکنید و به خوبی هم بزنید تا بافت یکنواختی پیدا کند.

شکر و وانیل را به آن اضافه کنید و مجددا هم بزنید. دقت داشته باشید که مقدار وانیل مورد استفاده در تهیه پنکیک خیلی کم است و اگر بیش از اندازه اضافه شود باعث تلخی آن می شود.

عکس مخلوط کردن تخم مرغ و شکر

وقتی که شکر و وانیل را به خوبی هم زدید کره را به آن اضافه کنید و با همزن دستی آن را هم بزنید.

عکس تهیه مایه پنکیک

حالا بکینگ پودر و مقدار خیلی کمی نمک را در ظرف جداگانه ای با آرد مخلوط کنید و ترکیب آرد را دو بار الک کنید تا کاملا نرم و یکدست شود. البته اگر از آردهای قنادی بسته بندی استفاده می کنید نیازی به الک کردن آن نیست.

عکس الک کردن آرد پنکیک

آرد را به ظرف حاوی تخم مرغ اضافه کنید و آنها را هم بزنید تا خمیر یکنواختی درست شود. شیر را کم کم به مایه اضافه کنید و مواد را مدام هم بزنید.

توجه داشته باشید که زیاد هم زدن مایه پنکیک باعث سفت شدن بافت آن بعد از پخته شدن می شود.

در این مرحله از طرز تهیه پنکیک ساده مایه شما آماده است. اگر وقت داشته باشید و بتوانید حدود 30 دقیقه به خمیر پنکیک استراحت بدهید نتیجه کار شما بهتر خواهد شد. مایه پنکیک برخلاف خمیر سمبوسه و خمیر پیتزا بافت نرم و سیال تری دارد.

تابه ای به اندازه پنکیک را روی حرارت ملایم بگذارید و کف تابه را با مقدار کمی روغن چرب کنید. تابه ای که برای تهیه پنکیک ساده استفاده می شود باید کف ضخیمی داشته باشد تا از انتقال حرارت زیاد به پنکیک جلوگیری کند.

به اندازه یک ملاقه از مایه پنکیک را در تابه بریزید. مایه پنکیک بافت نرم و سیالی دارد و خودش به راحتی پهن می شود و تمام سطح تابه را می گیرد.

عکس طرز تهیه پنکیک ساده پف دار

غلظت مایه پنکیک باید به حدی باشد که وقتی آن را از ارتفاع حدود یک وجبی داخل تابه می ریزید حالت کشسانی خودش را حفظ کند و از هم جدا نشود.

عکس طرز تهیه پنکیک ساده خانگی

بعد از جاگیر شدن مایه در تابه، شروع به حباب زدن می کند و باید آن را زیر و رو کنید.

عکس طرز تهیه پنکیک ساده با شیر

زمانی که سطح زیری پنکیک رنگ گرفت و طلایی شد باید آن را برگردانید تا طرف دیگرش هم طلایی شود.

به همین ترتیب تمام مایه پنکیک را تفت دهید. برای سرخ کردن بقیه مایه پنکیک لازم نیست که مجددا در تابه روغن ریخته شود.

پنکیک شما که آماده شد آن را همراه با میوه های تازه مثل توت فرنگی، موز و آناناس یا صبحانه های شیرین مثل عسل و مربا نوش جان کنید.

عکس پنکیک توت فرنگی

نکات مهم در تهیه پنکیک

طرز تهیه پنکیک با آب

اگر شیر در دسترس نداشتید یا نمی خواستید از شیر در تهیه پنکیک ساده استفاده کنید می توانید آب را جایگزین آن کنید. البته دقت داشته باشید که استفاده از شیر بافت پنکیک شما را نرم می کند و باعث یم شود که بعد از آماده شدن دیرتر خشک شود.

طرز تهیه پنکیک بدون کره

گاهی افراد دوست ندارند که در پنکیک شان از کره استفاده شود برای همین می توانید به جای اضافه کردن کره از 3 قاشق غذاخوری روغن مایع استفاده کنید.

طرز تهیه پنکیک پفکی

نقش بکینگ پودر در تهیه پنکیک ساده پف دادن به آن است. اگر دوست دارید که پنکیک شما حالت تحت داشته باشد مقدار کمتری بکینگ پودر استفاده کنید ولی برای تهیه پنکیک پفکی باید نصف قاشق چایخوری بیشتر از بکینگ پودر استفاده کنید.

عکس پنکیک پف دار

دقت داشته باشید که بکینگ پودر بعد از اضافه شدن به مواد اولیه هر چقدر که بیشتر هم بخورد بیشتر خاصیت خود را از دست می دهد بنابراین سعی کنید بعد از اضافه کردن بکینگ پودر مایه پنکیک را تا حدی که لازم است هم بزنید.

طرز تهیه پنکیک پرتقالی

برای تهیه پنکیک پرتقالی می توانید به جای یک پیمانه شیر از نصف پیمانه شیر به همراه نصف پیمانه آب پرتقال استفاده کنید.

پنکیک چقدر کالری دارد؟

با این مقدار مواد اولیه ای که در این آموزش به کار بردیم می شود حدود 8 پنکیک ساده درست کرد که جدول غذایی هر یک عدد پنکیک (با وزن تقریبی 116 گرم) به شرح زیر است:

  • کالری: 260
  • چربی: 7 گرم
  • سدیم: 552 میلی گرم
  • کربوهیدرات: 45 گرم
  • پروتئین: 4.2گرم

عکس پنکیک ساده با خامه

فیلم طرز تهیه پنکیک ساده

در ویدئوی زیر به صورت عملی مراحل درست کردن پنکیک به شما آموزش داده شده است:

 امیدواریم که از این آموزش نهایت بهره را برده باشید. اگر درباره طرز تهیه پنکیک ساده سوال یا نظری داشتید حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.
5/5 (1 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *